Set van Gerkro

Gestart door Gerkro, juli 08, 2013, 17:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Gerkro

Citaat van: John Wx op juli 13, 2013, 22:35:40
Nee 1.3 lees ik net


Denk dat je moet toevoegen aangeven welk en hoe je het signaal wilt ontvangen / doorgeven

Nou het gekke is dat ik dus wel geluid via mijn dune mediaspeler doorkrijg... Heb zelfs even geswitcht van kabel en poort, zodat ik dus zeker wist dat de poort wel geluid doorgaf, maar dit mocht niet baten.

Heb het nu tijdelijk even met een jackplug naar tweemaal tulp analoog opgelost (vriendin wilde even tv kijken), maar nu wil ik het opgelost hebben ook ;-)! Mocht het niet lukken om het via HDMI te doen ga ik een optische kabel halen en dan via die weg aan sluiten.

Heb al in de tv-decoder settings gekeken, maar daar is niet zo bijster veel aan te passen....

JohnWx

Citaat van: Gerkro op juli 13, 2013, 17:30:23
Status tot nu toe:

Hij staat, even snel getest, er komt geluid uit.
Maar wat ik heel vreemd vind (moet nog verder zoeken) is dat er wel beeld via HDMI van mijn xs4all tvontvanger word weergegeven, maar nog geen geluid!
En dat doet hij wel via de mediaspeler??

HDMI kabel ook al getest en dat was het niet...? En ook de HDMI poort niet.
Op mijn vorige receiver heb ik dit probleem niet gehad, maar het kan een instelling van de vorige eigenaar zijn.

Morgen verder, incl foto's!

wat is type ? kan zijn dat die wel 1.1 is dus alleen beeld ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gerkro

Citaat van: John Wx op juli 14, 2013, 00:29:24
wat is type ? kan zijn dat die wel 1.1 is dus alleen beeld ?

Geloof dat er hier iets mis gaat in de communicatie ;-)

Het zit zo:
Mijn vorige receiver: sr5005 had HDMI 1.4 poorten en mijn media speler (dune smart HD d1) en mijn xs4all tv-decoder (Motorola type onbekend) was hier gewoon op aangesloten en zowel beeld als geluid kwamen gewoon prima door!
Op dezelfde manier had ik dus gister ook de set aangesloten, maar dus met opgegeven resultaat...
Kwam er ook achter dat de HDMI kabel 1.4 van de action (schaam schaam, had even niet iets anders voor handen) het gewoonweg niet doet op de SR8002.

De mediaspeler heeft HDMI 1.3 en de Motorola weet ik zo niet, maar er kwam dus in de vorige opstelling wel geluid mee??

Maar we knutselen gewoon verder en tips zijn welkom!

JohnWx

is het niet zo dat je het moet toewijzen hoe het signaal binnen komt hdmi of coax of spdif
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gerkro

Citaat van: John Wx op juli 14, 2013, 10:51:44
is het niet zo dat je het moet toewijzen hoe het signaal binnen komt hdmi of coax of spdif

Klopt helemaal John, dit is idd mogelijk, maar zelfs dit mocht niet baten....
Maar voorlopig heb ik (lees mijn vriendin) geluid van de tv en ik geen tijd om het te veranderen...

Foto's vanmorgen genomen, maar nu nog ff hier zien te krijgen ;-)

Gerkro

Nog steeds geen foto's???  Nope sorry..
Maar wel een verandering!

Toch een super mooie cd17 mkIII weten te kopen voor super weinig en kreeg er (omdat de verkoper geen idee van waarde had) een gratis van den Hul hybride d102 mkII bij, hoe vriendelijk!

Neergezet na een hele lange tijd mijn cd la van ons kastje weer eens open gedaan! wat heb ik veel moeten missen de afgelopen 2 jaar, wat een geluid en nu heb ik nog niet eens alles zoals ik het wil hebben....

Maar het begin is er!

The story continues ;-)

Menno

Begin toch steeds nieuwsgieriger te worden naar die foto's. Nog een oplossing kunnen vinden voor je probleem met het aansluiten van de sr8002?

Gerkro

Sorry Menno, maar ik kan hier al geen foto van de SR8002 neer zetten.... Hij is niet meer in mijn bezit!
Kwam er na eens naar een puur stereo versterker te luisteren dat ik dat zoek en niet al die speakers door de woonkamer heen.

En het is een Naim Nait 5i geworden!
Volgende stap is mijn cantons verkopen en er een mooi setje Neat motive 2 voor terug te kopen.
Wat een zalig makende combinatie is dat (voor mijn oren!! Niet iedereen houd er van ;-)  )
Ben nog wel even benieuwd maar de combi met de cd17 (die ik echt niet weg ga doen)!

Wordt vervolgd!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa

Mooie versterker die NAIM NAIT5i. :yes:

De NEATs ken ik niet.

Cornelis1921

 stupid Netjes die Neats, Gerkro... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: Gerkro op augustus 15, 2013, 16:35:00
Sorry Menno, maar ik kan hier al geen foto van de SR8002 neer zetten.... Hij is niet meer in mijn bezit!
Kwam er na eens naar een puur stereo versterker te luisteren dat ik dat zoek en niet al die speakers door de woonkamer heen.

En het is een Naim Nait 5i geworden!
Volgende stap is mijn cantons verkopen en er een mooi setje Neat motive 2 voor terug te kopen.
Wat een zalig makende combinatie is dat (voor mijn oren!! Niet iedereen houd er van ;-)  )
Ben nog wel even benieuwd maar de combi met de cd17 (die ik echt niet weg ga doen)!

Wordt vervolgd!
... een paar jaar terug een combi van Naim XS geintegreerde en cdp op Neat Motive 2 gehoord; super aanstekelijk live geluid, zeer snel. Mooie keuze :yes:.

Ga je voor de originele Motive 2 of de SE-versie?

Gerkro

Citaat van: xander32 op augustus 15, 2013, 20:03:07
... een paar jaar terug een combi van Naim XS geintegreerde en cdp op Neat Motive 2 gehoord; super aanstekelijk live geluid, zeer snel. Mooie keuze :yes:.

Ga je voor de originele Motive 2 of de SE-versie?

Ik heb de originele Motive 2 gehoord, maar ik wil de SE-versie zeker ook nog even aan de tand voelen... (Geloof dat ze die ook in het wit hebben... (Is een ++ voor mijn vriendin ;-) )