SR 7007 a €789,- (new)

Gestart door xander32, juli 11, 2013, 11:01:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

xander32


AndreC

Citaat van: xander32 op juli 11, 2013, 11:01:49
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134986.0;topicseen


Voor diegene die toch al in de markt waren voor een SR 8-).

Begrijpen doe ik het wel.
Maar vind het schandalig van een merk zoals marantz om zo'n prijzen te hanteren.
Dit zijn prijzen van nog meer dan 50% minder dan destijds.
Begrijp me niet verkeerd, gun iedereen hem voor deze prijs te kunnen kopen.

Van de ene kant koop je marantz omdat het toch een merk is wat staat in de markt, maar je hoopt dan wel dat het een kleine beetje waarde vast blijft.
Stel je hebt hem 1,5 jaar geleden gekocht voor €1399, nou tel uit wat je er nu voor kunt vragen.

Marantz schaam jullie.  :oops:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Exxar

Ik denk dat dat meer aan de verdelers ligt dan aan Marantz zelf. We weten allemaal dat er een bepaalde winstmarge is, en dat er bij een lijnwissel mooie kortingen gegeven worden. Maar wanneer de prijs zo laag wordt, dan schaadt dat het imago van het merk. Een beetje zoals een Mercedes verkopen aan de prijs van een Citroën.

AndreC

Citaat van: Exxar op juli 11, 2013, 11:25:45
Ik denk dat dat meer aan de verdelers ligt dan aan Marantz zelf. We weten allemaal dat er een bepaalde winstmarge is, en dat er bij een lijnwissel mooie kortingen gegeven worden. Maar wanneer de prijs zo laag wordt, dan schaadt dat het imago van het merk. Een beetje zoals een Mercedes verkopen aan de prijs van een Citroën.

Zal zeker voor een gedeelte aan de verdelers liggen, heilig van overtuigd.
Maar ik weet zeker dat er ook merken zijn die de verdelers verbieden om zo te stunten, en dat voor de reden die jij ook al aangaf.
Ik zou het netjes van marantz vinden als ze ook zoiets zouden hanteren.

In mijn ogen is het ook een soort beschadiging van het merk.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juli 11, 2013, 11:41:43
Zal zeker voor een gedeelte aan de verdelers liggen, heilig van overtuigd.
Maar ik weet zeker dat er ook merken zijn die de verdelers verbieden om zo te stunten, en dat voor de reden die jij ook al aangaf.
Ik zou het netjes van marantz vinden als ze ook zoiets zouden hanteren.

In mijn ogen is het ook een soort beschadiging van het merk.

mogen ze niet verbieden Andre


andere winkels krijgen wel compensatie op hun voorraad (prijs protectie)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: AndreC op juli 11, 2013, 11:18:17
Begrijpen doe ik het wel.
Maar vind het schandalig van een merk zoals marantz om zo'n prijzen te hanteren.
Dit zijn prijzen van nog meer dan 50% minder dan destijds.
Begrijp me niet verkeerd, gun iedereen hem voor deze prijs te kunnen kopen.

Van de ene kant koop je marantz omdat het toch een merk is wat staat in de markt, maar je hoopt dan wel dat het een kleine beetje waarde vast blijft.
Stel je hebt hem 1,5 jaar geleden gekocht voor €1399, nou tel uit wat je er nu voor kunt vragen.

Marantz schaam jullie.  :oops:

Gewoon op het juiste moment inkopen en niet altijd meteen het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Ik heb mijn Marantz PM15s2 LE ook zeker niet voor de adviesprijs van 1990 euro gekocht (verre van!). Maar wel gewoon nieuw in doos. Juiste moment, juiste aanbieder, juiste prijs.  En dat is echt niet alleen bij Marantz zo.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op juli 11, 2013, 12:30:14
Gewoon op het juiste moment inkopen en niet altijd meteen het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Ik heb mijn Marantz PM15s2 LE ook zeker niet voor de adviesprijs van 1990 euro gekocht (verre van!). Maar wel gewoon nieuw in doos. Juiste moment, juiste aanbieder, juiste prijs.  En dat is echt niet alleen bij Marantz zo.
nee het valt op omdat het hier een Marantz forum is  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Ik denk dat Marantz na het succes van de 7005 er nogal wat te veel van gemaakt heeft maar omdat de verschillen met de 7005 nogal klein waren hebben maar weinig 7005 gebruikers de "upgrade" naar de 7007 gemaakt. Die nieuwe 7008 heeft ook al niet zo veel meer te bieden als de 7005. Wel ADST XT32. Maar 11.2  :-o Wie gaat daar gebruik van maken? Het wordt weer eens tijd voor een compleet nieuw ontwerp en model.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Citaat van: WimPeu op juli 11, 2013, 15:20:57
Ik denk dat Marantz na het succes van de 7005 er nogal wat te veel van gemaakt heeft maar omdat de verschillen met de 7005 nogal klein waren hebben maar weinig 7005 gebruikers de "upgrade" naar de 7007 gemaakt. Die nieuwe 7008 heeft ook al niet zo veel meer te bieden als de 7005. Wel ADST XT32. Maar 11.2  :-o Wie gaat daar gebruik van maken? Het wordt weer eens tijd voor een compleet nieuw ontwerp en model.

Minder eindtrappen en betere ipad apps. Tevens is er een gat in de markt voor een audysey specifiek voor 2.1 stereo muziek. Al die surround modi kunnen me gestolen worden. Maar de 2.1 stero dsp op onkyos zijn niet goed. Geeft een hoorbaar en meetbaat raar resultaat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Ben geen HT mannetje maar als ik al die tijd de verhalen over de RS 7007 zo heb gelezen dan zou dat zeker mijn droommachine zijn. En voor deze prijs helemaal!

JohnWx

Citaat van: joep op juli 11, 2013, 18:43:39
Ben geen HT mannetje maar als ik al die tijd de verhalen over de RS 7007 zo heb gelezen dan zou dat zeker mijn droommachine zijn. En voor deze prijs helemaal!

Of zal het ook de droom zijn om iemand zijn vakantie te betalen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: joep op juli 11, 2013, 18:43:39
Ben geen HT mannetje maar als ik al die tijd de verhalen over de RS 7007 zo heb gelezen dan zou dat zeker mijn droommachine zijn. En voor deze prijs helemaal!

Niet omdat ik hem toevallig zelf heb, maar het is ook een droommachine, op cd afspelen na kun je er alles mee wat je wil.
Is en blijft een pracht van een machine.
Ga wel niet voor de 7008, zie totaal de meerwaarde tov de 7007 niet.
Ga geen €600 bijbetalen voor allen xt32, heb maar 5 speakers dus dat 11.2 kan me gestolen worden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juli 12, 2013, 00:31:16
Niet omdat ik hem toevallig zelf heb, maar het is ook een droommachine, op cd afspelen na kun je er alles mee wat je wil.
Is en blijft een pracht van een machine.
Ga wel niet voor de 7008, zie totaal de meerwaarde tov de 7007 niet.
Ga geen €600 bijbetalen voor allen xt32, heb maar 5 speakers dus dat 11.2 kan me gestolen worden.

De buren de andere 5 of 6 .1 delen jullie de kosten  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juli 12, 2013, 00:51:02
De buren de andere 5 of 6 .1 delen jullie de kosten  :-)

Hahahah, buren zijn 1 generatie jonger als ik, en als ik ze zo inschat zijn het types die van smartlappen muziek houden.
Dat is niet zo mijn ding.
En steeds ze aan de telefoon hebben om op zone 2 andere muziek op te zetten ook niet zo'n behoefte aan.  :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juli 12, 2013, 08:39:14
Hahahah, buren zijn 1 generatie jonger als ik, en als ik ze zo inschat zijn het types die van smartlappen muziek houden.
Dat is niet zo mijn ding.
En steeds ze aan de telefoon hebben om op zone 2 andere muziek op te zetten ook niet zo'n behoefte aan.  :schater:

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject