Marantz SR7007 en Denon AVR3313

Gestart door pietr, mei 19, 2013, 23:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 23, 2013, 01:41:35
Ik onderbouw door te zeggen dat mijn oren de Marantz beter vond klinken.

Getallen blijven getallen, zijn meerdere Marantz apparaten met bv de cs4398 DAC erin, toch klinkt geen het zelfde.
Gaat om meer, en door dit soort dingen te lezen kun je geen oordeel geven.

Ik weet zeker dat hal9000 de beste versterker heel beroerd kan laten klinken, kwestie van intern aan wat potmetertjes te draaien, wil hier dus mee aangeven dat de marantz anders blijkt afgesteld, dit verklaart het andere geluid.

Dus jij beweerd dat een s-video €300 kost, er zal zeer zeker meerdere zaken intern anders afgeregeld zijn, want niet alleen ik geef aan dat de avr3313 anders klinkt dan een SR7007.
Als de avr3313 het zelfde geklonken had dan had ik mij de €300 natuurlijk gespaard. Voor het uiterlijk hoef ik het niet te doen, zie hem alleen als ik een blik bonen uit de kast pak  :schater:

En ik heb ook al redelijk veel gelezen, maar nergens kan ik iets lezen dat ze beiden 100% identiek qua geluid zijn.
Althans beweerd door D&M.

Als je weet wat de strategie vanaf vorig jaar is voor D&M Holding snap je dat het 300 euro duurder is


Lezen zal je het niet lijkt me ook niet meer als logisch maar merken hebben het nooit over klinken van versterkers die versterken ze worden ook niet samen getest bij geen 1 blad


Probeer is een keer in contact te komen met Rene Blommers mag je mijn naam noemen zal hij je wel het een en ander uitleggen hoe het werkt de branche
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 23, 2013, 01:41:35


Ik weet zeker dat hal9000 de beste versterker heel beroerd kan laten klinken, kwestie van intern aan wat potmetertjes te draaien, wil hier dus mee aangeven dat de marantz anders blijkt afgesteld, dit verklaart het andere geluid.


Dan voldoet hij niet meer aan de norm dus niet geschikt voor hifi  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Jij heb een andere mening prima omdat jij het waarneemt nou have fun
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 01:47:39
Als je weet wat de strategie vanaf vorig jaar is voor D&M Holding snap je dat het 300 euro duurder is


Lezen zal je het niet lijkt me ook niet meer als logisch maar merken hebben het nooit over klinken van versterkers die versterken ze worden ook niet samen getest bij geen 1 blad


Probeer is een keer in contact te komen met Rene Blommers mag je mijn naam noemen zal hij je wel het een en ander uitleggen hoe het werkt de branche

Ben jaren in het bezit geweest van een eigen bedrijf, wel een andere branche, dus snap het wel John.
Blijft een feit dat een Denon net iets anders klinkt dan een marantz.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 01:54:38
Jij heb een andere mening prima omdat jij het waarneemt nou have fun

Niet alleen ik John.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 23, 2013, 01:56:45
Ben jaren in het bezit geweest van een eigen bedrijf, wel een andere branche, dus snap het wel John.
Blijft een feit dat een Denon net iets anders klinkt dan een marantz.

Als het zo makkelijk was, je koopt een doos die verkoop je weer en daar tussen zit marge % en dat is niet in elke branche hetzelfde, zeker niet in wit bruin en grijs goed   


Als jij het een feit vind dat ze anders klinken ondanks dat Product manager van D&M anders beweerd dan werkt dus hun strategie, briljant pluim voor Denon en Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#51
Citaat van: AndreC op mei 23, 2013, 01:59:25
Niet alleen ik John.

Waar en wie nog meer dan ?

Die Miljoen Dollar kan je nog steeds winnen als je ze uit elkaar kan houden tijdens een ABx test dus ik zou zeggen inkoppen die prijs

Er is nog geen 1 openbare test geweest die het tegendeel bewijst met een ABx test zelfs ouwe en nieuwe versterkers niet eens die test is hier op het forum te vinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietr

Bottomline: eenieder kan/mag horen wat hij wil. Wat mij betreft kunnen de verschillende visies goed naast elkaar bestaan. Ik ben dezelfde mening toegedaan als John. Mijn oren zijn al 46 jaar oud en hebben, net als mijn ogen, hun beste tijd al gehad. Voor mij luistert het allemaal wat minder nauw.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 23, 2013, 14:32:04
Bottomline: eenieder kan/mag horen wat hij wil. Wat mij betreft kunnen de verschillende visies goed naast elkaar bestaan. Ik ben dezelfde mening toegedaan als John. Mijn oren zijn al 46 jaar oud en hebben, net als mijn ogen, hun beste tijd al gehad. Voor mij luistert het allemaal wat minder nauw.

We hebben over audio niet over vrouwen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietr

#54
lol

Vreemd, ik kan geen emoticons plaatsen via mijn tablet.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 23, 2013, 18:03:14
lol

Vreemd, ik kan geen emoticons plaatsen via mijn tablet.

gelukkig  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject