Lichte brom

Gestart door Rob46, juni 08, 2013, 10:10:41

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Met de volumeknop op 0 komt er uit de luidsprekers een lichte brom. (Moet echt met mijn oor dicht bij de speaker komen)  Het is te verwaarlozen maar die lichte brom komt volgens mij ook bij de Duson A10 vandaan. Toegestaan?

renes59

Ik denk van wel, er zijn maar weinig versterkers die dit niet doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Kan een aardlusje zijn of een ander klein probleem in de versterkers.

Ken je de stekkertrek methode?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op juni 08, 2013, 12:28:06
Kan een aardlusje zijn of een ander klein probleem in de versterkers.

Ken je de stekkertrek methode?

Uhhhhh  redface nee, help mij eens op weg  HLP

JohnWx

Mijn kids vinden soms ook een lichte bromsnor in mij gewoon laten gaan natuur lost zich zelf op  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Rob46

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 11:03:24
Mijn kids vinden soms ook een lichte bromsnor in mij gewoon laten gaan natuur lost zich zelf op  clown1

:schater: :schater: :-D

cz79

Is niets dan doen zelfs mijn klasse D versterkers, mij thule deed dit ook en ook met de marantz en dussun had ik dit, is niets bijzonders en als het goed is ook niet hoorbaar vanaf je luisterplek

JohnWx

Aardpen in de grond slaan van 3 meter  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: cz79 op juni 09, 2013, 11:24:18
Is niets dan doen zelfs mijn klasse D versterkers, mij thule deed dit ook en ook met de marantz en dussun had ik dit, is niets bijzonders en als het goed is ook niet hoorbaar vanaf je luisterplek

Klopt Chris, je moet echt een oor dicht tegen de luidsprekers aan houden. Vanaf de luisterplek hoor je geen brom. Gelukkig niet  :yes:

Rob46

Citaat van: John Wx op juni 09, 2013, 11:25:39
Aardpen in de grond slaan van 3 meter  8-)

Wellicht maak ik mij onterecht zorgen.......

JohnWx

Wil jij nog even uitleggen op htforum waarom jij je basprobleem nog niet met kabels hebt uitgebannen en waarom heb jij geen dure HDMi kabels

Whisper.nl

Citaat van: Rob46 op juni 09, 2013, 11:56:33
Wellicht maak ik mij onterecht zorgen.......

Stekker omdraaien bedoeld SB waarschijnlijk.

Begin eens bij de cd speler enz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op juni 08, 2013, 10:10:41
Het is te verwaarlozen maar die lichte brom komt volgens mij ook bij de Duson A10 vandaan. Toegestaan?

Het kan zijn dat je spikes op de scope te zien krijgt en dan ligt het aan de versterker= nie goe nie.

Met stekkers trekken bedoel ik de stekkers van de aangesloten bronnen eruit en die van de versterkers laten zitten.
Dus 1 voor 1 er uit.
Gaat de brom dan op een gegeven moment weg weet je dat het een aardlus is.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Whisper.nl op juni 09, 2013, 12:48:16
Stekker omdraaien bedoeld SB waarschijnlijk.

Begin eens bij de cd speler enz.

Groet Whisper

Nee dat heeft betrekking op lekstroom en dat kun je makkelijk meten met de DGM.
Maar dat is zo goed als te verwaarlozen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *