Power Amp Direct/Main In

Gestart door cantodea, juni 13, 2013, 10:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cantodea

Bijna alle nieuwe Marantz versterkers hebben een Pre-Out/Power Amp aansluiting. Mijn PM 7001KI heeft een Pre-Out/Main in aansluiting en hierop zit een Dspeaker Anti-Mode. Ik heb nu een Marantz PM 15S2 besteld en daarop zit dus ook Pre-Out/Power Amp. Is dit nu hetzelfde als Main In? Mijn dealer kon hier ook geen antwoord op geven.
Graag jullie expertise hieromtrent.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Niber

Pre-out is wat anders dan power amp in.
Op een pre-out kun je een eindversterker (of subwoofer?) aansluiten.

De power amp direct is om een andere versterker op aan te sluiten, bijvoorbeeld de pre-outs van een surround receiver. De pM15s2 wordt dan alleen als eindversterker gebruikt wanneer je deze functie gebruikt.

(Mocht dit niet juist zijn is er vast iemand die me verbetert  :wink: )
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

QuattroNL

Citaat van: Niber op juni 13, 2013, 20:25:06
Pre-out is wat anders dan power amp in.
Op een pre-out kun je een eindversterker (of subwoofer?) aansluiten.

De power amp direct is om een andere versterker op aan te sluiten, bijvoorbeeld de pre-outs van een surround receiver. De pM15s2 wordt dan alleen als eindversterker gebruikt wanneer je deze functie gebruikt.

(Mocht dit niet juist zijn is er vast iemand die me verbetert  :wink: )
Klopt volgens mij als een bus!

Ik heb op de Power Amp Direct aansluitingen van m'n PM15S2 de pre-outs van m'n SR5005 aangesloten zodat in surround de fronts aangestuurd worden door de PM. Werkt perfect en ik vind het ideaal!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Xplod

 stupid

Same here: SR5004 pré out aan de "Power Amp In" van m'n PM7004 om mijn RF7's aan te sturen.
Works like a dream  :-)
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Damhooligan

ik ga misschien ook met een pre out spelen.
Ben van plan om een tweede hands 'sr4500' te kopen, ben niet geweldig met ebay bieden,
dus ik zal het vast niet winnen, maar ik prober het toch.
momenteel 80E , inclusief jamo speakers.
http://www.ebay.com.au/itm/Marantz-And-Jamo-Home-Theater-System-/261279532394

ik snap nu wel wat een pre out is, maar ik lees nu hier dat je hem hem best op de 'power amp in' kan zetten.
Maar heb ook gelezen hier op het forum, dat iemand hem van de pre-out  op de 'cd in' heeft gezet.
Op deze manier heb je gewoon controlle over de tri tone control.

Dus nu vraag ik me af, als je nu bv een 'sr4500' via pre out naar pm7004 'power amp in' zet,
Betekent dit dan ook dat je de pm7004 alleen maar als power amp kan gebruiken, en je dan geen controlle hebt over de tri tone control, of zie ik dat verkeerd ??

De bedoeling is dat ik de sr4500 alleen maar voor processing wil gebruiken, en om de via de dac de digitale ingangen kan gebruiken.
Maar wil nog steeds gewoon de pm7004 als stereo geruiken , inclusief tone control.
Dus wat is beter, via 'power amp in', of via 'cd in' ??
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

i2Paq

Als je de PM7004 als Power Amp gebruik ben je volgens mij de Tri-tone ed. kwijt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Exxar

Bij direct power amp in gebruik je dus alleen de eindversterker. De voorversterker en toonregeling wordt gebypassed.
Je kan inderdaad de pre out van de receiver aansluiten op een gewone ingang op de versterker, maar dan moet je wel steeds het volume van de versterker op dezelfde waarde instellen om van deftig surroundgeluid te kunnen genieten.

Damhooligan

Citaat van: i2Paq op september 10, 2013, 08:29:53
Als je de PM7004 als Power Amp gebruik ben je volgens mij de Tri-tone ed. kwijt.

Ik weet dat als ik de 'power amp ' functie gebruik, ik dan ook volume controle kwijtraak.
Maar dat is weer iets anders dan de 'power amp in'.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

Damhooligan

Citaat van: Exxar op september 10, 2013, 11:07:29
Bij direct power amp in gebruik je dus alleen de eindversterker. De voorversterker en toonregeling wordt gebypassed.
Je kan inderdaad de pre out van de receiver aansluiten op een gewone ingang op de versterker, maar dan moet je wel steeds het volume van de versterker op dezelfde waarde instellen om van deftig surroundgeluid te kunnen genieten.

Bedankt voor de uitleg.  :yes:
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

CBdicX

Gewoon doen zoals ik doe, je gebruikt een receiver die alle digitale trucks doet en via de pre-out van de receiver gaat een RCA (tulp) naar een ingang van de PM7004, ik gebruikt de CD ingang hiervoor omdat die een specifiek voorversterker gedeelte heeft die de scheiding tussen L en R optimaliseert.
Zo heb je de "geliefde" tri-tone controle van de PM.
Ga je inderdaad de PM alleen als eindversterker gebruiken dan verlies je de tri-tone.
Ik begrijp sowieso niet waarom iemand specifiek zoiets als een PM7004 als eindversterker wil gebruiken, een gemiddelde receiver levert meer vermogen.
En versterken is versterken, daar heb je geen hoorbare kwaliteit in, wel als je de voorversterker erbij gebruikt.
Van mij mag Marantz die Source Direct en Power Direct er af halen, in mijn ogen 2 nutteloze opties.

JohnWx

ik zou de tape out nemen dan hoef je niks te regelen met de volume knop en is elke bron gelijk qua uitgang spanning 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Tape out van wat ?
Het is toch OUT en niet IN..........
Van de pre-outs zal je naar een ingang moeten gaan op de PM.

pameijer

Citaat van: John Wx op september 10, 2013, 21:38:10
ik zou de tape out nemen dan hoef je niks te regelen met de volume knop en is elke bron gelijk qua uitgang spanning

Eén nadeel bij Marantz: op de tape-out worden geen digitale signalen doorgegeven. Dus als je je br-speler met hdmi hebt aangesloten komt dat niet door op je tape-out.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op september 10, 2013, 22:11:21
Eén nadeel bij Marantz: op de tape-out worden geen digitale signalen doorgegeven. Dus als je je br-speler met hdmi hebt aangesloten komt dat niet door op je tape-out.

hij kan het toch analoog omzetten ? je kan toch ook opnemen met een cass.deck
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: CBdicX op september 10, 2013, 22:03:56
Tape out van wat ?
Het is toch OUT en niet IN..........
Van de pre-outs zal je naar een ingang moeten gaan op de PM.

op een tape out zit altijd de keuzebron die jij kiest en is de uitgangsspanning het zelfde als een cd speler of tuner en sla je de volumeregelaar open
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject