TV meubel te klein voor PM15S?

Gestart door schuege, april 10, 2013, 13:06:29

Vorige topic - Volgende topic

schuege

Hallo,

klein vraagje. Ik sta op punt om 2dehands een PM15S2 te kopen.

Deze moet geplaatst worden in de opening van dit meubel.

De hoogte binnenin is 22cm. Aan de achterkant zal ik 3 gaten boren met klokboor voor kabels.

De versterker is rond de 13 cm hoog...

Is dit te verantwoorden of moet ik toch eerder kijken naar een klasse D versterker.

Foto van het meubel
http://cl.ly/image/142E1U3T1g15

pietjepc

Gaat het qua diepte wel passen? Hoogte lijkt me niet zo'n probleem...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

thanatos

Dit zijn de afmetingen : Maximum Dimensions (W x D x H) in mm   440 x 444 x 123

Link : http://marantz.nl/uk/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier&ProductId=PM15S2

De PM15 wordt niet heel warm. Echter moet de warmte wel een beetje weg kunnen. Paar gaten in de achterzijde en wat ruimte aan de bovenzijde zou voldoende moeten zijn voor luchtstroming.

Exxar

Hier maar even hetzelfde antwoord als op het HTforum::

Net even gemeten: de PM15S2 is 45cm diep (van de voorkant van de volumeknop tot het einde van de luidsprekeraansluitingen)

Dus als je nog stevige interlinks en luidsprekerkabels met banaanpluggen wilt gebruiken, dan mag je al gauw rekenen op 55cm diepte om alles netjes aangesloten te krijgen.

En om je een idee te geven:

SB_Marantz

Citaat van: schuege op april 10, 2013, 13:06:29
Hallo,

De hoogte binnenin is 22cm. Aan de achterkant zal ik 3 gaten boren met klokboor voor kabels.

Is dit te verantwoorden of moet ik toch eerder kijken naar een klasse D versterker.

Foto van het meubel

Heppie allus aan het plafond hangen?  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RoGEK

Diepte is inderdaad eerder het probleem.

Ik heb nog vrij stugge interlinks en speakerkabels.
Bij mij heb ik dus van muur tot voorkant versterker(volume knop) 58cm nodig....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

gerard

Ipv gaten met een klokboor, beter de hele achterkant eruitzagen mbv een decoupeerzaag.  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

RoGEK

Citaat van: gerard op april 10, 2013, 18:53:24
Ipv gaten met een klokboor, beter de hele achterkant eruitzagen mbv een decoupeerzaag.  :-)

Ik heb bij mij kast waar de versterker(s) staan geen achterwand zitten..

Minder mooi wel praktischer.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op april 10, 2013, 19:07:43
Ik heb bij mij kast waar de versterker(s) staan geen achterwand zitten..

Minder mooi wel praktischer.

luiigheid met in elkaar zetten of noodzaak  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

Citaat van: John Wx op april 10, 2013, 19:23:30
luiigheid met in elkaar zetten of noodzaak  :-)

ze zaten erin, heb ze er maar weer uit gehaald....

xander32

Citaat van: schuege op april 10, 2013, 13:06:29
Hallo,

Foto van het meubel
Dan heeft de PM boven zich een ruimte van 9 cm en dat lijkt mij meer dan genoeg, dat i.c.m. enkele gaten in de achterwand. Zelf heb ik gewoon de gehele achterwand uit het meubel gesloopt. Maar dat was ook noodzaak daar er slechts een paar cm ruimte boven de PM is ... Daarnaast heb ik de PM nog nooit echt warm kunnen stoken, die is m.i. behoorlijk koelbloedig.

JohnWx

Citaat van: RoGEK op april 10, 2013, 19:27:30
ze zaten erin, heb ze er maar weer uit gehaald....

ik ook die knop steekt altijd uit ? waarom ze die niet gaan verzinken een beetje  8-) of platter ding is altijd hol
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

schuege

Ok, bedankt!!

Ik vraag voor de zekerheid even de diepte van het meubel op.