Instelling SR6007

Gestart door Snowy White, mei 20, 2013, 10:18:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Snowy White

Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Marantz SR6007. Dit in combinatie met 4 Scandyna Smallpods, ondersteund door een Quake van REL. De front-speakers staan direct naast de TV (Samsung). Ik heb in zo'n opstelling mijn twijfels over de toegevoegde waarde van een center. Ik luister voornamelijk muziek. Hiervoor gebruik ik een server aangestuurd met de Squeezebox Classic. De Classic is via de digitale uitgang aangesloten op de SR6007.

Nu wil ik uit alle 4 de speakers hetzelfde geluid. Hiervoor heb ik de speakers naast de TV aangesloten op de SpeakerA uitgang (hierop komt ook de neutrik-aansluiting van de REL). De andere set wilde ik aansluiten op SpeakerB. Het is mij niet gelukt om A en B tegelijkertijd spelend te krijgen; Ook niet als ik voor de analoge uitgang op de Classic kies. Experimenten met ZONE2 zijn gestrand. Zodra ik ZONE2 activeer, werkt de afstandsbediening niet meer. Met de handleiding kom ik niet veel verder. Kan iemand mij op het goede spoor zetten om een en ander werkend te krijgen.

Vast dank voor jullie moeite!

Snowy White

Marvin

Tweede set luidsprekers gewoon op surround aansluiten en achter je neer zetten.
Dan kies je multichannel stereo en komt met muziek overal het zelfde geluid uit.
Maar met films gewoon surround.

Denk ook niet dat een center in deze opstelling zo dicht bij de tv heel veel beter zal zijn.
Je kan het natuurlijk testen door er 1 van de 4 luidsprekers die je hebt er op aan te sluiten.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Snowy White

Bedankt voor de vlotte reactie.

De B-speakers staan nu inderdaad aangesloten op de Surround. De instelling 'multichannel stereo' is me niet helemaal duidelijk. Zijn dat de gekleurde knoppen onder SOUND MODE op de afstandsbediening (movie-rood; music-groen; game-blauw; pure-geel). Of moet ik dit instellen in SETUP-menu mbv de televisie?

Jouw mening mbt de Center deel ik. Het worden erg veel speakers dicht bij elkaar, zonder dat er een duidelijke meerwaarde vwb het geluid is. Op dit moment ben ik bezig met het aansluiten van de neutrik-plug voor de REL.

In het forum staat een zeer duidelijke handleiding voor de aansluiting van de REL (HI-Level en LO-Level). Kun je mij adviseren of ik voor de front en de surround speakers (http://www.podspeakers.dk/wp-content/uploads/2013/03/MiniPod_MK2.pdf) de instelling Large of Small moet kiezen?

Dank voor jullie moeite zover.

Snowy

AndreC

Citaat van: Snowy White op mei 20, 2013, 15:11:47
Bedankt voor de vlotte reactie.

De B-speakers staan nu inderdaad aangesloten op de Surround. De instelling 'multichannel stereo' is me niet helemaal duidelijk. Zijn dat de gekleurde knoppen onder SOUND MODE op de afstandsbediening (movie-rood; music-groen; game-blauw; pure-geel). Of moet ik dit instellen in SETUP-menu mbv de televisie?

Jouw mening mbt de Center deel ik. Het worden erg veel speakers dicht bij elkaar, zonder dat er een duidelijke meerwaarde vwb het geluid is. Op dit moment ben ik bezig met het aansluiten van de neutrik-plug voor de REL.

In het forum staat een zeer duidelijke handleiding voor de aansluiting van de REL (HI-Level en LO-Level). Kun je mij adviseren of ik voor de front en de surround speakers (http://www.podspeakers.dk/wp-content/uploads/2013/03/MiniPod_MK2.pdf) de instelling Large of Small moet kiezen?

Dank voor jullie moeite zover.

Snowy
De makkelijkste weg is via de app van marantz.
Daar heb je de geluidsinstellingen onder elkaar staan.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Front large en surround small.
En met deze aansluiting subwoofer off.
Nu gaat het .1 en het laag van de surrounds naar je frontspeakers, dat is de bedoeling want daar zit je sub tussen.

Multichannel stereo zit ergens verstopt, even opzoeken in de gebruiksaanwijzing.
Bij mij zit het gewoon op de ab en is het te selecteren met de linker draaiknop op de versterker. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

AndreC

Citaat van: marvin op mei 20, 2013, 15:43:23
Front large en surround small.
En met deze aansluiting subwoofer off.
Nu gaat het .1 en het laag van de surrounds naar je frontspeakers, dat is de bedoeling want daar zit je sub tussen.

Multichannel stereo zit ergens verstopt, even opzoeken in de gebruiksaanwijzing.
Bij mij zit het gewoon op de ab en is het te selecteren met de linker draaiknop op de versterker. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Te vinden via de weg wat ik in de vorige post aangaf.
Hier wel eens geprobeerd, persoonlijk vond ik het niet echt mooi klinken.
Voller en ruimtelijker klonk het wel, maar via de fronts alleen vond ik veel mooier klinken.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Mag iedereen natuurlijk helemaal zelf bepalen hoe er uiteindelijk geluisterd gaat worden.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Paul

Citaat van: marvin op mei 20, 2013, 16:00:43
Mag iedereen natuurlijk helemaal zelf bepalen hoe er uiteindelijk geluisterd gaat worden.
Met je oren Marvin.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Dat zijn rare oren Paul, en nog hoor je geen verschil tussen kabeltjes enzo?


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Paul

Citaat van: marvin op mei 20, 2013, 16:12:25
Dat zijn rare oren Paul, en nog hoor je geen verschil tussen kabeltjes enzo?
Zelfs m,n schoonmoeder hoor ik niet en die is lenig met d,r stembanden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

:-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Snowy White

Beste mensen,

Het heeft even geduurd, maar weer 'back on track'. De instelling multichannel-stereo heb ik intussen te pakken. Op de ab onder SOUND MODE de groene knop MUSIC even ingedrukt houden en voilĂ : keuze te over. En wat een geluid!! California Dreamin' uit 4 hoeken SUPERSCHERP

De kabel met de Speakon-aansluiting ligt inmiddels. (Kostte even moeite; Vrouw wordt wat 'edgy' :x van al die kabels). Ik kan nu kiezen voor de aansluiting op de surround (achter) of voor de front-speakers. Wat heeft de voorkeur?

Snowy


Marvin

Front natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

Snowy White

Beste mensen,

Bekabeling is allemaal gelukt. Het klinkt allemaal geweldig. De komende weken maar eens wat aan de knoppen draaien. Allemaal bedankt voor jullie bijdrage!!

Snowy