CD 5001 of CD6002

Gestart door martingrasdijk, juni 08, 2013, 18:02:50

Vorige topic - Volgende topic

martingrasdijk

Beste forumleden,

Sinds vandaag ben ik lid van dit forum en wat een forum is dit! Mijn complimenten:)

sinds 2002 luister ik muziek via een dvd speler. Van een oude Sony ben ik 6 mnd geleden overgegaan op een DV3002. Dat was al een verbetering, muzikaal gezien. Nu begrijp ik dat ik muzikaal binnen mijn budget (100,-)meer winst kan halen.

Ik kan een cd5001 kopen voor 65 euro en een cd6002 voor 100,- Welke raden jullie mij aan om muzikaal winst te behalen ten opzichte van mijn DV3002? Wat zijn de grootste verschillen tussen de CD5001 en de CD6002

Mijn versterker is een PM4001
Tuner ST6001
Luispreker: Wharfedale Diamond 10.1

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

gr,
Martin

JohnWx

Welkom hier en je hebt mooie spullen

Persoonlijk zou ik voor de 5001 gaan en heb je weer 40 euro over voor want anders want het is een virus  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

martingrasdijk

Een virus is het zeker;) Ik heb deze week al 2 nieuwe componenten gekocht!  hello

JohnWx

Meeste winst haal je uit speakers en akoestiek 95% tot 98%

Nou de speakers zijn mooi en dan wat gaan schuiven en goed neerzetten ivm akoestiek

Of je verschil hoort tussen de dvd of cd speler ligt vaak aan de output van de spelers als er een 2,5mVolt uitstuurt en de andere 1,9mVolt dan vallen er dingen op omdat hij zachter staat of harder maar gelijk trekken is moeilijk, maar alles heeft zo een hoge standaard van elk fatsoenlijk merk

Zelf ben ik van mening dat zowel de cd spelers als de dvd speler een mooi stukje muziek kunnen neerzetten

Alleen een dvd heeft weer voordelen en nadelen qua gebruik HDMi langzamer zoeken naar nummers langzamer laden, als je dat vervelend vind doet een cd speler het sneller
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Ik zou toch echt even kijken naar de specs van beide spelers en reviews lezen.
Dan kan 65,- of 100,- = 35,- heel veel winst betekenen (of verlies).
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 08, 2013, 23:38:16
Ik zou toch echt even kijken naar de specs van beide spelers en reviews lezen.
Dan kan 65,- of 100,- = 35,- heel veel winst betekenen (of verlies).

dat ga je hopelijk niet echt menen

JohnWx

welke winst zou er te behalen zijn ? ben erg benieuwd in deze prijsklasse maar ook in duurdere

en reviews lezen heeft totaal geen nut alleen maar wat hij wel of niet kan

JohnWx

het is dezelfde DAC configuratie zelfde loopwerk alleen kan hij niet alles aan de goedkope dus geen MP3 etc.

AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 00:49:36
denk ook dat het over die gaat 8-)

Zou kunnen, kwam deze tegen dus dacht post hem even.  :-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 09, 2013, 01:18:16
Zou kunnen, kwam deze tegen dus dacht post hem even.  :-D

Voor veel minder heb je veel mooiere alleen geen Marantz :-o

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 01:20:36
Voor veel minder heb je veel mooiere alleen geen Marantz :-o

Zou niet weten wat een goede cdspeler is John.
Buiten in de auto nog nooit ene gehad  :schater:

martingrasdijk

Voor mp3 koop ik hem niet.  Ik heb ook nog een dvd speler.  Ik was in de veronderstelling dat 6002 beter geluid leverde door de Hdams.?!?

Bedankt voor het meedenken

xander32

Zelf heb ik een aantal jaren een CD6002 gehad en dat wasveen fijne cdp, kan hen jouvan harte aanbevelen.