Als je kracht zoekt en een mooie versterker, zou ik je ook de pm-94 als optie willen aanraden.
Laat ik hierover de volgende anekdote vertellen:
Ik had kennis aan een Marantz pief die nogal eens aan kelderverkoop deed vanuit de Marantzburelen.
Zo heb ik twee pm-94's en een pm-90se gekocht. De 90se viel mij erg tegen, maar de pm-94 is in mijn optiek een klankmatig juweeltje. Dat viel deze man ook op, toen de deal reeds gesloten was
Hij liet aan mij en mijn meegereisde vriend horen dat de pm-94 werkte en geen gebreken vertoonde.
De set betrof een eerste type B&W Matrix 801 en de BB-5, SC-5 en SM-5 (wat anders heeft een marantz pief staan dan de toenmalige topset
). Eerst liet hij deze set horen, met een Marantz Musiclink toploader cd-speler. Hierna liet hij vol zelfvertrouwen de pm-94 even horen om de klankmatige vooruitgang aan te tonen van toen naar de sc-5/sm-5 set. Na de eerste tonen uit de pm-94 zag je hem zienderogen nerveuser worden en aan de toneregeling frutselen van de pm-94. Potverdorie moet hij gedacht hebben, deze pm-94 maakt muziek!! Zijn nervositieit en de betere klank van de pm-94 op deze speakers, was mij en mijn vriend al direct opgevallen!! Snel hebben we afscheid genomen en de versterker ingeladen, eer hij eens tot bezinning zou komen
De moraal van het verhaal: die is er niet!!
Maar overweeg ook eens de pm-94.