Het merk SEC?

Gestart door pamfletty, april 23, 2013, 13:48:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pamfletty

Ik heb bij mijn ouders een oude stereo console van de zolder gehaald. Die was oorspronkelijk van mijn grootouders. Het gaat om een console met ingebouwde platenspeler, cassettedeck en radio.

Het merk dat er op staat is SEC. Ik vind daar helemaal niets van terug. Ik dacht dat het misschien voor Samsung Electronics Corporation zou staan, maar ik vind er ook niets van terug.

Op de console staat ook geen typenummer of zo, enkel wat aanwijzingen in het Duits. Ik heb wel een foto gevonden van een recentere platenspeler van hetzelfde merk. Het logo en de aan/uit knop zijn net hetzelfde als op die oude console. Maar zelfs als ik "sec cz 2005 hifi turntable" google, vind ik niets terug...





Weet iemand iets over dit merk?

Vanavond post ik wat foto's van de console!

JohnWx

Er waren in die jaren veel merken als Schneider en Uher en Telefunken etc. die ook een draaitafel nodig hadden voor in hun line up

Dan werd er een OEM gekocht en een label opgeplakt maar het is geen topper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pamfletty

Nee, een topper ziet het er niet uit  :-P, maar kan wel leuk zijn voor in de slaapkamer bijvoorbeeld. Weet er iemand hoe je hier speakers op aansluit? Dit soort aansluiting heb ik nog niet gezien... De platendraaier, cassette en radio lijken nog te werken.

Hier wat foto's:
















100%Marantz

De laatste foto is de aansluiting voor de speakers, het was een veel gebruikte aansluiting in die tijd.
marantz, what else?

Marvin

Zijn gewoon speaker connectoren, draadje er los insteken en een plakbandje erop werkt ook... :-D



-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Marvin


AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pamfletty

Citaat van: marvin op april 23, 2013, 17:55:33
http://www.kabeltje.com/luidspreker-plug-met-schroefaansluiting?origin=pla&keyword_id&remote_ad_id&matchtype&pla_target_id=18283950120&creative_id=19101527453&keyword=


Dit zijn ze dacht ik, beetje lange link....


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Bedankt voor de link Marvin! Maar hoe gaat het nu net in zijn werk? De aansluitingsopeningen op de console zijn twee verschillende formaten? En waar gaat de rode en zwarte aansluiting van de speakerkabel? Heb ik zo 4 van die pluggen met schroefaansluiting nodig? Sorry voor de vele vragen, maar ik tast effe in het duister  :-o

Marvin

Het zijn als het goed is gewoon die stekkers die er achterin passen.
Dus een streepje en een puntje.
In die stekker staat vast wel wat plus en min is.
Zo niet, maakt dat ook geen donder uit.
Als je beide maar het zelfde aansluit zal je daar nergens iets van merken.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Marvin

Schroefaansluiting betekent gewoon dat je je draad met een soort kroonsteen verbinding vast zet in de connector.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

pamfletty

Bedankt voor de info  notworthy

Ik bestel zo 2 pluggen!

pamfletty

Gisteren 2 plugjes gekocht, dan naar de kringloopwinkel gegaan in de hoop een goeie set speakers te vinden. En hoera, een set Philips 22AH466 speakers in uitstekende staat op de kop kunnen tikken voor een schamele 5 euro.

Die speakers klinken echt nog ok, leuk! Heb ze getest op de console. De radio en platenspeler geven nog goed geluid. De tapedeck geeft geen geluid (alhoewel hij wel normaal lijkt te werken). Een goeie poetsbeurt staat gepland  :-)

Cornelis1921

 stupid Pamfletty, succes! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *