marantz UD5007 alternatief voor CD6004??

Gestart door Remco1980, juni 16, 2013, 07:13:39

Vorige topic - Volgende topic

Remco1980

Beste Leden,

Weet iemand of de marantz UD5007 een alternatief zou zijn voor de CD6004.
Zoals in een ander topic beschreven heb ik problemen met mijn nieuwe CD6004.
Nu ben ik bang dat als ik hem terug stuur, en ik een andere krijg of deze gerepareerd word, dat het probleem in de toekomst weer terug komt.

Ik weet niet hoe de kwaliteit van het geluid op stereo van de UD5007 is, deze heeft ook analoge stereo uitgangen.
Voordeel is dat deze speler alles afspeelt, maar ik weet dus niet of er veel geluidsverschil zit tussen beide....

Een kenner hier wat daar wat van weet?

Remco1980

heeft iemand hier een UD5007 speler??
iemand ervaring met alleen stereo muziek vanuit deze bron??

Actionhost

Nee heb geen UD5007. Maar mijn verwachting is dat je weinig tot geen verschil zal horen. De UD zal denk wel wat trager werken met CD's. Maar een prima allrounder hoor.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco1980

Heb nu ook een mooie UD7006 gezien.
Maar de CD6004 is puur gemaakt voor audio, terwijl de UD5007 meer gericht is op andere zaken, ook audio maar toch minder.
De componenten in de CD6004 schijnen ook beter te zijn voor audio.

Misschien een UD5007 of 7006 voor erbij, en dan de CD6004 laten vervangen of repareren.
Hopelijk vervangen.....

hassant

Beste Remco,

Wat vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je cd speler. Ik ben enkele weken geleden terug naar de hifi speciaalzaak gegaan omdat ik ook een UD5007 wil aanschaffen. Los van het feit dat het beestje naast bluray's ook cd/sacd's afspeelt vind ik de .mkv afspeel mogelijkheid ideaal. Wellicht kan m'n streamer op kort termijn m'n set verlaten. Deze gebruik ik nu voornamelijk om FLAC en .mkv's te bekijken.

Back on topic:

Wat ik van de verkoopadvieseur heb begrepen is dat Marantz in tegenstelling tot veel andere blurayspeler-bouwers 2 lenzen heeft ingebouwd in de UD5007. Een voor het afspelen van schijfjes met beeldmateriaal en de ander voor het afspelen van schijfjes met audiomateriaal. Dit icm de analoge stereo uitgangen lijkt mij dan een prima alternatief voor een losstaande cdspeler. wellicht dat iemand van het forum dit kan bevestigen?

Succes!
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Remco1980

Is wel jammer dat ik niet weet of er veel verschil zit tussen het stereo geluid van beide, qua details.
Ik weet dat de cd6004 hoogwaardige is gemaakt , betere componenten.
Maar of ik dat hoor eraan.......

JohnWx

Citaat van: hassant op juni 18, 2013, 01:03:42
Beste Remco,

Wat vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je cd speler. Ik ben enkele weken geleden terug naar de hifi speciaalzaak gegaan omdat ik ook een UD5007 wil aanschaffen. Los van het feit dat het beestje naast bluray's ook cd/sacd's afspeelt vind ik de .mkv afspeel mogelijkheid ideaal. Wellicht kan m'n streamer op kort termijn m'n set verlaten. Deze gebruik ik nu voornamelijk om FLAC en .mkv's te bekijken.

Back on topic:

Wat ik van de verkoopadvieseur heb begrepen is dat Marantz in tegenstelling tot veel andere blurayspeler-bouwers 2 lenzen heeft ingebouwd in de UD5007. Een voor het afspelen van schijfjes met beeldmateriaal en de ander voor het afspelen van schijfjes met audiomateriaal. Dit icm de analoge stereo uitgangen lijkt mij dan een prima alternatief voor een losstaande cdspeler. wellicht dat iemand van het forum dit kan bevestigen?

Succes!

sommige hebben dat maar of het een voordeel is ? geen idee

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

In elke prijs categorie is er een vorm van standaard qua bouw kwaliteit en componenten

Of er verschil in zit ? qua klank denk het zelf niet

Er zijn ook veel duurdere spelers die qua kwaliteit componenten etc. beter zijn als de "goedkopere" maar klank ? ik betwijfel het en als het zo is zal het in de marge zijn, maar dat is voor sommige wel weer een "groot" verschil

Zou eerder kijken naar de speakers en akoestiek als je iets "mist"

Remco1980

Met de cd6004 misik niks, mooi geluid.
Ben gewoon bang dat dat met de ud5007 iets minder is, stereo dan.
Winkel ligt 400 km verder dus gaan luisteren naar het verschil.

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 18, 2013, 10:39:14
Met de cd6004 misik niks, mooi geluid.
Ben gewoon bang dat dat met de ud5007 iets minder is, stereo dan.
Winkel ligt 400 km verder dus gaan luisteren naar het verschil.

nou een UD5007 zal ook absoluut een mooi klankbeeld neerzetten en blind gaat niemand ze uit elkaar houden

Zoldar

wahaha! dan zie je de film toch niet met een UD?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

QuattroNL

Citaat van: hassant op juni 18, 2013, 01:03:42Wat ik van de verkoopadvieseur heb begrepen is dat Marantz in tegenstelling tot veel andere blurayspeler-bouwers 2 lenzen heeft ingebouwd in de UD5007. Een voor het afspelen van schijfjes met beeldmateriaal en de ander voor het afspelen van schijfjes met audiomateriaal. Dit icm de analoge stereo uitgangen lijkt mij dan een prima alternatief voor een losstaande cdspeler. wellicht dat iemand van het forum dit kan bevestigen?
Ehmm...elke BR speler heeft 2 lasers: 1 rode voor cd/dvd en 1 blauwe voor BR. Moet wel want de golflengte van beide lasers is heel anders (rood: 650-780nm, blauw (eigenlijk violet): 405nm).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB