pm 15 , pm16 of pm 14

Gestart door bo, augustus 01, 2007, 20:44:09

Vorige topic - Volgende topic

bo

Ik wil een goede krachtige versterker kopen, welke moet ik kopen de pm 14, pm15 of de pm 16.

ll0ll

Ben jij dan zo in de gelegenheid een pm15 (niet het nieuwe type) te kopen?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

bo

Ik weet dat dit moeilijk schijnt te zijn,maar ik zou graag en desnoots in volgorde willen weten welke volgens de kenners het beste is.

D.A.R.R.Y.L.

Simpel: PM 15. Is nl. ge?ntegreerde variant van sc-5 sm-5 ;-)

ll0ll

En die pm15 lijkt mij dan ook het mooist. Daarna de pm14, daarna de pm16.
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Citaat van: bo op augustus 01, 2007, 20:44:09
Ik wil een goede krachtige versterker kopen, welke moet ik kopen de pm 14, pm15 of de pm 16.

Welke luidsprekers heb je?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mahansz

sowieso voor de pm15 gaan, als je kan leven zonder afstandsbediening dan.... Ps. welkom op het forum!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Niet te vergeten de pm16:

dit is trouwens een mooier setje:

:-D

bo

bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik heb magnepan 1.6 luidspekers, ik heb mij laten vertellen dat marantz, primare, denson en avi het hier erg goed op doen.
Ik denk dat ik ga voor marantz, vanwege prijs kwaliteit verhouding, en omdat het aanbod gebruikt hoger is. 
Wat een mooi set overigens de sc 5 en cm 5.   

D.A.R.R.Y.L.

Citaat van: bo op augustus 03, 2007, 13:20:04
bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik heb magnepan 1.6 luidspekers, ik heb mij laten vertellen dat marantz, primare, denson en avi het hier erg goed op doen.
Ik denk dat ik ga voor marantz, vanwege prijs kwaliteit verhouding, en omdat het aanbod gebruikt hoger is. 
Wat een mooi set overigens de sc 5 en cm 5.   
Beste Bo,
Dat bepaalde merken er goed op gaan, is een beetje lood om oud ijzer!
Het gaat erom wat JIJ er goed op vindt gaan; kortom luisteren is het devies.

mahansz

dat klopt idd, maar het blijft simpelweg wel zo dat sommige combinaties minder goed matchen..

bo

Heeft niemand sugesties voordat ik alles moet gaan uitproberen, magnepan vraagt om een krachtige, open, heldere, transperante versterker met een krachtige strakke bas.

D.A.R.R.Y.L.

Citaat van: bo op augustus 06, 2007, 10:33:50
Heeft niemand sugesties voordat ik alles moet gaan uitproberen, magnepan vraagt om een krachtige, open, heldere, transperante versterker met een krachtige strakke bas.
Magnapan vraagt helemaal nergens om!!!
Je moet gewoon een versterker kopen die je mooi vindt klinken, that's all folks!!!
Kracht zullen de pm-15 en pm-14 wel hebben; maar of ze op de magnapannekoeken klinken zoals jij het wilt, is nog maar de vraag. Daarom is 2dehands kopen soms wat tricky; geen leentjebuur spelen bij de dealer om te kunnen testen. De vraag naar kwalificaties zoals 'open', 'transparant' etc. is een kwestie van matchen en smaak. Daar heeft Magnapan zelf niets over te zeggen ;-)
Sterkte...

mahansz

Citaat van: bo op augustus 06, 2007, 10:33:50

Bedoel je dat jij graag een 'krachtige, open, heldere, transperante versterker met een krachtige strakke bas' wilt hebben? Een luidspreker kan hier namelijk niet om vragen (behalve een krachtige versterker dan), die levert gewoon muziek. Dit lijkt een klein puntje, maar schijn bedriegt..
Als je namelijk dit zoekt in een versterker, dan kan dat inhouden dat je deze punten (helder, open, transparant)mist bij je luidsprekers. Aangezien luidsprekers voor 70% van het geluid bepalen, dan wordt dat erg lastig om dit te vinden in een versterker.

Maar 'k ga ervanuit dat je dat idd zo bedoelt. De pm15 is sowieso de meest krachtige versterker, opgevolgd door de pm14 en als laatste de pm16. Als je het ontbreken van een AB niet uitmaakt, dan zou ik voor de pm15 gaan..
(maar deze is waarschijnlijk ook het meest prijzig.. :-( )