Mijn Pio set is inmiddels zo goed als verkocht en sta op het punt om de SR7007 met de UD5007 te bestellen.
Gaandeweg toch wat twijfels gekregen, want mijn Pio set is gewoon goed in surround, gisteren nog even een kijk- en luistersessie gehad met een mede HT/Hifi liefhebber die beaamde ook dat de Pio goed is in surround.
Mijn twijfels gaan eigenlijk meer over de verschillen in de SC-LX75 en de SR7007. Op papier is de SC-LX75 gewoon sterker en heeft het meer mogelijkheden/opties. 180w vs 125w op elk kanaal, THX (Ultra 2) gecertificeerd vs non THX. De 4K upscaling van de SR gebruik ik voorlopig toch niet. Dat is enige puntje wat de SR wel heeft en de SC-LX75 niet.
Waar het mij om gaat is dat ik geen stap achteruit maak als ik de Marantz neem. Ik gok ook niet dat er een wereld van verschil in zal zitten, maar ja... het innerlijke gevoel zit dan een beetje dwars he!
Vooralsnog zal het een mooie set zijn als alles straks van Marantz is (hoge toren, of toch stereo en HT links en rechts van elkaar gescheiden).