Marantz SR7007 en Denon AVR3313

Gestart door pietr, mei 19, 2013, 23:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietr

Zijn er nu wel of geen verschillen tussen de SR7007 en AVR-3313? Ik heb het idee dat Denon vaker met nieuwe modellen komt dan Marantz, want inmiddels is de Denon X-4000 gearriveerd als opvolger. Maar zou er klankmatig een verschil hoorbaar zijn?

Het is toch de speaker die het verschil in klank bepaalt, of is dat te kort door de bocht?

Zijn deze receivers 'goed' in stereoweergave?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietr

Citaat van: John Wx op mei 20, 2013, 02:37:40
zijn hetzelfde

Net als Opel en Vauxhall dus? En Marantz heeft dan een betere naam?

John, heb jij enig idee waarom Denon sneller met de opvolger van de 3113 komt, de X4000? Is dat puur marketing?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 08:16:01
Net als Opel en Vauxhall dus? En Marantz heeft dan een betere naam?

John, heb jij enig idee waarom Denon sneller met de opvolger van de 3113 komt, de X4000? Is dat puur marketing?

Hoi Piet,

Als je nu tevreden bent met de Denon, dan denk ik dat je op een ander volume als mij de muziek afspeelt.
Ik was niet zo tevreden met de Denon, vond hem zo wie zo ook anders klinken.

Op het forum wordt beweerd dat ze het zelfde zijn, qua bouw is dit ook bijna zo.
Maar je kwam met het voorbeeld van Opel en vauxhall.
Ik zie het meer als audi en Seat, je hebt ook vw er ook nog tussen.
Qua bouw bijna identiek, maar als je ermee rijdt merk je pas het verschil.
Laten we eerlijk zijn het prijsverschil moet ergens inzitten.
Mij hebben ze destijds vertelt dat er betere eindtrappen inzitten.
Zaken intern zijn net iets beter afgesteld.

Laat ik het heel simpel zeggen, ik hoorde wel degelijk verschil, en nee is niet dat ik het wil horen. Ook ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee.
Als ik geen verschil had gehoord was ik ook voor de Denon gegaan.
En over het uitvallen, zou best kunnen zijn dat ik een slechte 2113 toevallig had.
Maar hier werd de Denon zo warm dat hij inderdaad thermisch uitviel.
Ik merk aan de marantz dat hij veel minder warm wordt en hij de muziek veel makkelijker afspeelt.

Zie het als 2 auto's, ze kunnen beiden 240 rijden, maar met een Porsche rijd het net wat prettiger dan met een golf, zo is het met muziek ook.

Mijn advies is, kijk of je budget hebt voor een sr7007, dan ben je klaar voor de komende jaren.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

@AndreC: Jouw betoog klinkt aannemelijk. Ik heb genoeg budget voor een SR7007, maar ik ben bang ik veel te veel koop, ik kan met minder ook toe. Om de vergelijking met auto's door te trekken: ik hoef niet met een Mercedes naar de Albert Heijn (ok, ietwat overdreven, maar je snapt wat ik bedoel). Ik probeer meestal iets te kopen wat voldoet, dus niet het beste van het beste, omdat het kan.

Inmiddels heb ik ook gekeken naar receivers met klasse D versterking, de Pioneer SC-2022 en de Harman Kardon AVR 270. Over HK lees ik weinig goeds, maar ik kan me niet voorstellen dat het prut is. Over Pioneer lees ik niet zoveel, maar in ieder geval geen slechte dingen.

Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en door al het lezen op diverse fora krijg ik het idee dat elke andere receiver mijn speakers een ander geluid gaat bezorgen. Ik heb geen electrotechniek gestudeerd, maar ik betwijfel of ik dat met mijn ongeoefende oren ga horen.

Dus: de SR7007 kan er ook komen, ook al lijkt me zo'n klein display onhandig. En om nou steeds die klep te openen lijkt me ook niet echt mooi.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 11:51:02
@AndreC: Jouw betoog klinkt aannemelijk. Ik heb genoeg budget voor een SR7007, maar ik ben bang ik veel te veel koop, ik kan met minder ook toe. Om de vergelijking met auto's door te trekken: ik hoef niet met een Mercedes naar de Albert Heijn (ok, ietwat overdreven, maar je snapt wat ik bedoel). Ik probeer meestal iets te kopen wat voldoet, dus niet het beste van het beste, omdat het kan.

Inmiddels heb ik ook gekeken naar receivers met klasse D versterking, de Pioneer SC-2022 en de Harman Kardon AVR 270. Over HK lees ik weinig goeds, maar ik kan me niet voorstellen dat het prut is. Over Pioneer lees ik niet zoveel, maar in ieder geval geen slechte dingen.

Ik heb Tannoy Revolution Signature DC6T speakers en door al het lezen op diverse fora krijg ik het idee dat elke andere receiver mijn speakers een ander geluid gaat bezorgen. Ik heb geen electrotechniek gestudeerd, maar ik betwijfel of ik dat met mijn ongeoefende oren ga horen.

Dus: de SR7007 kan er ook komen, ook al lijkt me zo'n klein display onhandig. En om nou steeds die klep te openen lijkt me ook niet echt mooi.

:schater: we waren al klaar via mail.

Succes, hou ons maar op de hoogte.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Klopt, maar naar analogie van jouw antwoord in dit topic, meende ik er goed aan te doen om mijn antwoord er ook onder te zetten. Misschien dat iemand er nog iets aan heeft.  :-)
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Ze zijn hetzelfde op 2 of 3 optie's na geloof S-Video ingang en nog wat

Als andere een andere mening hebben prima

Vergelijking tussen Opel Vauxhall is denk ik een goed vergelijk dat het met die Seat is onzin als hij het zelfde is alleen een andere kap rijd hij ook het zelfde op je bent bevooroordeeld op merk

Google maar op type nummers en "same" en je krijgt genoeg hits

En vergelijk met auto's en audio gaat altijd mank het is geen onderbouwing waarom iets anders klinkt

Veel succes met je keuze maar ga zelf luisteren en als je merk bevooroordeeld bent moet je merk nemen wat je wil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 20, 2013, 11:03:43
Hoi Piet,

Als je nu tevreden bent met de Denon, dan denk ik dat je op een ander volume als mij de muziek afspeelt.
Ik was niet zo tevreden met de Denon, vond hem zo wie zo ook anders klinken.

Op het forum wordt beweerd dat ze het zelfde zijn, qua bouw is dit ook bijna zo.
Maar je kwam met het voorbeeld van Opel en vauxhall.
Ik zie het meer als audi en Seat, je hebt ook vw er ook nog tussen.
Qua bouw bijna identiek, maar als je ermee rijdt merk je pas het verschil.
Laten we eerlijk zijn het prijsverschil moet ergens inzitten.
Mij hebben ze destijds vertelt dat er betere eindtrappen inzitten.
Zaken intern zijn net iets beter afgesteld.

Laat ik het heel simpel zeggen, ik hoorde wel degelijk verschil, en nee is niet dat ik het wil horen. Ook ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee.
Als ik geen verschil had gehoord was ik ook voor de Denon gegaan.
En over het uitvallen, zou best kunnen zijn dat ik een slechte 2113 toevallig had.
Maar hier werd de Denon zo warm dat hij inderdaad thermisch uitviel.
Ik merk aan de marantz dat hij veel minder warm wordt en hij de muziek veel makkelijker afspeelt.

Zie het als 2 auto's, ze kunnen beiden 240 rijden, maar met een Porsche rijd het net wat prettiger dan met een golf, zo is het met muziek ook.

Mijn advies is, kijk of je budget hebt voor een sr7007, dan ben je klaar voor de komende jaren.

een 2113 is anders dan de 3113  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietr

Citaat van: John Wx op mei 20, 2013, 12:08:50
een 2113 is anders dan de 3113  :wink:

Jazeker, maar AndreC sprak over zijn ervaring met een 2113. Maar dat had je natuurlijk al begrepen.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 08:16:01
Net als Opel en Vauxhall dus? En Marantz heeft dan een betere naam?

John, heb jij enig idee waarom Denon sneller met de opvolger van de 3113 komt, de X4000? Is dat puur marketing?

Ja marketing keuze's maken en Denon doet het al heel lang elk jaar trouw een nieuwe line up, never change a winnig team

De Holding heeft expres gekozen voor deze strategie om Denon in het lagere en midden segment te focussen qua volume en Marantz hogere segment, althans dat is wat ze wilde bij D&M Holding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 12:12:26
Jazeker, maar AndreC sprak over zijn ervaring met een 2113. Maar dat had je natuurlijk al begrepen.

Dus gaat het vergelijk niet op  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietr

Ik begreep dat de 2113 in thermische beveiliging schoot vanwege het volume waarmee hij speelde. Bij mij zal dat niet opgaan, want ik speel nooit op hoog volume.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Nadeel is met HT receivers dat de instelling vanaf de fabriek anders kunnen zijn in die chip, denk als je pure direct speelt dat je geen verschil hoort
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 12:14:59
Ik begreep dat de 2113 in thermische beveiliging schoot vanwege het volume waarmee hij speelde. Bij mij zal dat niet opgaan, want ik speel nooit op hoog volume.

Dan draai je veel te hard met vervorming denk ik dan en is er ergens niet goed met de match en trekt de voeding al die speakers niet of ik denk eerder dat de 2113 een vrijdag middagje was  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject