Netstekker van Sonarquest

Gestart door kodokan1955, juli 20, 2013, 08:25:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

#15
Nadat het ingespeeld is, is het toppunt bereikt en wordt het weer minder. Dus dat ene moment dat het ingespeeld is goed luisteren want het is zo weer voorbij. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Actionhost

Citaat van: renes59 op juli 20, 2013, 12:44:23
Nadat het ingespeeld is, is het toppunt bereikt en wordt het weer minder. Dus dat ene moment dat het ingespeeld is goed luisteren want is zo weer voorbij. :-D

Maar dan heb je ook wat!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

TurboMarco

Het inspelen van kabels ,stekkers is de grootste flauwekul .

Waar ik mij wel iets bij kan voorstellen is het inspelen van luidsprekers ,deze kunnen vers uit de doos nog wat stug opgehangen zijn ,na verloop van tijd worden de spiders en surround's soepeler .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Actionhost

#18
Citaat van: Marco op juli 20, 2013, 12:51:34

Waar ik mij wel iets bij kan voorstellen is het inspelen van luidsprekers ,deze kunnen vers uit de doos nog wat stug opgehangen zijn ,na verloop van tijd worden de spiders en surround's soepeler .

Dat heb ik idd ook, vrij duidelijk, gemerkt!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

het kan ook niet er daar is alleen maar fysica voor nodig maar als mensen het wel denken te horen prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

We keken vroeger ook naar de fabeltjeskrant, ook verzonnen maar wel leuk.

Ieder z,n meug als jij een paarse interlink beter vind klinken dan bv een blauwe dan mag dat.  :roll: 8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juli 20, 2013, 13:06:10
We keken vroeger ook naar de fabeltjeskrant, ook verzonnen maar wel leuk.

Ieder z,n meug als jij een paarse interlink beter vind klinken dan bv een blauwe dan mag dat.  :roll: 8-)


Rare is dat rond 5 december ik altijd weer geloof in Sinterklaas
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

Horen is slechts het vermogen van het oor om geluiden te voelen. Luisteren is de bewuste poging om geluiden te interpreteren. Een leerling in de klas die niet oplet, zal typisch wel de uitleg van de leraar horen, maar hij luistert gewoon niet.  :|

Rob46

Soms kan audiofilie een afwijking worden genoemd, voor anderen is het een hobby waaraan veel plezier wordt beleefd.


HLP zeg het maar?

Rob46

#25
http://skepp.be/nl/psychologie-coaching/misleiding-en-bedrog/audiofielen-een-kritische-doorlichting#.UeqGRssaySM


Leesvoer:
Een audioliefhebber is iemand die veel belang hecht aan de kwaliteit van de muziek waar hij naar luistert. Met de doorbraak van digitale audio en de informatieboom die met het internet gepaard ging, is ook het aantal audioliefhebbers spectaculair gestegen. Op zich is er met een audioliefhebber natuurlijk niks mis: iedereen legt graag een cd'tje op en geniet van het feit dat die niet in kwaliteit achteruit gaan na verschillende keren afgespeeld te zijn. Sommige mensen gaan wat verder dan de gemiddelde luisteraar en investeren in een dure geluidsinstallatie: zij willen immers de werken van Beethoven en Bach bijvoorbeeld optimaal ervaren. Opnieuw: dit essay richt zich niet tegen hen. Dit essay is wel gericht tegen die groep "audiofielen" die nog een stap verder gaat.
Zij kijken bijvoorbeeld neer op de muziekervaring van jan modaal, ze beweren superieure oren te heb- ben en moeten niet weten van "minderwaardige MP3'tjes". Ik zal proberen aan te tonen dat hun strenge kwaliteitseisen onrealistisch, zinloos en nergens op gebaseerd zijn. Kortom: dat zij de skeptische vuistregels "buitengewone beweringen vereisen buitengewone bewijzen" niet goed begrepen hebben. Verder neem ik de lucratieve markt van accessoires voor audiofielen op de korrel, aangezien een groot deel ervan volstrekte nonsens is. De fabrikanten in kwestie maken zich rijk op de rug van goedgelovige mensen die niet inzien dat anekdotisch bewijsmateriaal fundamenteel onvoldoende is voor de straffe claims die zij maken. Het menselijk gehoor is heel vatbaar voor suggestie. Dit verklaart natuurlijk de bevindingen van veel zogenaamde audiofielen, die ontieglijk veel geld in hun hobby pompen. Ze zijn reeds op voorhand geïndoctrineerd, non-believers geven geen maandlonen uit aan een stel gouden kabels dat de "klanken van hun favoriete componist minder uitgefaseerd maakt". Aangezien ze er op voorhand al van overtuigd zijn dat die investeringen zullen opbrengen, ontwaren ze natuurlijk een beter resultaat. Je zou een bijzonder lovenswaardig persoon moeten zijn om met een gemeend kritische blik te kijken naar een aankoop van duizenden euro. Dit heeft niks met liegen te maken. De sleutelwoorden zijn in dit geval simpelweg wishful thinking en zelfbedrog, dezelfde psychologische mechanismen zorgen ervoor dat mensen zich beter voelen na het drinken van een homeopathisch flesje water, dat ze hun rimpels zien verdwijnen na langdurig gebruik van anti-rimpelcrèmes en een betere ontvangst rapporteren na het plakken van een "signaalversterker" op hun gsm. Ook jargon en gobbledygook zijn populair onder de audiofielen. De juiste kabel kan je muziek volledig "verfrissen" en een pak "levendiger" maken, daar waar het "herquantificeren" van een cassette via een standaardkabel meestal weinig uitmaakt. Op Morrison Audio12 vinden we een grappige bespreking van de term "P.R.A.T." Dit soort taal geeft audiofielen een air van legitimiteit en intelligentie, iets waar iedereen wel voor te vinden is: mensen worden graag serieus genomen, en als het even kan bewonderd. Heel wat bedrijfjes maken vanuit hun winstmaximaliserende logica misbruik van het feit dat mensen erg vatbaar zijn voor suggestie. De opsomming in deel drie van dit essay toont aan dat het misbruik op vlak van elektronische kwakzalverij alvast wijdverspreid is. Maar ook Nero, een Duits bedrijf dat groot werd met software om cd's te branden, speelt het spelletje volgens Sebastian Mares betrekkelijk smerig, zij het op een andere manier. Bij een onderzoek naar kwaliteitsverschillen tussen de populairste codecs, kwam hij tot de bevinding dat Nero AAC (een concurrent van MP3) de eerste halve minuut van een nummer minder sterk comprimeert dan de rest van het nummer [13]. Bij lage bitrates, waar de meeste mensen mee werken, kan dit een verschil maken. Qua bestandsgrootte maakt het niks uit, maar de subjectieve geluidservaring wordt beter, aangezien mensen bij het begin van een liedje een hogere kwaliteit ontwaren en de rest van het nummer in dit licht aanhoren.

Dit is op zijn minst niet netjes, maar moet het daarom verboden worden? Heel wat audiofielen zijn erg gelukkig met hun gedemagnetiseerde cd's, net zoals heel wat mensen gelukkig zijn omdat een homeopathisch drankje hun verkoudheid "genezen" heeft, of hun gebeden "geholpen" hebben bij het eindexamen van hun kleinzoon. Op zich doen ze daar niet veel kwaad mee en het is maar de vraag of verbieden een efficiënte manier van bestrijding is. We zouden er waarschijnlijk beter aan doen hen de skeptische vuistregel bij te brengen en te wijzen op verschillende mechanismen van zelfbedrog. Buitengewone beweringen vereisen buitengewone bewijzen, subjectieve ervaringen alleen zijn niet genoeg.

(Bron: Bert Dobbelaere, student Wijsbegeerte)

TurboMarco

Dus ?

Op naar het sprookjesbos ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46


Paul

Citaat van: Marco op juli 20, 2013, 15:06:17
Dus ?

Op naar het sprookjesbos ?
Zo heeft een ieder zo z,n ding Marco, als de ts er happy mee is dan mag dat van mij.
De een heeft het met een stekker de ander met het type banden onder z,n auto en wellicht zijn er nog genoeg voorbeelden.
Voor mij altijd wel leuk om tussen de regels door te lezen hoe een ieder op zijn manier de hobby beleeft.  :-P 8-) :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.