Consult Hi Fi doctor

Gestart door Floris, april 28, 2013, 19:20:18

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Afijn, ivm mijn  Marantz revival vanmiddag bij Saul een bezoek gebracht ivm het brengen van de nodige componenten, die de doctor eens goed op de onderzoekstafel heeft gelegd.
De voorlopige conclusie is dat de gebruikt aangeschafte CD 74 dik in orde is, dat de pm 410 zwaar aan de midicijnen moet, en dat er voor de SD 6000 geen hoop meer is, althans vanuit een kosten/baten analyse gezien.
Technies nog wel te redden, maar economisch gezien niet te verantwoorden.
Wellicht op zoek naar een vervanger. Liefde heeft z'n grenzen..

Ik ga toch eens met Andre Kuipers bellen, want die leeft natuurlijk in de waan dat hij de enige in nederland is die in een rocketsience opgeving vertoeft.
Nou, andre, helaas, ik ben er achter gekomen dat er een nieuwe planeet bestaat, en ze heet ( Saul) Marantz

Crises, wat een spullen! :yes:

Daarnaast ben ik ter plekke eigenaar geworden van een zeer fraaie Marantz 6200 draaitafel, voor een rieele en eerlijke prijs.De spreekwoordelijke kers.

Al met al een zeer aangename en vruchtbare middag gehad.

Paul

Ja een snoepwinkel voor grote kinderen.  :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op april 28, 2013, 20:46:01
Ja een snoepwinkel voor grote kinderen.  :-D :roll:
Vermaak voor de audio gevordenden... ;-)
Jammer Floris dat je technisch afscheid hebt moeten nemen van de SD6000, R.I.P. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Heb jou nooit bij Saul gezien anders Corneel?  :-D

Wat de SD-6000 betreft:

Koppen niet alleen erg vies maar ook een bepaalde aanslag wat niet te verwijderen viel.
Koppenbrug zit muurvast.
Opto-coupler waarschijnlijk nog ok.
Apparaat intern erg vies en dan heb ik het niet over wat stof.
Snaren in pek getransformeerd.
Soldeerverbindingen, afregelen, bandsnelheid.

Kortom: niet rendabel.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

stupid Saul woont dan ook een tikje te ver uit de buurt...  :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2013, 16:50:23
stupid Saul woont dan ook een tikje te ver uit buurt...  :-D
We kunnen een keer meet en greeten Cor mocht jij en Saul er zin an hebben.
Komt niet op een week aan, jij treintje naar Rotjeknor de rest met het vehikkel.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op april 29, 2013, 17:02:32
We kunnen een keer meet en greeten Cor mocht jij en Saul er zin an hebben.
Komt niet op een week aan, jij treintje naar Rotjeknor de rest met het vehikkel.
Goed plan Paulus. :-) :yes:

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op april 29, 2013, 19:15:50
Goed plan Paulus. :-) :yes:
Hoor het wel Cor, heb 1x in de 14 dagen op zaterdag  papa verplichtingen effe kijken of Wilfred zin en tijd heeft.
Ze hebben daar wel een goede snack cq friet tent.

Mijn site

pameijer

Ik weet dat Saul de founder is van Marantz, maar wie bedoelen jullie hier?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

Citaat van: pameijer op april 29, 2013, 20:00:27
Ik weet dat Saul de founder is van Marantz, maar wie bedoelen jullie hier?
Heb het al een beetje verraden. Zie mijn vorige post.

Mijn site

Floris

Ik ben er emotioneel nog niet aan toe om definitief afscheid te nemen van een brok jeugdsentiment, de sd 6000 dus.
Daarnaast, die doctor moet toch af en toe ook een diepte investering kunnen financieren? :-D :-D

afijn, de alternatieve decken die om de hoek komen kijken, met name de sd 4000 vind ik eenvoudigweg niet fraai om te zien, dus eigenlijk geen optie.
ben er nog niet helemaal over uit.
1 voordeel heeft de sd wel, technies kunnen we redelijk ver komen qwa oude luisterherstel, het is alleen rationeel gezien hetzelfde als je aanmelden als nieuwste fanclublid van K 3....
Sorry, dan heb je ergens een afslag gemist, in mijn beleving althans :roll:
(en nou niet de tomtom de schuld geven)

Paul

Weet niet uit welk jaartal jij komt maar lig technisch gezien liever naast K3 dan een sd 6000.  :-D

Mijn site

Floris

Ik moest even nadenken, maar nadat die muur omviel konden we vrij snel tot de conclusie komen: hij is leuk!!
Ik moet erkennen, als je een sd 6000 door een anatomische bril bekijkt, en je raakt daar in tegenstelling tot K3 wel van in hogere sferen, is het wellicht toch eens tijd om met een andere doctor te gaan bellen...

Maar ja, ieder z'n meug :wink:

Cornelis1921