Welke HT setup?

Gestart door Ron_Marantz, mei 27, 2013, 09:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Op dit moment maak ik voor HT gebruik van een Pioneer combinatie:

- SC-LX75 (9.2 kanaals) receiver
- BDP-LX55 bluray speler

Vanwege mijn recente upgrade van mijn stereo naar Marantz overweeg ik ook mijn HT setup te vervangen door een Marantz combi.

Ik zit te kijken naar een SR7007 in combinatie met een UD5007. Ik speel met een 5.1 combinatie meer zal ik niet gaan gebruiken.

Al een tijdje vraag ik me af wat nou exact de meerwaarde is van een aparte voor- en eindversterker, bijvoorbeeld de AV7701 met een MM7055 of nog beter de 8xxx serie van de AV en MM. Dit in tegenstelling tot de SR7007. Is de winst echt te meten wanneer je voor een aparte voor- en eindversterker gaat?

Wat zouden jullie in mijn geval doen, rekening houdende dat ik al een aparte stereoversterker heb? Uiteraard is mijn wens wel dat de HT setup qua power en prestaties gelijkwaardig zal zijn aan mijn Pioneer HT setup of beter.
Marantz | B&W

Ron_Marantz

Niemand echt een idee?  :-(
Marantz | B&W

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op mei 27, 2013, 09:42:59
Op dit moment maak ik voor HT gebruik van een Pioneer combinatie:

- SC-LX75 (9.2 kanaals) receiver
- BDP-LX55 bluray speler

Vanwege mijn recente upgrade van mijn stereo naar Marantz overweeg ik ook mijn HT setup te vervangen door een Marantz combi.

Ik zit te kijken naar een SR7007 in combinatie met een UD5007. Ik speel met een 5.1 combinatie meer zal ik niet gaan gebruiken.

Al een tijdje vraag ik me af wat nou exact de meerwaarde is van een aparte voor- en eindversterker, bijvoorbeeld de AV7701 met een MM7055 of nog beter de 8xxx serie van de AV en MM. Dit in tegenstelling tot de SR7007. Is de winst echt te meten wanneer je voor een aparte voor- en eindversterker gaat?

Wat zouden jullie in mijn geval doen, rekening houdende dat ik al een aparte stereoversterker heb? Uiteraard is mijn wens wel dat de HT setup qua power en prestaties gelijkwaardig zal zijn aan mijn Pioneer HT setup of beter.

Ik heb zelf de sr7007 en ben daar heel tevreden mee, power genoeg.
Geen idee wat de meerwaarde is van een voor- en eindversterker.
Zal wel wat verschil inzitten, maar dan praat je ook denk ik over een meervoudige uitgaven.
En alleen jij kunt dat beoordelen of het je waard is.
Ik kan aangeven dat ik niet het idee heb dat ik iets mis, en nog meer power, geen idee wat ik ermee zou moeten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

spekkie99

Bevalt de pioneer niet?
Wat verwacht je meer/anders van de marantz?

JohnWx

Citaat van: spekkie99 op mei 29, 2013, 15:27:27
Bevalt de pioneer niet?
Wat verwacht je meer/anders van de marantz?

goede  vraag  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Wil je nieuw of is 2e hands ook OK?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Ron_Marantz

De Pioneer bevalt me op zich wel, maar ik weet het... het klinkt misschien voor sommigen heel stom in de oren :oops:, maar nu ik mijn stereo ge-upgrade heb naar Marantz, lonk ik ook om mijn HT setup naar een Marantz te upgraden. Tja, ook puur voor de looks dus.
Daarnaast, misschien een wat waardige reden; Pioneer heeft zelf alleen receivers, geen voor- en eindversterking. De AVxxxx + MMxxxx van Marantz hebben me altijd geboeid, maar ik weet niet in hoeverre ze het HT ervaring een enorme boost kunnen geven ten opzichte van mijn huidige Pio setup, danwel t.o.v. een SR7007.
Marantz | B&W

Actionhost

#7
Citaat van: Ron_Marantz op mei 29, 2013, 21:59:21
De Pioneer bevalt me op zich wel, maar ik weet het... het klinkt misschien voor sommigen heel stom in de oren :oops:, maar nu ik mijn stereo ge-upgrade heb naar Marantz, lonk ik ook om mijn HT setup naar een Marantz te upgraden. Tja, ook puur voor de looks dus.

Een nieuwe Marantz Receiver 'voor de heb' dus....helemaal niets mis mee! Vrouwen hebben 100 paar schoenen....mogen wij ook wat  :-)

Als het goed voelt gewoon doen. Of het een upgrade geeft wat betreft geluid durf ik niet te zeggen. Een mooie set wordt het in ieder geval.

Zoiets wat of moet het echt een 7007 zijn?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m679648743-marantz-sr-5007-zwart-surround-receiver.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

(jaja zwart!)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

spekkie99

Citaat van: Ron_Marantz op mei 29, 2013, 21:59:21
De Pioneer bevalt me op zich wel, maar ik weet het... het klinkt misschien voor sommigen heel stom in de oren :oops:, maar nu ik mijn stereo ge-upgrade heb naar Marantz, lonk ik ook om mijn HT setup naar een Marantz te upgraden. Tja, ook puur voor de looks dus.
Daarnaast, misschien een wat waardige reden; Pioneer heeft zelf alleen receivers, geen voor- en eindversterking. De AVxxxx + MMxxxx van Marantz hebben me altijd geboeid, maar ik weet niet in hoeverre ze het HT ervaring een enorme boost kunnen geven ten opzichte van mijn huidige Pio setup, danwel t.o.v. een SR7007.

Die lx-75 is natuurlijk niet slecht in surround  pompom
http://www.whathifi.com/review/sc-lx75

Dus je zult aardig moeten schuiven voor een echte upgrade, denk zeker naar de losse pre en eindbak van Marantz.

Ron_Marantz

Citaat van: spekkie99 op mei 29, 2013, 22:30:13
Die lx-75 is natuurlijk niet slecht in surround  pompom
http://www.whathifi.com/review/sc-lx75

Dus je zult aardig moeten schuiven voor een echte upgrade, denk zeker naar de losse pre en eindbak van Marantz.

Ja, maar zou dat dan een AV7701 of AV8801 tesamen met een resp. MM7705 of MM8807 moeten worden?
Marantz | B&W

JohnWx

Citaat van: Ron_Marantz op mei 29, 2013, 21:59:21
De Pioneer bevalt me op zich wel, maar ik weet het... het klinkt misschien voor sommigen heel stom in de oren :oops:, maar nu ik mijn stereo ge-upgrade heb naar Marantz, lonk ik ook om mijn HT setup naar een Marantz te upgraden. Tja, ook puur voor de looks dus.


Heerlijke reden  notworthy notworthy notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ron_Marantz

Citaat van: Audiotic op mei 29, 2013, 20:57:02
Wil je nieuw of is 2e hands ook OK?

Gebruikt mag ook. Mits in goede staat.
Marantz | B&W

JohnWx

Citaat van: spekkie99 op mei 29, 2013, 22:30:13
Die lx-75 is natuurlijk niet slecht in surround  pompom
http://www.whathifi.com/review/sc-lx75

Dus je zult aardig moeten schuiven voor een echte upgrade, denk zeker naar de losse pre en eindbak van Marantz.


en dan nog wat zal het meer doen  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ron_Marantz

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:20:55
Een nieuwe Marantz Receiver 'voor de heb' dus....helemaal niets mis mee! Vrouwen hebben 100 paar schoenen....mogen wij ook wat  :-)

Als het goed voelt gewoon doen. Of het een upgrade geeft wat betreft geluid durf ik niet te zeggen. Een mooie set wordt het in ieder geval.

Zoiets wat of moet het echt een 7007 zijn?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m679648743-marantz-sr-5007-zwart-surround-receiver.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

(jaja zwart!)

Je bent me aardig te kennen :-D maar nee als het een AVR moet worden, dan een SR7007. Die 5007 is me te licht qua  specs.
Marantz | B&W

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op mei 29, 2013, 22:38:05
Je bent me aardig te kennen :-D maar nee als het een AVR moet worden, dan een SR7007. Die 5007 is me te licht qua  specs.

Kan je verzekeren dat je geen spijt gaat krijgen als je voor de SR7007 kiest.

Laatst life of pie gekeken, dochter van 11 kroop bij moeder op schoot toen de bliksem scène voorbij kwam, zo levens echt en man wat klonk dat hard.
Het echte effect werd uiteraard veroorzaakt door de sub.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.