Welke HT setup?

Gestart door Ron_Marantz, mei 27, 2013, 09:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobraatje

Ik zou als je voor een AVR gaat, dan wachten op de SR7008. Deze heeft Audyssey XT32.
Dat gaf bij mij het grootste positieve verschil voor surround, van XT naar XT32.
Meer dan aparte voor- en eindversterking.

darkcoot

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:36:08

Heerlijke reden  notworthy notworthy notworthy

Beetje een luxeprobleem....lachen... :angel:
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one


Actionhost

#18
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Audiotic

Mwah, nee, wel sjiek. Samen met een ander nu een bod gedaan: ik pre, hij eind :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Ron_Marantz

Zag vorige week bij de Mediamarkt de combi:

AV7005 en MM7055 voor 1762,- (16% actie)... maar ja, het is wel een 2011 setje volgens mij en qua specs redelijk verouderd ten opzichte van de nieuwere AV+MM 7xxx serie.

Vind persoonlijk een SR7007 of de nieuwere SR7008 wel de moeite waard.

Toch vraag ik me nog steeds af of een aparte voor- en eindbak niet overkill is, aangezien ik een aparte stereo/homecinema setup heb. Lijkt me dus too much als ik een voor- en eindbak koop puur voor homecinema gebruik. Of heb ik het mis? Ik zou het eventueel moeten beluisteren.
Marantz | B&W

Zoldar

Of je gast helemaal ht. Pm eruit en losse vv ev en alles in 1 set.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Ron_Marantz

Mijn Pio set is inmiddels zo goed als verkocht en sta op het punt om de SR7007 met de UD5007 te bestellen.

Gaandeweg toch wat twijfels gekregen, want mijn Pio set is gewoon goed in surround, gisteren nog even een kijk- en luistersessie gehad met een mede HT/Hifi liefhebber die beaamde ook dat de Pio goed is in surround.

Mijn twijfels gaan eigenlijk meer over de verschillen in de SC-LX75 en de SR7007. Op papier is de SC-LX75 gewoon sterker en heeft het meer mogelijkheden/opties. 180w vs 125w op elk kanaal, THX (Ultra 2) gecertificeerd vs non THX. De 4K upscaling van de SR gebruik ik voorlopig toch niet. Dat is enige puntje wat de SR wel heeft en de SC-LX75 niet.

Waar het mij om gaat is dat ik geen stap achteruit maak als ik de Marantz neem. Ik gok ook niet dat er een wereld van verschil in zal zitten, maar ja... het innerlijke gevoel zit dan een beetje dwars he!  :-D

Vooralsnog zal het een mooie set zijn als alles straks van Marantz is (hoge toren, of toch stereo en HT links en rechts van elkaar gescheiden).
Marantz | B&W

JohnWx

innerlijke strijd is vaak gelukkig hebben we de foto's nog  HLP sterkte uuuhhh succes  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Het grootste voordeel is dat er MARANTZ op staat  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

zijn beide prima amps met lekker veel power. denk niet dat je er slecht vanaf komt hoor met een 7007. mischien als je op stands 100 db gaat zitten kijken wel. maar wie doet dat nou  :angel:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

#26
Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:10:24
zijn beide prima amps met lekker veel power. denk niet dat je er slecht vanaf komt hoor met een 7007. mischien als je op stands 100 db gaat zitten kijken wel. maar wie doet dat nou  :angel:

Niemand natuurlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#27
 stupid


Vanaf geluidniveaus van 100 dB(A) kan acute gehoorschade optreden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ron_Marantz

Haha...
Ga maar eens snel de SR7007 halen. M'n Pio receiver gaat dit weekend de deur uit.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

AndreC

Citaat van: Ron_Marantz op juni 18, 2013, 11:29:16
Haha...
Ga maar eens snel de SR7007 halen. M'n Pio receiver gaat dit weekend de deur uit.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Daar ga je geen spijt van krijgen.

Veel luister plezier gewenst.  hello
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.