De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op december 20, 2013, 23:39:30
Ik heb de mk1 met compressie driver , in de mk2 zit een metal of titanium dome.
Woofers zijn anders en de X-over punten liggen ook anders.

Als het goed is krijg ik binnenkort een paartje mk2's ter modificatie.
Leer ik deze ook eens kennen.
ideaal om 1 op 1 vergelijk te doen .

Wat ga je modificeren ?

Ron_Marantz


Citaat van: audiof. zonder budget op december 20, 2013, 10:52:09
Als je bas zoekt, dan ben je bij de CM10 aan het juiste adres... presteren goed overall , maar zeker op het laag.
Mocht je een alternatief zoeken, een vriend van me heeft een stel Klipsch RF7mkII op marktplaats staan voor een aantrekkelijke prijs. Hij woont in Vlaardingen, als je dan toch al in de zit.....

Het zal best goed klinken maar ze passen helaas niet in m'n interieur en er zitten geen fronts op.

Ik moet helaas bij de CM serie blijven van B&W anders moet ik m'n achterspeakers voor de surround ook gaan vervangen. Even geen zin in :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

erik62

Erg mooi die witte hoogglans speakers. Je hebt gelijk, ikzelf heb hoogglans zwarte en die blijf je afstoffen....

Ron_Marantz

Afgelopen zondag naar de B&W Soundtasting roadshow geweest en daar uitvoerig de CM10 beluisterd. Helaas zat er een Rotel set op geen Marantz.

De speakers gaan iets lager dan mijn CM8 maar om het exacte verschil beter te horen zou ik deze eigenlijk in huis moeten proberen.

Aan de andere kant: ik ben op zich wel happy met de huidige speakers. Kan ik anders niet m'n sub gaan gebruiken voor de lagere tonen? En hoe?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

Ron_Marantz

#94
Inmiddels een paar maanden verder en mijn set wordt deze week ge-upgrade  :-D

Zaterdag gaat de NA7004 de deur uit en er komt een NA11-S1 voor in de plaats  hello ben erg benieuwd naar het apparaat!

Afgelopen tijd druk bezig geweest om mijn netwerk stabiel genoeg te krijgen. Geen Powerlines meer maar een bekabelde verbinding tussen netwerkstreamer / NAS / router. De DS213J van Synology heeft ook plaats gemaakt voor een DS1513+ is misschien overkill voor puur muziek streamen, maar ik gebruik hem ook voor andere CPU intensievere taken.

Wordt vervolgd...
Marantz | B&W

Actionhost

Gefeliciteerd man!

Echt een dijk van een set heb je dan staan.

Long way vanaf je Pearl Lite  :lol:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Audiotic

Citaat van: Ron_Marantz op december 16, 2013, 23:15:46
Kon 't niet laten! Ik was al enige tijd op zoek naar een SA15s2 Limited Edition voor een aantrekkelijke prijs. Zo om de combi met de PM15s2 Limited Edition compleet te maken en zo waar, vandaag dan een nieuwe gekocht voor een super prijs. Komend jaar dan toch de NA11s1 kopen dan gaat de NA7004 eruit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
mooi hoor. En ja, die NA11S1: van harte aanbevolen :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Ron_Marantz

Even op en neer naar Oostrum gereden, het grote moment is daar. Maar heb vanwege het warme weer nog geen zin om hem uit te pakken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

WimPeu

Al was het 50 graden..... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Ron_Marantz

Oke oke...
Ik kon het niet laten... de speler uitgepakt. 17.5kg schoon aan de haak. Wel enig verschil met de 15 serie. De bovenplaat van de NA is dikker dan de PM/SA. Voor de rest een zwarte afstandsbediening ipv zilver. XLR aansluitingen aan de achterzijde. Allemaal wel bekende specificaties, maar het is zo geweldig om het nu in het echt te zien en hem aan te raken. Ik ben er stil van.
Aangesloten en knallen maar. Meteen valt me op dat de connectie met mijn NAS veel sneller wordt opgebouwd. Niet het ellendige gewacht zoals bij de NA7004. Maar dan nu, de muziek........
Een 256kb file (iTunes) afgespeeld en het valt me op dat je zoveel meer detail en balans ervaart/hoort. Die DAC is zoveel beter! Ik geniet met volle teugen. Straks mn ALAC bestanden afspelen, wordt vervolgd!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

WimPeu

Met welke server draai je?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Actionhost

Ontzettend gaaf ding. En wat past 'ze' onwijs goed bij de rest van je set. Nogmaals gefeliciteerd met deze aanschaf. Ben benieuwd naar je ervaringen met ALAC!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Ron_Marantz

Citaat van: WimPeu op mei 17, 2014, 17:05:57
Met welke server draai je?

Synology DS1513+ met FLAC/ALAC muziek erop en deels ook nog met 256kbit iTunes muziek.

M'n vrouw zegt: ik hoor weinig verschil hoor... maar ja... die is ook geen muziekliefhebber :(

Het geluid is zoveel mooier, ruimtelijker en de bassen zijn strakker. Ik ben om, ik had hem eerder moeten kopen.

Nu nog lekker inspelen!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Audiotic

Citaat van: Ron_Marantz op mei 17, 2014, 16:22:25
Even op en neer naar Oostrum gereden, het grote moment is daar. Maar heb vanwege het warme weer nog geen zin om hem uit te pakken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
mooi he??
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Waar speel je de ALAC files mee af? Rechtstreeks van de NAS? Welke server draait daar op?

Overigens, ik speel via USB.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek