Squeezebox opvolging?

Gestart door xander32, mei 04, 2013, 09:30:15

Vorige topic - Volgende topic

xander32

http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-connector-2-p9527.html

Zag deze in een draadje bij de buren voorbij komen en in een test in Audio(.de). Heeft m.i. wel de potentie om de lege plek die Logitech laat liggen op te vullen :yes:.

En dat voor een heel nette prijs.

WimPeu

Alles staat of valt met de stabiliteit en de bedieningsapp. Spotify en gapless zijn mi eigenlijk ook een must. Ik hou hem in de gaten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 04, 2013, 09:43:08
Alles staat of valt met de stabiliteit en de bedieningsapp. Spotify en gapless zijn mi eigenlijk ook een must. Ik hou hem in de gaten.

ppffff ervaringsdeskundige  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 04, 2013, 09:43:08
Deze speelt gapless en ik verwacht dat de app. Spotify snel beschikbaar zal komen  :yes:. Idd. een must.

xander32

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 10:23:03
ppffff ervaringsdeskundige  :-P
Dat klopt, dat is Wim; hij had als 1 van de eerste hier een Squeezebox thuis staan :yes:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 04, 2013, 19:04:34
Dat klopt, dat is Wim; hij had als 1 van de eerste hier een Squeezebox thuis staan :yes:.

zo lang alweer dat hij weer terug gaat naar de cd  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Interessant apparaat.
Wat me nog niet helemaal duidelijk werd is het volgende, welk type nummer DAC zit erin en het internetradio gedeelte zit dat in het apparaat al zelf ?
Kan er overheen gelezen hebben maar in iedergeval was me nog niet geheel duidelijk.

Rest nog een vraag, zou ik er qua geluidskwaliteitsverschil erop vooruit gaan tov de Marantz SR7007.
Want feitelijk gezien doet die reciever ook zelf al die dingen, heeft een DAC en speelt internet radio.
In de SR7007 zit de AK4358 DAC.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Andre,

ik heb je al een aantal keer gezegd dat de DAC niet het allerbelangrijkste is ;)

de analoge trap erachter is minstens net zo belangrijk.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 05, 2013, 09:38:07
Andre,

ik heb je al een aantal keer gezegd dat de DAC niet het allerbelangrijkste is ;)

de analoge trap erachter is minstens net zo belangrijk.
Dus het wordt uitproberen.
Begrijp me niet verkeerd, maar ben heel tevreden met wat ik nu heb staan.
Gaat erom dat ik het maximale eruit wil halen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

joep

Citaat van: xander32 op mei 04, 2013, 09:30:15
http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-connector-2-p9527.html

Zag deze in een draadje bij de buren voorbij komen en in een test in Audio(.de). Heeft m.i. wel de potentie om de lege plek die Logitech laat liggen op te vullen :yes:.

Lege plek? Wel eens naar Sonos gekeken?

xander32

Citaat van: joep op mei 05, 2013, 09:57:57
Lege plek? Wel eens naar Sonos gekeken?
Is aangaande de geluidskwaliteit, functionaliteit en de verkoopprijs een Sonos 1 op 1 met een SBT te vergelijken?

Marantzer

Geen display, geen touchbediening? Dan geen opvolger voor de SBT
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

xander32

Citaat van: Marantzer op mei 05, 2013, 21:06:55
Geen display, geen touchbediening? Dan geen opvolger voor de SBT
... maar weinigen maken daar gebruik van; bediening middels een smartphone of tablet is the way to go :wink:.

joep

Sonos Connect is iets duurder. Voor een iPad veel gebruiksviendelijker. Geluidskwaliteit volgens mij hetzelfde. Dat moet je up-beefen met een DAC. Enige nadeel vond ik het gemis van de klok op de sbt. Heb je geen internet aansluiting bij de Sonos dan heb je een draadloze aansluiting nodig. Dat heet een bridge en kost 50 euro extra.