De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Faxe

Mooie set zo. Ben zelf ook nog aan het nadenken over een SA-15S2 LE of SA-14S1. De app voor de NA-11S1   is toch dezelfde als voor de Marantz recievers? Vind die app zelf nog te beperkt/sloom/traag om na te denken over de aanschaf van de NA11S1. Als de app vergelijkbaar zou zijn met die van Sonos of Bluesound had ik al een NA-11S1 gehad.

Ron_Marantz

Citaat van: bert50 op december 17, 2013, 08:21:45
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen en de app is nu goed te gebruiken
Probeer wel een goed netsnoer dat werpt wel zijn vruchten af
Gr bert

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Moet sowieso nog kijken naar een goede verdeeldoos + netsnoeren, als je tips hebt hoor ik dat graag.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Ron_Marantz

Nu ik toch een deftige versterker heb, merk ik wat gemis in de laagweergave. Vriend van mij heeft megagrote Klipsch speakers RF83's volgens mij. Enorme koelkasten van speakers, maar de laagweergave is super. Hij speelt zelf met een PM KI-Pearl Lite, zijn woonkamer is redelijk klein en qua warmte/demping beter dan mijn grote woonkamer waar bijna niks staat dan design meubels.

Ik overweeg de komende tijd om mijn woonkamer te tweaken waarbij ik probeer om de woonkamer meer te dempen, voor zoveel mogelijk zonder afbreuk van het design.

Maar twijfel ook of de CM8's wel zo ideaal zijn nu ik een dikkere versterker heb. Zou  een CM10 niet beter zijn?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Hielke


Citaat van: Faxe op december 17, 2013, 08:38:31
Mooie set zo. Ben zelf ook nog aan het nadenken over een SA-15S2 LE of SA-14S1. De app voor de NA-11S1   is toch dezelfde als voor de Marantz recievers? Vind die app zelf nog te beperkt/sloom/traag om na te denken over de aanschaf van de NA11S1. Als de app vergelijkbaar zou zijn met die van Sonos of Bluesound had ik al een NA-11S1 gehad.
De app is nu wel bruikbaar.


Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Faxe

Op mijn Marantz SR 7005 is de app ook wel te gebruiken. Er is alleen een verschil tussen software die werkt (Marantz app) en software die prettig in het gebruik is (bijvoorbeeld Sonos of Bluesound). Zeker bij het streamen van muziek vind ik het prettig dat bediening van het apparaat snel en makkelijk gaat. Neem aan dat de Marantz in combinatie met de NA11S1 op dit punt niet anders prestert als met mijn SR 7005.

xander32

Citaat van: Ron_Marantz op december 17, 2013, 08:37:53
Haha, shit... je hebt me door.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Maar dan betaal je nog bijna 3 mille voor een (deels) gebruikersONvriendelijke streamer ...

MauZ

Welkom Ron,

Mooie set up !!   :-) :-) ( uiteindelijk )... :-P

Hoest met de rug ondertussen... :wink:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Ron_Marantz

Citaat van: MauZ op december 17, 2013, 21:15:19
Welkom Ron,

Mooie set up !!   :-) :-) ( uiteindelijk )... :-P

Hoest met de rug ondertussen... :wink:

Ja die Premium series zijn nogal zwaar, maar het gaat me gelukkig goed af.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

Ron_Marantz

Citaat van: xander32 op december 17, 2013, 18:23:16
Maar dan betaal je nog bijna 3 mille voor een (deels) gebruikersONvriendelijke streamer ...

Zou het?
Die NA7004 vind ik nou ook niet echt het toppunt. Paar keer meegemaakt dat de streamer bleef hangen.
Enfin die mogelijke nieuwe NA11s2 zal ook niet goedkoop zijn en de vraag is wanneer deze uitkomt.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

xander32

... ik ben daarom ook zo benieuwd naar de NA8005, eens zien of Marantz vorderingen heeft gemaakt ...

ValentinoA

Welkom! En prachtige set zeg...mooi ingericht ook
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Ron_Marantz

Zondag even langs Hobo Hifi Den Haag, om de B&W CM10's te beluisteren tijdens de B&W Roadshow, ben benieuwd...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

audiof. zonder budget

Citaat van: Ron_Marantz op december 20, 2013, 08:49:52
Zondag even langs Hobo Hifi Den Haag, om de B&W CM10's te beluisteren tijdens de B&W Roadshow, ben benieuwd...


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Als je bas zoekt, dan ben je bij de CM10 aan het juiste adres... presteren goed overall , maar zeker op het laag.
Mocht je een alternatief zoeken, een vriend van me heeft een stel Klipsch RF7mkII op marktplaats staan voor een aantrekkelijke prijs. Hij woont in Vlaardingen, als je dan toch al in de zit.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

100%Marantz

Citaat van: audiof. zonder budget op december 20, 2013, 10:52:09
Als je bas zoekt, dan ben je bij de CM10 aan het juiste adres... presteren goed overall , maar zeker op het laag.
Mocht je een alternatief zoeken, een vriend van me heeft een stel Klipsch RF7mkII op marktplaats staan voor een aantrekkelijke prijs. Hij woont in Vlaardingen, als je dan toch al in de zit.....

Advertentie 754269749

Mooi, maar zonder frontjes. 1295€

Heb deze al gehoord, bij SB,  klinken heel erg mooi. (hoog rendement)
marantz, what else?

SB_Marantz

Ik heb de mk1 met compressie driver , in de mk2 zit een metal of titanium dome.
Woofers zijn anders en de X-over punten liggen ook anders.

Als het goed is krijg ik binnenkort een paartje mk2's ter modificatie.
Leer ik deze ook eens kennen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM