De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

polleke_cgc

Nee : die CD's heb ik nog altijd. Zal waarschijnlijk een nostalgies trekje zijn. Maar nu en dan zit ik ook nog eens te bladeren in die boekjes.
Nu en dan zitten er wat humoristische trekjes in (zoals bij "Now that's what I call quite good van de Housemartins) en behoorlijke pareltjes als je de "halve roman" leest die bij "A guided tour of Madness" zit...

'k Zie het trouwens echt niet zitten om dergelijke dingen ook in te scannen...

Bepaalde flacs zijn gedownload (bv. van bij B&W, na de aankoop van mijn "klein grut", waarbij je dan 3 maanden een account krijgt).

En daarnaast : wettelijk gezien mag je enkel een thuiskopie downloaden : zonder origineel te kopen is dat wat moeilijk. Niet dat ik iemand ken die daarop let ;)...

Audiotic

:-) wettelijk mag je ook een kopie voor je familie en goede vrienden maken. Dus ja, hoever kan je dat oprekken? :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Citaat van: polleke_cgc op mei 20, 2014, 22:32:52
...
En daarnaast : wettelijk gezien mag je enkel een thuiskopie downloaden : zonder origineel te kopen is dat wat moeilijk. Niet dat ik iemand ken die daarop let ;)...

Citaat van: Audiotic op mei 20, 2014, 22:39:20
:-) wettelijk mag je ook een kopie voor je familie en goede vrienden maken. Dus ja, hoever kan je dat oprekken? :-)


:no:


http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php

polleke_cgc

Mijn opmerking ging eigenlijk hierover :
Je koopt een recente CD, ript deze op je NAS en verkoopt het ding door. Ben je dan legaal bezig ? Eigenlijk vrees ik daar een beetje voor...

Audiotic

Ja dat is illegaal vrees ik. Ik heb al mijn CD's nog!


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Ron_Marantz

Nu mijn stereogedeelte is ge-upgrade naar de Premium serie, kon ik het niet voorkomen dat mijn speakers nu aan de beurt zijn.

Maat van me speelt (oké in een kleinere kamer) mij helemaal zoek met zijn PM-KI Pearl Lite en CD6004. Dat gekoppeld aan een set Klipsch RF83's. Enorme joekels van speakers, maar wat produceren zij een enorme geluidsdruk!

Met mijn Premium-set en B&W CM8's was ik niet onder de indruk van de hoeveelheid laag en druk uit de speakers. Na wikken en wegen heb ik ervoor gekozen op de CM8's op Marktplaats te gooien die overigens binnen 3 dagen verkocht zijn tegen zowat de nieuwprijs als waar ik ze voor heb gekocht!

Heb als upgrade een 2009 set B&W 803S op het oog gehad, die vast en zeker enorm muzikaal klinkt en waarbij de laagweergave meer dan goed zit, maar heb uiteindelijk gekozen voor een nieuwe set CM10's. De keuze is niet zo verwonderlijk. Ik hoef mijn surrounds en center nu niet te upgraden, aangezien het cosmetische niet aangetast wordt.

Krijg donderdag de speakers binnen!
Marantz | B&W

xander32

Citaat van: Ron_Marantz op juni 02, 2014, 18:51:48
Nu mijn stereogedeelte is ge-upgrade naar de Premium serie, kon ik het niet voorkomen dat mijn speakers nu aan de beurt zijn.

Maat van me speelt (oké in een kleinere kamer) mij helemaal zoek met zijn PM-KI Pearl Lite en CD6004. Dat gekoppeld aan een set Klipsch RF83's. Enorme joekels van speakers, maar wat produceren zij een enorme geluidsdruk!

Met mijn Premium-set en B&W CM8's was ik niet onder de indruk van de hoeveelheid laag en druk uit de speakers. Na wikken en wegen heb ik ervoor gekozen op de CM8's op Marktplaats te gooien die overigens binnen 3 dagen verkocht zijn tegen zowat de nieuwprijs als waar ik ze voor heb gekocht!

Heb als upgrade een 2009 set B&W 803S op het oog gehad, die vast en zeker enorm muzikaal klinkt en waarbij de laagweergave meer dan goed zit, maar heb uiteindelijk gekozen voor een nieuwe set CM10's. De keuze is niet zo verwonderlijk. Ik hoef mijn surrounds en center nu niet te upgraden, aangezien het cosmetische niet aangetast wordt.

Krijg donderdag de speakers binnen!
Ow, ben jij 't onder een andere naam; ik heb jouw zoektocht op het buurforum kunnen volgen :-D.

Ron_Marantz

Vandaag is 't feest, echt feest. Speakers zijn netjes bezorgd. Uitpakken is met enig voorzichtigheid gedaan. Dacht dat de speakers 33,5 kg per stuk wegen, maar op de doos staat een totaalgewicht van 39,1 kg. Blijkbaar is de doos toch zwaarder dan ik dacht en ik sjouwde me rot vanavond :) Enfin bij deze een aantal foto's. De geluidsdruk is super! Deze CM10's gaan veel lager dan de CM8. Dat mag ook wel voor dat geld. Stemmen worden beter geplaatst door de tweeters. Het beeld is gewoon enorm goed. Nu lekker inspelen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

Cornelis1921

 stupid Van harte gefeliciteerd, Ron! pompom pompom pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Mooi

Mooi weekend in het vooruitzicht!  hello
marantz, what else?

Ron_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op juni 06, 2014, 08:33:24
Mooi

Mooi weekend in het vooruitzicht!  hello

Dat wordt idd lekker spelen met dit mooie weer, gisteren al de opmerking gekregen: "schat, de bass van je speakers dreunen een beetje door, je dochter slaapt"...  :zzz:
Marantz | B&W

Audiotic

Schitterend spul. En mooi wit. Vrouwvriendelijk! :-)


Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

fjdewolf

Mooi spul hoor van B&W. Veel luisterplezier!
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Ron_Marantz

Een nieuw twijfelgeval:

Sinds mijn NA11 zit ik met de PM11-S3 in mijn gedachten. Heb een aanbod gekregen om de PM15 in te ruilen. Uiteraard zal de PM11 beter zijn, maar is het werkelijk echt zijn geld waard? Krijg ik echt een wauw-factor als ik hem koop? Ga ik hier echt op vooruit? Kan de NA11 uiteraard via XLR aansluiten, dus ben wel benieuwd wat dit teweegbrengt.

Ik heb hem dus ook nog niet beluisterd, zou eigenlijk een shop moeten vinden waarbij ik de amp voor een bepaalde periode uit mag testen.

Ik heb het gevoel dat wanneer de PM11 er staat, dat de speakers dan weer plaats moeten maken voor iets "beters", wanneer houdt dit spel op?  :-D

Marantz | B&W

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden