Citaat van: Rob46 op mei 03, 2013, 22:03:19
Hmmm herkenbaar. Ik heb een 'oude' Duson eindbak klasse A. Als ik die aanzet en gelijk muziek ga draaien klinkt alles 'kil' dan na een uurtje als de kachel op temperatuur is. Goh, wat wordt dat kreng warm
Appels peren Rob gegeten
die logica kan ik zelfs nog onderbouwen, klasse A iets met warmte of zoiets
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Bron:
http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl#inspelen leuke site
Apparatuur en bekabeling moet eerst inspelen, tot wel 2weken
Fout. Geef mij 1 (ja ééntje maar!) technische reden waarom en wat er dan zou moeten veranderen.
Tot nu toe heeft niemand mij kunnen vertellen èn kunnen onderbouwen wat er wijzigd in een kabel of elektrisch apparaat.
Ik heb er maar één verklaring voor: psycho-akoustiek. Wanneer je iets wilt horen, ga je je er psychisch op instellen om het te horen. Dit kun je onderverdelen in 2 punten.
Ten eerste: door geconcentreerd te luisteren ga je dingen 'horen' waar je eerder niet op lette (omdat je niet zo geconcentreerd was). Zo ga je inderdaad nieuwe dingen horen in muziek die je anders niet hoorde, maar wat al wel in de muziek aanwezig was. Dit had je ook kunnen horen als je voorheen net zo geconcentreerd had geluisterd.
Ten tweede: het verbeelden dat er iets nieuws te horen is. Als je twee weken lang muziek aanhoort met de gedachte 'dit klinkt beter', dan weet je na 2 weken niet beter of het is ook zo (mede omdat je referentie vervaagt).
De periode heeft tot gevolg dat je gaat wennen aan een 'ander' geluidsbeeld. Het hoeft technisch niet eens beter te zijn, zolang je maar denkt dat het beter is!
Dus na de 2 weken ben je al helemaal ingesteld op een 'andere' manier van luisteren.
Iemand zei eens als reaktie op inspelen: 'waarschijnlijk zijn die kabels dan van dermate lage kwaliteit dat ze moeten wennen om een signaal te vervoeren'. Tja...