Set van Gerkro

Gestart door Gerkro, juli 08, 2013, 17:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Gerkro

Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister lid van dit forum (door niet eerder van het bestaan afweten) maar mijn liefde voor audio en video apparaten en dan vooral de muziek natuurlijk, gaat zeker een jaar of 6 terug.
Het begon allemaal met een collega die mij eens uitnodigde om zijn nieuwe Denon receiver te komen bekijken/beluisteren. Ik had toen nog niet zo veel met audio, ging wel veel naar festivals, maar dat was het....
Vanaf toen zoekende geraakt naar wat voor mij de beste set was en heel veel gewisseld met verschillende merken. Maar het begon een trend te worden dat ik terug kwam bij Marantz.

Na lang wikken en wegen 3 tot 4 jaar geleden (weet het niet meer precies) de pm17 en de cd17 gekocht in combinatie met een pro-ject RPM 9.1 platenspeler met een Denon element en als weergevers de Optima 2 van JK Accoustics (Voor de mensen die nog nooit van Johan Ketelaar hebben gehoord, een tip: ga daar eens luisteren......!!!)

Wegens omstandigheden heb ik die set 2 jaar geleden moeten verkopen en na een periode van soort van zwaar weer qua geld ben ik me nu aan het herstellen ;-)

En heb me uiterraard weer op Marantz gericht:
Dit resulteerde in een SR5005 in combinatie met een UD5005 en als weergevers de Canton Karat M 80 dc en achter kleinere speakers van Canton (uit een set??)
Maar ja als je in je hoofd hebt hoe een cd17 kan klinken..... dan valt de UD5005 zwaar tegen (ja ik weet het, het is ook geen cd-speler)
.
Dus die verdween weer behoorlijk snel, mede door de aanschaf van een Dune Smart HD D1 mediaspeler voor de films.

Nu naar lang zoeken de Marantz SR5005 te koop gezet omdat ik een super net uitziende SR8002 kon kopen.
Deze heb ik afgelopen zaterdag opgehaald en staat nog te wachten tot ik eindelijk tijd heb om hem aan te sluiten. (zodra hij staat zal ik een foto toevoegen, las dat jullie daar fan van zijn ;-)  ).
Daarna zit ik nog heel erg in twijfel wat ik verder nog wil veranderen, ik krijg het niet voor elkaar om een wildgroei aan apparaten in onze woonkamer te krijgen. Mag al blij zijn dat de enorme bakken van Canton niet gelijk er uit werden geslingerd ;-).

Maar twijfel zit hem heel erg in:
Hoe blij ben ik met het geluid van de Canton front speakers in combi met de SR8002 (sta heel erg open voor tips voor het luisteren naar bepaalde speakers die het goed doen bij mijn "nieuwe" receiver denk zelf aan goedklinkende monitor speakers).
Vervolgens de muziekbron..... Die cd17 zie ik met enige regelmaat voorbij komen en dat trekt mij wel, maar tja streaming is nu ook behoorlijk in en ik heb al een Synology NAS 2TB staan. (tips hier ook heel erg welkom)

En als ik dan alles van hier boven zo heb dat ik tevreden ben, dan gaat er zeker weer een platenspeler komen en misschien een upgrade voor de achterspeakers, maar dat is toekomst

Ik hoop hier op dit forum ook een bijdrage te kunnen leveren, maar vooral veel leren en praten met mensen die dezelfde passie hebben!

Groet Gerkro  byebye

Cornelis1921

hello Allereerst, welkom hier Gerkro!
Een toch wel enerverend verhaal vertel je. Prachtset hebben moeten verkopen, maar de toekomst lonkt...
Ik hoop dat de je je goed laat informeren, waarbij dit forum zeker een bijdrage aan kan leveren, en vooral gaan luisteren met je eigen oren.
Succes en veel plezier,
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Welkom hoor, mooie installatie!

Actionhost

#3
Wederom welkom Gerko! Leuk dat je even voorstelt op deze manier.

Oh ja:

TTIWWP

(maar je gaat nog een foto toevoegen zie ik)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Zoldar

Welkom hier. Ennuhhmmmm TTIWWP
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Gerkro

Het was ook zeker een enerverende tijd.... sla hem de volgende keer liever over ;-)

Maar bedankt voor het welkom heten en na alle waarschijnlijkheid komen aanstaande zaterdag de eerste foto's er op.
Ben heel benieuwd wat de SR8002 in combinatie met mijn Canton karat gaat doen.
Heb deze receiver beluisterd op zuilluidsprekers van B&W (geen idee welke, ze waren zeer vrouw verantwoord en hadden een mooi design) maar hier was ik niet zo fan van.... te bonkerig.

Ik ga het meemaken, i'll keep you posted!

WilliamB

Welkom op het forum.Mooie SET.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen van de SR8002.

Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

retriever

Van harte welkom op het forum !!  pompom
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Gerkro

Nogmaals bedankt voor het welkom heten!

Zaterdagmiddag is het dan eindelijk zover.... eindelijk mijn "nieuwe" aankoop neerzetten en aansluiten!
Gelijk bedacht om een soort van achterwand in het tv meubel te maken zodat daar de stekkerdozen en dat soort lelijke spul achter kan verdwijnen en dan zondagmorgen/middag luisteren en testen.....

En natuurlijk dan ook de beloofde foto's!


WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Hoi Gerko, welkom op het forum!  :yes:

pietjepc

Veel plezier, morgen! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Gerkro

Status tot nu toe:

Hij staat, even snel getest, er komt geluid uit.
Maar wat ik heel vreemd vind (moet nog verder zoeken) is dat er wel beeld via HDMI van mijn xs4all tvontvanger word weergegeven, maar nog geen geluid!
En dat doet hij wel via de mediaspeler??

HDMI kabel ook al getest en dat was het niet...? En ook de HDMI poort niet.
Op mijn vorige receiver heb ik dit probleem niet gehad, maar het kan een instelling van de vorige eigenaar zijn.

Morgen verder, incl foto's!

JohnWx

is het niet alleen HDMi 1.1 alleen voor beeld ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Nee 1.3 lees ik net


Denk dat je moet toevoegen aangeven welk en hoe je het signaal wilt ontvangen / doorgeven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject