help!! Marantz CD6004 problemen

Gestart door Remco1980, juni 15, 2013, 19:51:21

Vorige topic - Volgende topic

Remco1980

beste leden,

Ik heb een geheel nieuwe CD6004.
Bij meer dan de helft van de cd's geeft die een storing, verschijnt op het display: subQ error.
Dan doet die niks meer.
Zelfs bij nieuwere krasvrije cd's

Winkel is nu dicht dus probeer ik hier eens.
Lees op forums dat het probleem wel eens voorkomt....iemand ervaringen mee??? of bij de cd6003 soms???

Hij is net 2 dagen oud, frusterend, is het zo een gevoelige laser??? kan toch niet,

Paul

2 dagen oud is voor mij maandag terug naar de winkel garantie kwestie en omruilen.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Remco1980

Gekocht via internetwinkel, dus dat word eerst contact en dan opsturen ben ik bang.
Is via hificorner.nl

Paul

Citaat van: Remco1980 op juni 15, 2013, 19:59:13
Gekocht via internetwinkel, dus dat word eerst contact en dan opsturen ben ik bang.
Is via hificorner.nl
Elke fatsoenlijke winkel heeft een aftersales dus moet geen probleem zijn.

Mijn site

Remco1980

zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn, maar is wel frusterend natuurlijk.
Net alles fatsoenlijk geinstalleerd kun je de boel weer afbreken, waarschijnlijk.

Had het toch niet verwacht, zou toch degelijk spul moeten zijn.
weet iemand of deze cd-spelers erg gevoelig zijn voor kleine krasjes of vuil???

Dan bedoel ik geen vol gekraste cd's maar kleine krasjes (doet het ook bij krasvrije nieuwe, daar niet van)

Paul

Citaat van: Remco1980 op juni 15, 2013, 20:08:10
zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn, maar is wel frusterend natuurlijk.
Net alles fatsoenlijk geinstalleerd kun je de boel weer afbreken, waarschijnlijk.

Had het toch niet verwacht, zou toch degelijk spul moeten zijn.
weet iemand of deze cd-spelers erg gevoelig zijn voor kleine krasjes of vuil???

Dan bedoel ik geen vol gekraste cd's maar kleine krasjes (doet het ook bij krasvrije nieuwe, daar niet van)
Weet niet of je alles via het boekje hebt gedaan ? Geen transport schroeven of iets anders vergeten.

Mijn site

Remco1980

Zover bij mij bekent is hoef ik niks los te schroeven ergens.
Gewoon uit de doos, neergezet en aangesloten.
Ben nu weer op mijn werk, zal straks boekje eens nakijken, maar lijkt me echt sterk.

Remco1980

ik heb even een handleiding gedownload, daar staat geen extra handelingen in, gewoon uit de doos aansluiten dus.
Wel zie ik vooraan in het boekje de storing al aangegeven staan.
Als je een DVd of andere schijf erin legt wat die niet ondersteund geeft die subQ error.
Maar gisteren en cd geluisterd, paar minuten later zelfde cd erin en....subQ error.....lijkt mij toch niet te kloppen.

JohnWx

als je googled is het gewoon terug naar de winkel ermee hij leest niet goed in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco1980

leest die niet goed in ok.
Dan heb ik wel het liefst een nieuwe terug inplaats van dat ze deze gaan repareren, gevoelskwestie.
Maar ik zal moeten afwachten tot morgen om te horen wat de winkel zegt ervan.

Heeft iemand anders hier ook een CD6004, speelt die alles goed af normaal gesproken, ook Mp3's of oudere cd's met lichte krasjes??

pietjepc

Geen 6004, maar mijn oude 6003 had hier geen problemen mee...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Remco1980

Ok, ik heb een aantal forums gelezen waar ook mensen met een CD6003 deze problemen ondervonden.
niet veel maar toch, zal waarschijnlijk hier en daar een foute tussen zitten, dat kan.

Maar ik heb weinig zin om weer een nieuwe te krijgen met dezelfde problemen, dus stuur denk ik wat cd's mee die het bij mij niet doen, kunnen ze de speler proberen van te voren ;-)

AkTeVox

Citaat van: Remco1980 op juni 15, 2013, 19:59:13
Is via hificorner.nl

Je hoeft hem niet bij hificorner te laten herstellen dat kan ook via een Marantz zaak.
De PM7004 van mijn zoon was na een paar maanden ook om zeep en die werd gewoon hersteld via een hifi zaak bij Marantz, kostprijs 0 euries. Marantz verleend de garantie niet hificorner.  :wink:
Tijdens de garantie periode mag alleen een Marantz hersteldienst de reparatie uitvoeren. Dit werd me toch verteld in die hifi zaak.
Trouwens die PM7004 van mijn zoon werd ook online aangekocht maar met email vlotte het niet echt om het probleem op te lossen. violent1

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9776.0/topicseen.html

i2Paq

Via Internetwinkel is gewoon retour binnen 7 (soms 14) dagen zonder opgaaf van reden, en dan je geld terug.
Let op: dit kan wel 30 dagen duren (Wet Koop op afstand).

Je kunt wel aangeven dat je geen vertrouwen hebt in deze speler aangezien hij constant deze error geeft.
Of dat ze hem per ommegaande omruilen voor een werkend exemplaar.

Voor je eigen gemoedsrust: mijn CD6004 speelt prima.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Niber

Je kan ook gewoon even de Hificorner bellen en je probleem uitleggen.
Prima zaak met uitstekende service.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2