MM7025: te gebruiken met PM-KI Pearl Lite?

Gestart door Ron_Marantz, juni 24, 2013, 14:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Kan voor een mooi prijsje een 2-kanaals MM7025 eindversterker kopen. Zou ook heel mooi passen bij mijn zo SR7007 qua looks.

Ik wil de MM gaan gebruiken om mijn PM-KI Pearl Lite een boost te geven op de frontspeakers. Weet dat vermogen niet altijd zaligmakend is en ik weet ook wel dat mogelijk het bijplaatsen van zo'n eindbak wellicht niks extra's opbrengt, maar 70w ten opzichte van 140w op 1 kanaal is toch wel een verschil.

Daarnaast zou ik willen weten of de eindversterker wel op mijn systeem aangesloten kan worden. Mijn fronts worden in HT via de power amp direct in aangestuurd door de Pearl Lite. Ik neem aan dat ik de PRE-OUT's van mijn Pearl Lite kan gebruiken om de eindversterker daarop aan te sluiten? Ik moet lijkt me logisch de front speakers dan op de MM7025 aansluiten.

Dus wanneer ik de SR7007 gebruik voor films, moet ik zowel de Pearl Lite als de MM7025 aanzetten (lekker veel stroom verbruiken  :-o)
Marantz | B&W

QuattroNL

Dus je wilt vanf je SR7007 eerst naar je PM en daarna naar de MM? Da's dubbelop en da ga nie.
Je MM op de pre-outs van de SR, dat gaat meer dan prima en zal best een leuke boost geven.
Helaas moet dan ook alles qua stereo via je SR. Da's wellicht dan weer wat overkill.

Als stereo ook belangrijk voor je is kan je beter een Premium PM gebruiken.
(net zoals ik: SR5005 voor surround en PM15S2 op de fronts)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Actionhost

Ik vind, gezien wat je inmiddels aan moois hebt staan, een MM erbij nemen neigen naar over the top.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus

Ik krijg altijd een raar gevoel bij die MM. Zit amper wat in qua voeding als je het vergelijkt met die KI Lite, de prijs is vreemd, ding weegt minder etc.. En er zit een FANNETJE in :|

100%Marantz

Een SR 7007 en PM KI-lite en daar nog eens een MM bij.
Wat doe je dan met de PM KI?
Je zou de MM direct op de SR kunnen zetten om te boosten, maar alles bij elkaar lijkt me wat veel, wel leuk, maar misschien wat overbodig.
Zou misschien beter zijn om de KI weg te doen en dan met je budget naar een PM 15 te gaan of zoiets, lijkt me beter.
Anderzijds is zo'n einversterker wel leuk.

Maakt het allemaal niet gemakkelijk om te kiezen  :-D :-D
marantz, what else?

Maus

De vraag is, mis je een boost? Wat mis je precies?

Actionhost

Citaat van: Ron_Marantz op juni 24, 2013, 14:54:47
Kan voor een mooi prijsje een 2-kanaals MM7025 eindversterker kopen.

Ben ook wel benieuwd hoe mooi  dat prijsje is.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

SB_Marantz

Citaat van: Ron_Marantz op juni 24, 2013, 14:54:47


en ik weet ook wel dat mogelijk het bijplaatsen van zo'n eindbak wellicht niks extra's opbrengt, maar 70w ten opzichte van 140w op 1 kanaal is toch wel een verschil.



Ja 3 dB extra SPL.........verwaarloosbaar.
Maar ga jij vol continu 70 of 140 Watt in je speakers proppen?
Denk het niet....

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

tis wel een andere range dus eigenlijk downgrade  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ron_Marantz

Tja het is misschien teveel van t goede. Laat t toch maar even langs me voorbij gaan.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Ik heb de MM nooit in combinatie gehoord met de sr7007.

Ik zou zelf zeggen is totaal niet nodig.
Ik speel graag hard, en geloof me dan bedoel ik ook hard.
Maar ik kan de 7007 niet eens volopen draaien, voor het moment van vol zeg maar doet het gewoon pijn aan de oren, dus ik vraag me dan werkelijk af wat is de toegevoegde waarde van de MM.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 25, 2013, 10:43:33
Ik heb de MM nooit in combinatie gehoord met de sr7007.

Ik zou zelf zeggen is totaal niet nodig.
Ik speel graag hard, en geloof me dan bedoel ik ook hard.
Maar ik kan de 7007 niet eens volopen draaien, voor het moment van vol zeg maar doet het gewoon pijn aan de oren, dus ik vraag me dan werkelijk af wat is de toegevoegde waarde van de MM.

staat wel cool  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.