Dynaudio, hoe zit dat nou?

Gestart door Maus, april 09, 2013, 20:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Is de ruimte beperkt dan is groter zeker niet altijd beter. Ik merk vaak dat mensen te grote en dure luidsprekers hebben gekocht maar niet de mogelijkheid hebben om er fatsoenlijk geluid uit te laten komen. Het is daarom vaak raadzamer een kleinere luidspreker te kopen i.p.v. een grote omdat hij zo mooi of zo duur is en dus wel goed moet zijn voor jouw situatie. Niet dus. Als je niet de ruimte hebt heb je alleen maar een lage tonen stoorzender in huis gehaald. Heeft je versterker niet het vermogen dan zal de luidspreker ook al niet goed reageren op het signaal. Ik zou je dan ook het advies willen geven om de tijd te nemen om ook de wat kleinere luidsprekers uit te proberen.

En vergeet niet Dynaudio is slechts één van de vele merken welke er op de markt zijn.

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op april 09, 2013, 23:39:20
Ik heb de Audience 52SE 1.5 jaar gehad het echte laag zoals een zuil kunnen ze niet weergeven en ook niet zoveel SPL maar het laag meer als goed  :wink:
Weet niet of het voor Maus nog waarde heeft, maar ik heb dus de bovenstaande Audience 52SE luidsprekers en na ongeveer 1,5 jaar ben ik er nog heel tevreden over! Geven voor mijn precies genoeg laag en van een heel goede kwaliteit. Heb ze nu spelen staan op een Pioneer surroundvesterker VSX-LX52 als front. Stonden daarvoor op een Marantz PM15S1 (met SA15 CD speler). Heb ze ook in twee verschillende ruimtes gehad en de akoestiek van de ruimte bepaalt echt wel (bijna...) alles. Heb ze daarvoor ook even beluisterd bij de vorige eigenaar (Arjan) en daar klonken ze nog anders...
De Marantz versterker en CD speler gaan verhuizen naar onze vakantiewoning. Zoek ook nog een paar 'passende' speakers. Heeft helemaal geen haast. Voorkeur gaat uit naar Monitor Audio Studio reeks of opnieuw Dynaudio.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Whisper.nl

Zoek je een "kleine" speaker maar toch een mooie sound.

Kijk dan eens naar de Totem Arro .

Er staand nu drie setjes te koop op MP.

Deze komt mij zeer redelijk over.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m683299301-totem-arro.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Groet Whisper

ps vraag maar Quatro. nl die wil nu ook niet meer anders dan........
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

i-DSI

Bedankt voor de reactie, Whisper.
Echter, ik ben niet van plan vloerstaande luidsprekers te kopen (dat is mijn huidig standpunt). Ook niet voor m'n woonkamer.
We kunnen daar een hele boom over opzetten, maar het is zeker niet nodig in de kleine ruimte van een vakantiewoning. Voor minder dan de prijsindicatie van die Totems koop je evenwaardig spul dat inderdaad wat minder laag gaat, maar dan wel beter presteert in middengebied.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Eip

Citaat van: Maus op april 09, 2013, 23:37:30
Ik zit te luisteren naar Eric Clapton - Unplugged. Die opname waar hij met z'n voet het ritme aantikt, en het elementje van de gitaar pikt dit op en is op de CD terug te horen als hele diepe plof. Die monitors doen niet eens iets wat in de buurt komt...

Kan je me ook vertellen om welk nummer het gaat, dan kan ik ook horen of ik het op mijn monitor-luidsprekers de plof kan horen.   :yes:

Groet  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

i-DSI

Citaat van: Eip op augustus 30, 2013, 22:37:09
Kan je me ook vertellen om welk nummer het gaat, dan kan ik ook horen of ik het op mijn monitor-luidsprekers de plof kan horen.   :yes:

Groet  Eip.
Ben ook wel nieuwsgierig. Ik heb de MTV unplugged reeks en daar staat onzen Eric op met Tears in heaven, Layla en Nobody knows you when you're down and out.
Graag ook een tijdsaanduiding erbij zodat we zeker over 't zelfde spreken.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

#37
Een monitor heeft zijn beperkingen kwa hoe diep het gaat en minder spl het is maar een klein kastje of je nu 10 liter hebt met 1 stuk 16 cm woofer of 30 liter met 2 stuks 16 cm woofer hebt scheelt nogal , voordeel is wel dat als je een slechte acoustiek hebt die het laag aanzet je daar veel minder last van hebt en een monitor heel accuraat klinkt 


Focus 220 die ik heb zijn echt overkill in mijn woning 30 m3  leveren zoveel SPL en ook men acoustiek zet het aan , als je echt hard gaat draaien lijken er 2 x 10 inch woofer te staan  :schater:

@ I-Dsi 

Mooi dat je nog steeds tevreden bent met de 52SE  8-)

RoGEK

Heb je ze daarom zojuist weer tekoop gezet Arjan?? ;)

denk dat ik eens een setje audience 42's ga scoren om te kijken hoe dat klinkt...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81


RoGEK

refresh net op marktplaats met de zoekterm "dynaudio" in de groep luidsprekers en er staan ineens een set focus 220 bovenaan ;)

moet eens kijken of ik me budget opgerekt krijg tot een set Audience 52 .......

denk dat dat een stuk meer speaker is dan de 42....

iemand ervaring/vergelijk gedaan?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81


RoGEK

Dat is me toch wat te gortig.....

tis maar voor in de HT hoek als fronts.......  :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

ow ok ja zou ik voor hetzelfde merk gaan als wat er verder al staat

RoGEK

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2013, 21:43:33
ow ok ja zou ik voor hetzelfde merk gaan als wat er verder al staat

BNS staat in de HT hoek maar heb de fronts verkocht ;)

Maar wil weer eens wat anders..

Het zelfde als de stereo hoek  :schater: :schater:
Zou wel heel graag een set Audio Physic Step 3 willen hebben.... maarja, dat gaat nergens meer over.
Setje Yara II Compact bij Poulissen is net al verkocht.....

Vandaar het idee om eens bij Dynaudio te sjoppen....

De audience monitors vielen me heel erg mee mbt prijs namelijk..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17