Een vraag voor degene met een Marantz Receiver!

Gestart door Pieter85, juli 01, 2013, 23:44:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieter85

Hallo Marantz-receiver eigenaren,

Ik heb een vraag:
wie van jullie horen een pieptoon uit jou Marantz receiver komen wanneer deze in standby stsaat (uit de voeding) en wie niet?
Bij mij is dit namelijk het geval. Wat me ook opvalt is dat wanneer ik een ethernet kabel die aan mijn netwerk is verbonden aansluit aan de receiver, en ik de optie 'IP-Control' op 'always' heb staan (dus de receiver een continue verbinding houdt met het netwerk), ik een onregelmatige piep hoor. Dit is wanneer ik een poosje muziek heb geluisterd. Wanneer ik de ethernet kabel dan losmaak van de receiver wordt de piep constant.

Herkent iemand dit?

Ik weet dat 1 lid van dit forum dit ook heeft (Peerke) en hij heeft zijn receiver al een keer laten omruilen en daarnaast nog meerdere Marantz receivers getest die allemaal dit euvel hadden. Ik twijfel dus of ik hier mee zou terug gaan naar de dealer of niet.

Ik hoor graag van jullie, bedankt!a
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Pieter85

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

QuattroNL

Wat voor een receiver heb je?
Aangezien je er een netwerkkabel in kan prikken zal het een vrij nieuwe zijn.

Al zaken uitgesloten?
Alle kabels behalve het netsnoer eruit en dan aanzetten. Stekker van de voedingskabel omdraaien. Dat soort zaken.
Wat zegt de winkel ervan? Als ze niet moeilijk doen gewoon omruilen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Pieter85

Citaat van: QuattroNL op juli 03, 2013, 23:06:51
Wat voor een receiver heb je?
Aangezien je er een netwerkkabel in kan prikken zal het een vrij nieuwe zijn.

Al zaken uitgesloten?
Alle kabels behalve het netsnoer eruit en dan aanzetten. Stekker van de voedingskabel omdraaien. Dat soort zaken.
Wat zegt de winkel ervan? Als ze niet moeilijk doen gewoon omruilen.

Ik heb een Marantz SR5007.

Het probleem heeft ook met de ip-besturing dmv de netwerkkabel te maken,
Wanneer ik de IP-besturing op 'Altijd aan' zet (altijd aan = dat je de receiver via bijvoorbeeld je iphone dmv de netwerk aansluiting via de ethernetkabel kan aanzetten en bedienen) hoor ik de voeding onregelmatig piepen wanneer de kabel in deze modus is aangesloten wanneer de receiver in standby staat.
Zodra ik de ethernetkabel loskopel van de receiver wordt deze piep (in standby) constant.

Zodra ik deze modus (IP-besturing) op 'Uit in standby-by' zet (= aanzetten op afstand dmv van bijvoorbeeld je iphone is dan niet mogelijk, de receiver moet eerst handmatig worden aangezet, vervolgens kun je deze bedienen met de iphone), is de piep in standby bijna weg (wanneer je je oor een halve meter boven de receiver houdt hoor je nog een piep).
Echter komt het wel voor (in deze stand van de 'IP-besturing) dat wanneer ik de volgende ochtend in de woonkamer kom ik de receiver constant hard hoor piepen (even hard als in de 'Altijd aan' stand van de 'IP-besturing' modus.

Ik kan de receiver alleen laten  piepen wanneer ik deze kan aansluiten op een netwerk. Dus laten horen in de winkel wordt lastig.
Wanneer ik de receiver terug breng bij de winkel (I-ear in Tilburg) gaat deze naar het reparatie centrum van Marantz en wordt de receiver nagekeken en uit elkaar gehaalt (heb liever niet dat de receiver uit elkaar wordt gehaald. Is altijd afwachten hoe ik deze terug krijg).

Betreft kabels eruit halen, netstroomstekker omdraaien, andere netwerkkabel proberen, ik heb het allemaal geprobeerd maar het maakt geen verschil.

Daarnaast heeft Peerke82 (van dit forum) hetzelfde probleem met zijn SR6007 (zie topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9897.0.html.
Ik heb hem één en ander gevraagd en hij zei het volgende, ik citeer:

- Ik heb helaas geen oplossing gevonden. Ik ben in een audiozaak gaan luisteren, waar 3 andere Marantz receivers hetzelfde pieptoonje hadden. Het zal zo wel horen
Hij werkt overigens na een maandje intensief gebruik nog perfect....muziek aan en niet meer naar luisteren dus.

- Ik hoor de piep in standby en wanneer hij aanstaat op ongeveer 1 a 2 meter afstand als het echt heel stil is.
De dealer wilde hem voor me terug sturen naar Marantz, maar gezien ze het allemaal hebben heb ik dit niet laten doen (beetje onzin lijkt me).

- Ik ben bij een aantal winkels geweest waar alle 6007 en 7007 dit euvel hadden. De mijne is zelfs omgeruild...maar ook deze nieuwe had hetzelfde probleem. Mijn advies zou dus zijn om hem te houden...

AndreC

Ik heb de 7007, maar hier hoor ik geen piepje.

Is zo aangesloten dat ieder apparaat de sr kan aan- en uitschakelen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

koloro

Ik heb de 5007 ongeveer 14dagen gehad, ondervond allerlei problemen met dit apparaat. Voeding (dus het hele apparaat) werd ontzettend heet (zie mijn ander topic destijds).

Iear heeft 'm aangesloten en daar constateerde we dezelfde problemen, omdat de 5007 in zilver niet meer op voorraad was ben ik overgestapt naar de 6007. Ben hier ontzettend blij mee.
Trouwens, mijn 5007 zou ook opgestuurd en gedemonteerd worden, veel praten en het werd een DOA.

Mooie zaak, Iear, maar heeft zo zijn onhebbelijkheden.

Succes

QuattroNL

Dat een apparaat opgestuurd wordt lijkt me logisch,
Ze gaan naar het Audio Service Center in Elst. Dat is een officieel Marantz reparatiebedrijf. Ze weten daar echt wel hoe een apparaat in elkaar steekt (kunnen ze dromen).
Je zou hen gewoon eens kunnen bellen en advies vragen, hoor je het van de experts en niet het winkelpersoneel. Aardig lui daar hoor. Ik heb er mijn PM15S2 naartoe gebracht, was wat mee in de garantieperiode. Was na 4 dagen al klaar.

http://www.audioservice.nl/

Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)

Tel.:  (+31) 481-377221
E-mail: info#audioservice.nl
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Pieter85

Citaat van: QuattroNL op juli 04, 2013, 16:18:56
Ze gaan naar het Audio Service Center in Elst. Dat is een officieel Marantz reparatiebedrijf. Ze weten daar echt wel hoe een apparaat in elkaar steekt (kunnen ze dromen).
Je zou hen gewoon eens kunnen bellen en advies vragen, hoor je het van de experts en niet het winkelpersoneel. Aardig lui daar hoor. Ik heb er mijn PM15S2 naartoe gebracht, was wat mee in de garantieperiode. Was na 4 dagen al klaar.

Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)

Hoi bedankt voor de tip, ga ze maandag gelijk ff bellen.
Je weet bijna zeker dat Iear daar mijn receiver naartoe zou brengen?

Nu je het hele verhaal kent (incl. Het 'uitzoekwerk' van Peerke82 dn wat zijn conlusie daaruit is), wat zou jij dan in mijn geval doen?

Pieter85

Citaat van: QuattroNL op juli 04, 2013, 16:18:56

Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)

Helaas, op hun website geeft audioservice.nl aan dat product gerelateerde vragen via het 'customer support system' van Marantz moet lopen.... :-(

bs82

zowel bij mijn 2216 alsook 2216b hoor ik nooit bijgeluiden

DSMarantz

Ik heb een Marantz NR1603 AV Receiver aangesloten meet wake-up via Internet:geen probleem.

JohnWx

Citaat van: Pieter85 op juli 07, 2013, 19:44:17
Helaas, op hun website geeft audioservice.nl aan dat product gerelateerde vragen via het 'customer support system' van Marantz moet lopen.... :-(

en dan weer naar Elst :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Okke

Hier een SR7007, geen piep.

Als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik dat het aan de schakelende voeding in het apparaat ligt. Wordt dan slechts licht belast bij alleen netwerk, je hoort dan een harmonische van de oscillatie frequentie. Moet een nieuwe voeding in, of een verglijkbare andere (welke daar geen last van heeft). Dus inderdaad: op naar Audioservice Elst zoals John al schrijft, uiteraard via je dealer laten lopen (en verzenden...) met klachtomschrijving.
SR-7007