Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Respect; heel erg mooi gedaan, complimenten! Een sfeervol geheel geworden :yes:.

WilliamB

Erg mooi strak, plus de juiste hoogte voor je TV. Daar is goed over nagedacht zie ik.
Achter de tv heb je een kast waar de kabels in lopen ?

En natuurlijk de hamvraag: hoe is de akoestiek, en klinkt het een beetje ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AndreC

Citaat van: marvin op oktober 16, 2014, 17:28:14
Mooi geworden hoor!
Dank je, ben zelf ook zeer tevreden met het eindresultaat.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

#213
Citaat van: AkTeVox op oktober 16, 2014, 17:28:28
Schitterend werk heel strak. Respect !!!
Met een zwevend meubel onder TV kan het alleen maar mooier worden denk ik.  :wink:
Ik ga hier binnenkort mee beginnen, voor ik ga boren eerst even op houtjes kijken of de look ons bevalt.

Maar een mooie SR hoor je niet weg te stoppen is mijn mening, al is het niet voor het geluid, want het is maar een SR die klinken toch nergens na in stereo maar voor de look mag die er wel wezen hahahahahah :wink:

Sorry, kon de laatste opmerking even niet laten.  violent1
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: gerard op oktober 16, 2014, 19:47:55
Netjes, ziet er strak uit  :yes:

Ik vraag mij af of je ook kan horen dat je linker luidspreker dicht voor een muur staat terwijl je rechter luidspreker eigenlijk vrij in de ruimte staat?? (geen zijmuur in de buurt en redelijk afstand tot achtermuur)
Ik moet nog een nieuwe meeting doen, nu heb ik het gevoel dat ik de linker dus tegen de muur staat iets harder hoor dan de rechter.
Alleen bij tv en films heb ik die ervaring, bij het beluisteren van muziek niet zo echt.

Maar dat gaat wel goedkomen, volgende week is de vakantie van de vrouw weer afgelopen kunnen we weer testen en genieten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

#215
Citaat van: xander32 op oktober 16, 2014, 19:53:37
Respect; heel erg mooi gedaan, complimenten! Een sfeervol geheel geworden :yes:.
Dankje dankje

Er komt wel nog wat kleur bij, denk aan accessoires.
Maar dat is niet mijn taak, de basis wat er nu is wel door mij zelf gedaan, de vrouw gaat de puntjes op de i zetten.
Dus normaal gesproken kan het alleen maar beter en gezelliger worden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AkTeVox

Citaat van: AndreC op oktober 16, 2014, 20:25:00
Ik ga hier binnenkort mee beginnen, voor ik ga boren eerst even op houtjes kijken of de look ons bevalt.

Maar een mooie SR hoor je niet weg te stoppen is mijn mening, al is het niet voor het geluid, want het is maar een SR die klinken toch nergens na in stereo maar voor de look mag die er wel wezen hahahahahah :wink:

Sorry, kon de laatste opmerking even niet latenviolent1

No prob, kan tegen een stootje.  :-)
Inderdaad zonde, die mooie SR moet in het zicht komen.  :wink:

AndreC

Citaat van: WilliamB op oktober 16, 2014, 20:15:44
Erg mooi strak, plus de juiste hoogte voor je TV. Daar is goed over nagedacht zie ik.
Achter de tv heb je een kast waar de kabels in lopen ?

En natuurlijk de hamvraag: hoe is de akoestiek, en klinkt het een beetje ?
Voor de tv heb ik destijds een stuk karton op maat gemaakt en die vast geplakt en op de bank gaan zitten om te kijken of hij hoger of lager moest.
Als je de maten op internet moest geloven had ik nu nekpijn gehad.
Misschien als je op 3 mtr zit is 90 wat ze zo schrijven wel goed, maar wij zitten hier dik 5 mtr van de tv vandaan en vonden wij 70 onderkant tv het prettigst.

Klinkt zeker mooi, moet alleen een nieuwe meting weer doen.
Had wat geschoven en dergelijken dus dan is dat wel het verstandigste.
Nu met tv kijken het gevoel dat links harder klinkt dan rechts, dit zal zeker komen omdat de rechter vrij staat en de linker niet.
Ook ben ik nu afgestapt van lfe+main met muziek luisteren, nu in deze opstelling klinkt het beter zonder de sub dan met.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Zow, dat ziet er een heel stuk beter uit zo !!

:yes: :yes:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op oktober 16, 2014, 21:42:46
Zow, dat ziet er een heel stuk beter uit zo !!

:yes: :yes:
Dank je Roger, moeten maar weer eens wat afspreken om bij elkaar alles te bewonderen en beluisteren.
Had je topic ook gevolgd en heb vele veranderingen bij jou ook gezien.

Zou zeggen stuur maar een PM of een whatsapp spreken we weer eens wat af.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Vandaag de adapter vervangen door ene die instelbaar is.
Van 8,6V naar 5V gegaan, nu hoor je hem helemaal niet meer, beschrijving zegt minimaal 6V voor de ventilator maar op 5V werkt hij ook gewoon, en zoals reeds gezegd in een ander topic is het alleen om warmte afvoer te bevorderen.

Ben op dit moment nog met een update bezig maar kom daar tzt op terug met nieuwe foto's, geef me een weekje.
Er zijn toch diverse dingen veranderd hier ook qua inrichting zodat nieuwe foto's op zijn plaats zijn.

En ja, er staat nu eindelijk een kast en de SR7007 staat te pronken in de huiskamer.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

Mooi dat je de boel aan het draaien hebt gekregen. Wij zijn idd. benieuwd naar de foto's.


Citaat van: AndreC op juni 04, 2016, 12:38:32
Vandaag de adapter vervangen door ene die instelbaar is.
Van 8,6V naar 5V gegaan, nu hoor je hem helemaal niet meer, beschrijving zegt minimaal 6V voor de ventilator maar op 5V werkt hij ook gewoon, en zoals reeds gezegd in een ander topic is het alleen om warmte afvoer te bevorderen.

Ben op dit moment nog met een update bezig maar kom daar tzt op terug met nieuwe foto's, geef me een weekje.
Er zijn toch diverse dingen veranderd hier ook qua inrichting zodat nieuwe foto's op zijn plaats zijn.

En ja, er staat nu eindelijk een kast en de SR7007 staat te pronken in de huiskamer.

AndreC

#222
Citaat van: xander32 op juni 04, 2016, 15:51:25
Mooi dat je de boel aan het draaien hebt gekregen. Wij zijn idd. benieuwd naar de foto's.

Draaien deed die al :lol:, maar hij draaide toch iets te snel vond ik op 8,6V.
Warmte afvoerbevordering oke maar een versterker presteert net iets beter zeggen ze als die een beetje temperatuur heeft.
Maar bij de vorige stand bleef hij totaal lauw, nu is het beter denk ik.

Je staat verstelt van de afvoer van een 12cm ventilator. Nooit gedacht dat die zoveel warmte afvoerde.
Snelheid op 5V is meer dan voldoende. En die hele hele kleine brom werd toch storend.
Mijn vrouw hoorde niks maar ik wist het en hoorde het wel bij rustige of stille passages.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Ik zit met het volgende plan.

Ik wilde eens een meet en greets organiseren bij voldoen interesse natuurlijk.
De reden is heel simpel, allereerst om diverse leden eens beter te leren kennen en over ervaringen praten.

Verder zou ik het eens zelf in mijn akoestiek willen ervaren of een stereo versterker nu beter klinkt dan mijn SR in stereo, bij geen vergelijk zal ik altijd van mening blijven dat dit niet zo is, dus vandaar dat ik die ervaring eens wil onderzoeken en ervaren.

Mochten er voldoende interesse zijn zal ik wel een nieuw topic starten.
Woon in omgeving Roermond (Limburg)
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zep

Citaat van: AndreC op juni 06, 2016, 11:33:53
Ik zit met het volgende plan.

Ik wilde eens een meet en greets organiseren bij voldoen interesse natuurlijk.
De reden is heel simpel, allereerst om diverse leden eens beter te leren kennen en over ervaringen praten.

Verder zou ik het eens zelf in mijn akoestiek willen ervaren of een stereo versterker nu beter klinkt dan mijn SR in stereo, bij geen vergelijk zal ik altijd van mening blijven dat dit niet zo is, dus vandaar dat ik die ervaring eens wil onderzoeken en ervaren.

Mochten er voldoende interesse zijn zal ik wel een nieuw topic starten.
Woon in omgeving Roermond (Limburg)

Leuk plan, ben alleen benieuwd of er iemand is die zijn versterker mee op bezoek wil nemen....althans dat is je bedoeling toch?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*