Minimale wat je nodig hebt aan dikte speakersnoer voor sateliet speakers

Gestart door jwx, juli 05, 2013, 10:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Was is de minimale dikte ? 0,5 0,75 ?

Hoeft niet zo dik natuurlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


JohnWx

Citaat van: Exxar op juli 05, 2013, 11:04:28
Hoeveel meter moet je overbruggen?

langste is 10 meter dan 7 meter en 2 x 2 meter en 1 x 1 meter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

Mij hebben ze op het HT forum wijsgemaakt 2x2.5mm² te nemen (max overbrugging = 13m). Momenteel zijn het satelites, maar kunnen later geupgrade worden en de kabel ligt achter een gyproc wand... maar als ik de diktes zie die jij voorsteld, heb ik "veel" te dik...
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Het heeft niet zo heel veel nodig en weerstand is erg weinig te op zichtte van een "gewone" speaker met satellieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81

Als je het technisch bekijkt kun je met 30 meter lengte het ook makkelijk met een 1 mm2 af  :-)

Paul

Citaat van: Marantz 81 op juli 05, 2013, 22:32:46
Als je het technisch bekijkt kun je met 30 meter lengte het ook makkelijk met een 1 mm2 af  :-)
Afhankelijk hoe John wakker wordt is het soms een believer, maar tis geen garantie voor de toekomst.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81


Paul

Citaat van: Marantz 81 op juli 05, 2013, 22:38:53
Gewoon aansluiten niet zeuren  :-D en gaan met die 7 kanalen  :schater:
Zal minimaal 2 gordijnen schelen en het geluid komt losser van de speaker en de verticaal aanwezige staande golf bestaat niet meer.
Waarschijnlijk ook meer lucht tussen de instrumenten met S klanken die niet meer te profileren zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.