Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 21, 2013, 12:27:47
Ik vind het een beetje een Mickey Mouse tafel om te zien. Maar heb me wel eens eerder vergist in draaitafels. Zoals een Philips 877 draaitafel. Vond hem bij de kringloop, schoongemaakt en aangeslingert. Klonk heel behoorlijk met standaard naaldje.

Dit vind ik wel mooi :

JVC QL-7 http://link.marktplaats.nl/672036774


Micro Seiki BL-51 http://link.marktplaats.nl/676767973


er zijn veel mooie tafels gemaakt



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Zeker, een dergelijke Denon heb ik nu ook staan sinds dit weekend.

Gaf het meer aan voor TS dat er veel mooie, degelijke 'tafels' te koop staan met een beetje zoeken ;-)

100%Marantz

En anders een mooie CD/SA speler, ik heb al eens gehoord dat het beter was dan dat ouwe spul van Edison  violent1 :schater:
marantz, what else?

Actionhost

Citaat van: 100%Marantz op mei 21, 2013, 14:00:14
En anders een mooie CD/SA speler, ik heb al eens gehoord dat het beter was dan dat ouwe spul van Edison  violent1 :schater:

Bedoel je sacd speler?

Heb al een mooie  :-)

Citaat van: thanatos op mei 21, 2013, 12:27:47
Ik vind het een beetje een Mickey Mouse tafel om te zien.

Ja vind ik ook een beetje hoor. Dat houdt me ook tegen.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

SB_Marantz

Die Nak best wel ja............ :roll:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Kijk naar die Micro Seiki BL-51. Die is te koop voor €650,- excl. element. Die prijs is normaal als hij in technisch en optisch mooie staat is. Destijds was dat een tafel voor de happy few.. uit de gouden tijd van de LP. Wil je beter als dat dan mag je echt veelvouden gaan uitgeven voor marginale stapjes meer. Leuk elementje er in voor +- €200,- en je kunt bovengemiddeld genieten van vinyl.

In mijn bescheiden opinie een stuk beter als die Edwards. Dat is een instappertje idem met dat Goldring elementje die je aanhaalde.

Marktplaats goed in de gaten houden loont. Je moet heel snel zijn. Maar dan heb je af en toe mazzel.

Gister deze opgehaald voor een appel/ei ,-inclusief nieuw element...




SB_Marantz

Ik geef je er een sinaasappel en een banaan voor ok?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Thanks, I like that!! pompom pompom pompom pompom
marantz, what else?

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

#192
Een platenspeler die nu bovenaan mijn shortlist staat: De Rik Stoet/Takumi TT level2. Een platenspeler samengesteld door de bekende audiowinkel te Den Haag.

De prijs valt binnen mijn budget (595 euro) en wat betreft uiterlijk mijn smaak. Op fora en in artikelen lees ik positieve berichten (kan nog weinig vinden en wat ik vind is kort, maar wel positief).

Het element wat er standaard op zit is Ortofon Red, maar een upgrade naar Blue is natuurlijk mogelijk tegen meerprijs (denk rond 100 euro extra).

Ingebouwde waterpas is handig en inclusief stofkap en gewicht.

http://www.rikstoet.nl/index/takumi.html

Wat denken jullie hiervan? Of wellicht is iemand al bekend met deze speler?



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

#194
Citaat van: Actionhost op juni 03, 2013, 13:25:02




De arm lijkt verdacht veel op die van de Pro-Ject 2Xperience.


Een aantal maanden terug had deze ik deze fancy Pro-ject draaitafel, mijn persoonlijke mening: handen weg!!!!!!!
Draai nu met een SL1200MKII (NOS) met een Ortofon Blue elementje tot volste tevredenheid.  :wink: