PM Pearl Lite inruilen voor PM15S2 LE

Gestart door Actionhost, mei 04, 2013, 11:25:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:05:13
Staat nu op 1343 euro, lijkt mijn prijsvoorspelling idd uit te komen. Waarschijnlijk nog wel wat hoger met nog een dag te gaan. Ik ben afgehaakt.

Prijs is gedaald, nog maar EUR1.190,=. .
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: pameijer op mei 10, 2013, 21:16:56
Prijs is gedaald, nog maar EUR1.190,=. .
... erg waardevast  :-o.


Maar de prijs zal de resterende uurtjes nog wel een stukje oplopen.

Maus

Het is niet zo dat als je hem nu koopt voor 1200, dat hij over 5 jaar nog maar 300 waard is, denk ik. Dat bedoel ik meer :)

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 11, 2013, 00:50:21
Het is niet zo dat als je hem nu koopt voor 1200, dat hij over 5 jaar nog maar 300 waard is, denk ik. Dat bedoel ik meer :)

jammer :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


CBdicX

Ik weet 1 ding zeker en dat is dit IK het MID knopje zou gaan missen met deze switch........
Dus voor mij zal alles, hoe duur ook, anders gaan klinken dan mijn met midden tonen opgefokte 7004.

Ik ben een midden toon junkie en ik begrijp niet waarom Marantz dit maar op 2 modellen heeft zitten, ik zou zeggen zet die tri-tone regeling op alle modellen en laat het aan de gebruiker over of die behoefte heeft aan meer midden sturing, zeg maar de handel lekker vervormen  :lol:
Bij andere merken is het MID helemaal verdwenen, in mijn ogen (en oren) een vreemde ontwikkeling.
Ik ben blij dat Marantz dit nog wel heeft, de laatste fabrikant zo te zien !

Actionhost

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 10:53:38
Ik weet 1 ding zeker en dat is dit IK het MID knopje zou gaan missen met deze switch........
Dus voor mij zal alles, hoe duur ook, anders gaan klinken dan mijn met midden tonen opgefokte 7004.

Ik ben een midden toon junkie en ik begrijp niet waarom Marantz dit maar op 2 modellen heeft zitten, ik zou zeggen zet die tri-tone regeling op alle modellen en laat het aan de gebruiker over of die behoefte heeft aan meer midden sturing, zeg maar de handel lekker vervormen  :lol:
Bij andere merken is het MID helemaal verdwenen, in mijn ogen (en oren) een vreemde ontwikkeling.
Ik ben blij dat Marantz dit nog wel heeft, de laatste fabrikant zo te zien !

Wat grappig, ik gebruik het dus helemaal niet dat knopje. In 90% van de gevallen op source direct. Ik mis dus wat?  :lol:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Rob46

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 10:53:38
Ik weet 1 ding zeker en dat is dit IK het MID knopje zou gaan missen met deze switch........
Dus voor mij zal alles, hoe duur ook, anders gaan klinken dan mijn met midden tonen opgefokte 7004.

Ik ben een midden toon junkie en ik begrijp niet waarom Marantz dit maar op 2 modellen heeft zitten, ik zou zeggen zet die tri-tone regeling op alle modellen en laat het aan de gebruiker over of die behoefte heeft aan meer midden sturing, zeg maar de handel lekker vervormen  :lol:
Bij andere merken is het MID helemaal verdwenen, in mijn ogen (en oren) een vreemde ontwikkeling.
Ik ben blij dat Marantz dit nog wel heeft, de laatste fabrikant zo te zien !

Ik heb de 7004 ook in mijn bezit gehad. Ik heb de 'midtone' nooit gebruikt, maar ik ben het met je eens dat er nog weinig fabrikanten zijn, misschien is dat alleen Marantz nog maar (?), die deze functie op hun componenten hebben. Of zou er gewoonweg weinig vraag naar zijn? Of zijn de huidige componenten zodanig geconstrueerd dat deze functie overbodig is geworden? Ik weet het niet  :wink:

CBdicX

Citaat van: Actionhost op mei 11, 2013, 10:57:43
Wat grappig, ik gebruik het dus helemaal niet dat knopje. In 90% van de gevallen op source direct. Ik mis dus wat?  :lol:
Nee hoor, jij mist niets, ik wel !
Als jij 90% op Direct zit wat denk je dan te winnen qua geluid met deze overstap ?
Met Direct sla je de gehele voorversterker over (die het geluid "maakt"), dus vanwaar de switch ?

CBdicX

Citaat van: Rob46 op mei 11, 2013, 10:59:26
Ik heb de 7004 ook in mijn bezit gehad. Ik heb de 'midtone' nooit gebruikt, maar ik ben het met je eens dat er nog weinig fabrikanten zijn, misschien is dat alleen Marantz nog maar (?), die deze functie op hun componenten hebben. Of zou er gewoonweg weinig vraag naar zijn? Of zijn de huidige componenten zodanig geconstrueerd dat deze functie overbodig is geworden? Ik weet het niet  :wink:
Ik weet de ware rede achter het weg laten van de MID knop ook niet, tenzij het qua constructie toch misschien de kostprijs dusdanig beïnvloed dat het weg laten interessant is voor de fabrikant.
Ik weet dat ik redelijk alleen sta met mijn midden toon voorkeur en "echte" audio freaks een zo neutraal mogelijk geluid willen, dat zou ook wel eens een rede kunnen zijn, dat juist een MID knop audiofile kopers ook afschrikt.......

Maus

Citaat van: CBdicX op mei 11, 2013, 11:18:44
Met Direct sla je de gehele voorversterker over (die het geluid "maakt" Vernaggeld), dus vanwaar de switch ?

Correctie ;) In het slechtste geval dan.

Het liefst zo min mogelijk in de signaalweg, als je te weinig mid in je set hebt misschien tijd voor andere speakers?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#102
Citaat van: Maus op mei 11, 2013, 11:41:38
Correctie ;) In het slechtste geval dan.

Het liefst zo min mogelijk in de signaalweg, als je te weinig mid in je set hebt misschien tijd voor andere speakers?

CBdicX

#103
.

CBdicX

#104
Ik dacht toch echt dat ik vertelde dat dit mijn persoonlijke voorkeur had, dat opgefokte midden en dat echte audio puristen gaan voor zo zuiver (Direct) mogelijk geluid.
Maar zo klinken alle versterkers het zelfde omdat ze alleen maar versterken.

Vandaar mijn PM7004 keuze, ik had ook voor de PM Pearl lite kunnen gaan maar ik kon naast elkaar geen verschil in geluid waarnemen, dus beide versterkers op dezelfde stand (direct) en dezelfde speakers en zelfde muziek nummer, verschil nada, 0,0.
De ene versterker deed op de linker speaker,  de ander rechts, ogen dicht en luisteren.
Sorry, geen verschil.

(excuses, ik zat een beetje te klooien vandaar de 2 bovenste "berichten")