PM Pearl Lite inruilen voor PM15S2 LE

Gestart door Actionhost, mei 04, 2013, 11:25:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 08, 2013, 07:13:42
Vaste prijs...

Stel ik vang 600 voor de Lite op MP, dan is het 'nog' 775' euro. Scheelt 75 euro met laatste bod met inruil lite voor een hele nieuwe LE.

Tsja....moeilijk hoor.

Als het om €75 zou gaan dan nam ik me toch een nieuwe.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

retriever

Citaat van: AndreC op mei 08, 2013, 09:49:43
Als het om €75 zou gaan dan nam ik me toch een nieuwe.
Volledig eens met AndreC  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Actionhost

Citaat van: retriever op mei 08, 2013, 22:28:46
Volledig eens met AndreC  :yes:

Ook eens trouwens. Mijn twijfel was meer algemeen over de beoogde amp upgrade naar de PM15s2 LE.

Op dit bedrag zou ik altijd 75 euro meer betalen voor een nieuwe.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

kdt

Ik zou voor de PM15 gaan.
Mijn ervaring is dat ik van een PM17 door gestoomd ben naar de PM KI Pearl. De 17 is zeker in de M en mk2 uitvoering een dijk van een versterker. Toen ik de KI hoorde was ik verkocht.
Over versterkers:
Volgens mij moeten versterker niets anders doen dan versterken en eventuele bronkeuze, niet meer en zeker net minder. In theorie zouden dus alle (goede) versterkers hetzelfde moeten klinken. In de praktijk zeker niet zo, dat maakt onze hobby ook zo fascinerend.
Ik ben dus zelf zeer nieuwsgierig wat het verschil in klank zal/zou zijn van mijn KI en bv de voor- en eindcombinatie van Marantz. Wie weet komt dit ooit nog eens  hello




ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

JohnWx

#79
Citaat van: kdt op mei 10, 2013, 10:35:30
Ik zou voor de PM15 gaan.
Mijn ervaring is dat ik van een PM17 door gestoomd ben naar de PM KI Pearl. De 17 is zeker in de M en mk2 uitvoering een dijk van een versterker. Toen ik de KI hoorde was ik verkocht.
Over versterkers:
Volgens mij moeten versterker niets anders doen dan versterken en eventuele bronkeuze, niet meer en zeker net minder. In theorie zouden dus alle (goede) versterkers hetzelfde moeten klinken. In de praktijk zeker niet zo, dat maakt onze hobby ook zo fascinerend.
Ik ben dus zelf zeer nieuwsgierig wat het verschil in klank zal/zou zijn van mijn KI en bv de voor- en eindcombinatie van Marantz. Wie weet komt dit ooit nog eens  hello


ik ben ook gefascineerd door het niets meer niet minder, maar blijkbaar zit er voor veel mensen toch verschil in


heb jij een verklaring zonder wellus nietus want als je het "meet" een signaal met zoveel hertzen erin te stoppen komt het er ook weer uit

vr gr John


ps: ik heb nu een normale Pioneer HT receiver 814S en mag het niet zeggen maar het lijkt of het wat "sneller" gaat ja vraag me niet wat bedoel je daarmee, maar kan ook komen door het snel kunnen schakelen door allerlei bronnen en digitale inputs wat ik eerst niet had
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 10:56:32

ps: ik heb nu een normale Pioneer HT receiver 814S en mag het niet zeggen maar het lijkt of het wat "sneller" gaat ja vraag me niet wat bedoel je daarmee, maar kan ook komen door het snel kunnen schakelen door allerlei bronnen en digitale inputs wat ik eerst niet had

Wat heb je zitten roken John. ??

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Actionhost

Citaat van: kdt op mei 10, 2013, 10:35:30
Ik zou voor de PM15 gaan.
Mijn ervaring is dat ik van een PM17 door gestoomd ben naar de PM KI Pearl. De 17 is zeker in de M en mk2 uitvoering een dijk van een versterker. Toen ik de KI hoorde was ik verkocht.

Wat maakt de Pearl beter/anders dan de PM15s2 LE? Veel dezelfde technieken en is het vooral het koperen chasis en bovenplaat?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: jowa op mei 06, 2013, 13:32:23
Staat een PM-KI Pearl te koop op ebay.de. Huidige stand €893, zal nog wel in prijs stijgen.



Staat nu op 1343 euro, lijkt mijn prijsvoorspelling idd uit te komen. Waarschijnlijk nog wel wat hoger met nog een dag te gaan. Ik ben afgehaakt.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

kdt

Geen idee, specificaties zijn identiek, maar toch .....
Ik kan het niet verklaren, net zo min het verschil in kabels: zelfde constructie toch verschil in geluid.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Maus

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 10:56:32

ik ben ook gefascineerd door het niets meer niet minder, maar blijkbaar zit er voor veel mensen toch verschil in


heb jij een verklaring zonder wellus nietus want als je het "meet" een signaal met zoveel hertzen erin te stoppen komt het er ook weer uit

vr gr John


ps: ik heb nu een normale Pioneer HT receiver 814S en mag het niet zeggen maar het lijkt of het wat "sneller" gaat ja vraag me niet wat bedoel je daarmee, maar kan ook komen door het snel kunnen schakelen door allerlei bronnen en digitale inputs wat ik eerst niet had

Wat bedoel je met sneller? :)

kdt

Hallo Actionhost,

Ik kan natuurlijk niet jouw financiële situatie bekijken maar als je het kunt betalen, doe de KI. Daar krijg je geen moment spijt van  hello
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Actionhost

Citaat van: kdt op mei 10, 2013, 19:31:06
Hallo Actionhost,

Ik kan natuurlijk niet jouw financiële situatie bekijken maar als je het kunt betalen, doe de KI. Daar krijg je geen moment spijt van  hello

Het duveltje om mijn schouder!  :evil: :wink:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus


xander32

Citaat van: Maus op mei 10, 2013, 20:31:28
KI behoud ook zijn waarde denk ik
... van € 2899,- naar € 1400,- / € 1500,- in 2 jaar ...