CD 5001 of CD6002

Gestart door martingrasdijk, juni 08, 2013, 18:02:50

Vorige topic - Volgende topic

martingrasdijk

Bedankt allemaal.

Wat te denken van de DV7600 ter vervanging van mij DV3002. Is te koop van 75,-. Levert dit betere muziekkwaliteit op of kan ik beter naast de DV3002 een  aparte cdp CD5001/6002 aanschaffen?

Ben weer benieuwd naar jullie reacties!

JohnWx

Citaat van: martingrasdijk op juni 09, 2013, 10:14:38
Bedankt allemaal.

Wat te denken van de DV7600 ter vervanging van mij DV3002. Is te koop van 75,-. Levert dit betere muziekkwaliteit op of kan ik beter naast de DV3002 een  aparte cdp CD5001/6002 aanschaffen?

Ben weer benieuwd naar jullie reacties!

Dan ben je klaar hoef je ook geen cd speler te kopen en kan je DV3002 verkopen  :wink: hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 11:01:43
Dan ben je klaar hoef je ook geen cd speler te kopen en kan je DV3002 verkopen  :wink: hello
Mijn CD6002 maakte destijds betreft diens stereoweergave, gehakt van mijn Yamaha DV 1700 en later ook van mijn Pioneer BD-320 ...

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 09, 2013, 11:45:22
Mijn CD6002 maakte destijds betreft diens stereoweergave, gehakt van mijn Yamaha DV 1700 en later ook van mijn Pioneer BD-320 ...

Denk dat de 7600 van een andere prijs/orde is, ook al betwijfel ik of een prijs er toe doet in veel gevallen en zeker niet in de "instap" met alle respect klasse

ps:wel fijn die taalcontrole had 4 woorden vout
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 11:56:25
Denk dat de 7600 van een andere prijs/orde is, ook al betwijfel ik of een prijs er toe doet in veel gevallen en zeker niet in de "instap" met alle respect klasse

ps:wel fijn die taalcontrole had 4 woorden vout
... ik denk dat je de DV 7600 overschat en de Pio BD speler onderschat.

Indien de ts. zowel dvd als cd wil gaan afspelen zou de 7600 een optie kunnen zijn, maar als de hoofdzaak stereo (CD) betreft dan wist ik het wel.

martingrasdijk

75% muziek 25%DVD

Ik heb een dv3002

Kies ik de cd6002 erbij voor muziek of schaf ik de dv7600 aan en verkoop ik mijn dv3002?

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 09, 2013, 14:42:02
... ik denk dat je de DV 7600 overschat en de Pio BD speler onderschat.

Indien de ts. zowel dvd als cd wil gaan afspelen zou de 7600 een optie kunnen zijn, maar als de hoofdzaak stereo (CD) betreft dan wist ik het wel.

ik overschat het niet, gewoon mijn mening, als er zoveel verschil hoorbaar zou zijn etc. etc. etc. en het speelt alles af

xander32

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 15:33:16
ik overschat het niet, gewoon mijn mening, als er zoveel verschil hoorbaar zou zijn etc. etc. etc. en het speelt alles af
.. aan een mening heb je helemaal niets in deze, d.w.z. een ander kan daar helemaal niets mee. Allicht bedoel je jouw ervaring :wink:.

Zoldar

Geef maar de dedicated cd speler. Heb een dv-8300 gehad maar heb nu meer plezier van cd spelder van minder dan 100 euri. Kijk ook naar de voeding van de twee....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 09, 2013, 19:13:19
.. aan een mening heb je helemaal niets in deze, d.w.z. een ander kan daar helemaal niets mee. Allicht bedoel je jouw ervaring :wink:.

pppfpffffffff  :-)

we hebben het over rommelen in de hele kleine marge

en ik zou voor de 7600 gaan dan heb je van alles wat

voeding ? heb je gezien hoe klein die spelers zijn die hebben niks nodig die boeken monster van jouw tilt het nog op Zoldar

JohnWx

Citaat van: martingrasdijk op juni 09, 2013, 08:01:10
Voor mp3 koop ik hem niet.  Ik heb ook nog een dvd speler.  Ik was in de veronderstelling dat 6002 beter geluid leverde door de Hdams.?!?

Bedankt voor het meedenken

Als jij dat denkt moet je het doen, maar zal je favoriet band/artiest beter zingen/spelen daardoor

Er word op een ander forum gewoon gezegd dat je een hele dure set moet hebben omdat soort verschillen te ontdekken

ik ga vaak ook voor andere keuze's, in de buurt of snel te leveren de staat van toestel, of je gaat voor de 5001 heb je 40 euro over voor kabels eventueel, tis meedenken we kennen je beurs niet

martingrasdijk

Bedankt voor het meedenken!

Ik begrijp van de meesten en fora dat je een cdp moet kopen om het beste geluid te krijgen. Wil alles op een hoger platform brengen dan is een dv7600 prima optie. Ga ik puur voor geluid kan ik dus beter de cd6200 aanschaffen?

Ik heb trouwens een leuke PM7001ki op het oog;) misschien ga ik die shoppen en mijn pm4001 verkopen. Het is echt een virus zeg... redface

JohnWx

Citaat van: martingrasdijk op juni 10, 2013, 19:30:00
Bedankt voor het meedenken!

Ik begrijp van de meesten en fora dat je een cdp moet kopen om het beste geluid te krijgen. Wil alles op een hoger platform brengen dan is een dv7600 prima optie. Ga ik puur voor geluid kan ik dus beter de cd6200 aanschaffen?

Ik heb trouwens een leuke PM7001ki op het oog;) misschien ga ik die shoppen en mijn pm4001 verkopen. Het is echt een virus zeg... redface

Alleen je 3002 staat wel een beetje te hoog

Je bent verdoemd en het virus heeft je te pakken het ga je goed het waren een paar mooie weken hier

Zou een mooie verbetering zijn qua kwaliteit en uitstraling die PM

martingrasdijk

wat bedoel je met te hoog?

JohnWx