Citaat van: Perfect_audio op juni 15, 2013, 10:01:28
Hmmm, voor goed surround sound moet je wel de luidsprekers op de goede plek zetten. Zeker met bronnen die een goed gecodeerd signaal bevatten (zoals BD). 5.x en 7.x vragen om een specifieke opstelling.
Voor diegenen die in de buurt van Best wonen: ik heb deze week de surroundsound luisterruimte in de winkel van Bestekeus.nl in Best met Auddyssey Pro ingeregeld. Ze spelen daar met een Marantz AV8801.
Een mooie kans om eens vrijblijvend te luisteren hoe dat klinkt, met en zonder A-pro.
ron
Uiteraard heb je volkomen gelijk en dient de opstelling ook 100% in orde te zijn.
Maar het is net als met de "perfecte" plek voor een subwoofer, die is ook altijd voor de deur van de kamer dus het is het over de sub heen stappen of toch maar een andere en dan mindere plek kiezen
Lab opstellingen zijn nu eenmaal in de praktijk nagenoeg nooit haalbaar vandaar dat ik afregel systemen met een korreltje zout neem omdat in de praktijk de ideale opstelling niet haalbaar is.
(en dan bedoel ik opstellingen die vele malen beter zijn dan die van mij)
Ik beland toch altijd weer in afregeling via de handmatige EQ (ja ik weet het, mijn oren zijn verpest in het Disco tijdperk dus ik hou van vervorming) en Multi Channel Stereo.
Niet voor films maar wel voor TV en muziek.
Ach, en de gebruiker heeft altijd gelijk, het zijn tenslotte zijn oren
Wat ik wel zeer prettige van Audyssey vind is dat de X-overs en afstanden worden ingeregeld.
Wel vind ik dat de volume niveaus niet prettig zijn, center te zacht, surrounds te hard ect.
En dat met wel een correcte surround opstelling die ik hiervoor had, maar toen stonden de surround speakers irritant in de weg, ik hol namelijk vaak naakt door de kamer en stote die regelmatig omver........