Maus' knutseltopic

Gestart door Maus, juli 04, 2013, 15:54:11

Vorige topic - Volgende topic

Maus

Behalve sleutelen aan ouwe autootjes doe ik ook nog weleens wat met audio. Het punt is alleen dat ik niet veel weet van storingzoeken, afregelen, meten etc.
Zo heb ik al een jaar lang een als nieuwe CD5400 staan die gaat vervormen na 10 minuten spelen.
Kwam iemand met de tip: Kunnen de solderingen rond de DAC zijn die gaan opspelen als ie warm word.

:) Tot nu toe 3 beatles nummers zonder problemen..

Maus

Volgend project: Het opknappen van de SA 506 en SA 606 + set. Beide versterkers lijken te 'ploppen', heb ik wel vaker gehoord bij Pioneers uit die serie. Ik kan elco's vervangen en doorsolderen.

Transistoren doormeten :| :oops: Geen idee

Paul

Citaat van: Maus op juli 04, 2013, 15:55:40
Volgend project: Het opknappen van de SA 506 en SA 606 + set. Beide versterkers lijken te 'ploppen', heb ik wel vaker gehoord bij Pioneers uit die serie. Ik kan elco's vervangen en doorsolderen.

Hebben hier toch 2 techneuten, wellicht willen ze je met advies bijstaan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Daar heb ik alle vertrouwen in :)

En nu nog een hoop tijd en vooral zin :D Dan is 't compleet.

HAL9000

Citaat van: Maus op juli 04, 2013, 15:55:40

Ploppen  na  aanschakelen  relais?  of  wanneer je  de  pioneers  uit zet?    Die  pioneers  hebben veel slechte  bindingen vaan 1  print  constructie  En  de  voedings  elko's  staan  zeker  bol  56V 6800µF x2 en x4  soms.

Die  Cd 5400  als  die  schoor  word  na  warm  worden  kan het zijn dat  de  spanning  regelaar niet goed  is.
Kijk  ook naar  bindingen.  Ik zie  blauwe  elkos op die  foto?   welk merk  is dat.    Mocht dat  deawoo blauw  zijn dan  zou ik die  wel verwijderen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Hij begon na een half uur weer te kraken maar als je ter hoogte van de dac op de print drukt is het weg. Hij is wel goed heet...

HAL9000

ja  lijkt  op print bindingen.

Jon

Maus

Bij het duwen bleek ik een weerstandje aan te raken. Zodra ik die aanraak en contact maak met m'n huid, word het geluid mono en is 't kraken weg....?

Met een schroevendraaier aanraken werkt niet, maar zodra ik het metaal van de schroevendraaier aanraak is het er weer. Ikke niet meer weten ;)

Paul

Maus waarom niet effe met Jon afspreken, je bent haast buren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Kan zeker :) Maar ik weet niet hoever ik zo kom, misschien wel een heel eind.

HAL9000

Citaat van: Paul op juli 05, 2013, 22:23:46
Maus waarom niet effe met Jon afspreken, je bent haast buren.

middagje  samen kutten..    :yes:

Maus

Bier drinken ik hoor het al. Maar ik ga volgende week de vakantie in dus dan heb ik wel wat tijd :)