Citaat van: AndreC op juli 10, 2013, 12:23:06
Dat zou ik dan wel eens willen horen.
Heb zelf hier al met 1 actieve sub met het kijken van een film het gevoel van mein god.
Ik ben van mening dat het niet zit in hoeveel subs er gebruikt worden.
1 goede sub kan meer doen dan 2 of 3 slechte subs.
Denk dat de combinatie het gevoel en geluid maakt, ik heb in het verleden een simpele subwoofer kist gehad met een Pioneer 12 inch "auto" woofer TS-W3001D4, een Yamaha stereo versterker, en dit gaf voor mij de mooiste sub bas die ik tot nu toe heb gehad.
En er zijn er een paar bij mij door de kamer gegaan de afgelopen jaren:
B&W PV1
Elac Sub303
Elac Sub2040
REL T7
REL T3 (2x)
TMA Twister 4000
TMA Twister 6000
Infinity SUB15
Pioneer TS WX303
Yamaha YST 315
Yamaha YST 325
The Ball
Dus ach, aan sub ervaring geen gebrek dus ik weet ongeveer wel wat ik lekker vind klinken.
Nu heb ik 2x 47 liter gesloten sub kist staan, met een gedempte binnenkant en voorzien van 2 Sinus Live SL-W330 free air woofers, maar gewoon op de klassieke manier in de kast gezet, dus met de conus naar voren.
Een heerlijke strakke bas die ik niet aan het vervormen krijg ondanks mij speciale woofer test files
Nu dan nog aangestuurd met een standaard JVC surround versterker, 2 x 55 watt, en dit weekend met de Yamaha C4 - M4 2x 135 watt voor en eind versterker.
Ik ben benieuwd hoe laag ik kan komen met deze combi op normaal luister nivo, voor mij de SR 7007 op volume stand 40-45 voor films met Dynamic EQ (maar niet altijd), 30-35 voor muziek en TV zonder Dynamic EQ.