Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Het maakt mij verder ook niet uit hoe het gebeurd hoor, ik doe er ook niet aan mee. 


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

SmauG

Hulde aan de reply van Rob. Deze slaat zonder meer op het pad dat ik gevolgt heb om uiteindelijk uit te komen bij het leukste en simpelste setje wat er mogelijk was binnen mijn budget.
Hetzelfde voorbeeld kan ik geven vanuit mijn mobiele luisterplek waar enkel het luisterezier telt en niet de eindeloze berg details en het "perfecte" plaatje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 08, 2013, 18:55:49
Net zoals verbruikstests van autos?  Alleen te reproduceren onder lab omstandigheden. Ja, het kan wel, als ..........

Een test die de praktijk niet benaderd, wat heb je daar aan?

"Ik hoor verschil"

Nee, dat hoor je niet. Want als ik je blindoek, de uitgangsspanning gelijk trek, de kanaal verschillen gelijk trek, het volume afstel zodat de zwakste amp nog goed presteerd, je in een kamer zet met 8 andere mensen. Ja dan klinkt alles hetzelfde!

"Uhu"

Maar dat gebeurt er niet bij een blinde ABx test alleen bron word gelijk getrokken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 08, 2013, 17:01:19
Ik zei de gek. Wie maakt een dummy load van 8 ohm voor de graaf zodat hij ook gewoon warm aan kan staan? Anders moet je hem aan en uit zetten en dat is niet goed voor de buizen.

Verder
Met een adsy mic de levels matchen. Rond de 80 db pink noise of 1 khz
Niet met 8 man in een kamer. Max 2.
Dezelfde bron met dezelfde kabels. Voorbeeld: marantz dv 9500 met 2 identieke uitgangen.
Zelfde ls kabels.
Switchen binnen 7 sec.
vogeltjesdans die blindoek- scherm voor de amps.
Geen voodoo kasten. Alleen ls draad omsteken of schakelaar.

het is verlengd tot 12 sec.  :-D

grappig dat het met hifi altijd wel of niet is  :|

bedenk me net bij andere dingen zegt men wel is nee zo wil ik het niet ik doe het zo en op mijn manier en anders maar niet maar bij hifi kan dat blijkbaar niet

als iemand niet een blinde test wil doen en op gevoel en gehoor verschil hoort voor diegene is het toch prima en dat zeg ik als ABx tester en af en toe non believer  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Wat hielden die seconden ookalweer in?

Zoldar

ik weet het niet meer. ben het vegeten shutup
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Maus op april 08, 2013, 22:51:19
Wat hielden die seconden ookalweer in?

geheugen voor 100 % herkenning, dan gaat het naar een ander level in ons geheugen en is de herkenning van het geluid 70% (na te lezen in de diverse literatuur die daarvoor zijn)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Als ik een set speakers verwissel zit er soms wel minuten tussen :)

JohnWx

Citaat van: Maus op april 08, 2013, 23:07:37
Als ik een set speakers verwissel zit er soms wel minuten tussen :)

Speakers zijn ook niet het probleem Maus in deze farce
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ik heb met een A/B test geen verschil kunnen horen tussen een instap Sony , Onkyo receiver met een nieuwprijs van ca 500,- en een Densen pre/ev van 4500,-

Rene was daar ook bij samen met een groep georganiseerd door het blauwe forum ,en ook daar zaten wat mensen tussen die overal en in van alles verschil menen te horen maar tijdens de test geen verschil konden duiden .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 12, 2013, 10:32:58
Ik heb met een A/B test geen verschil kunnen horen tussen een instap Sony , Onkyo receiver met een nieuwprijs van ca 500,- en een Densen pre/ev van 4500,-

Rene was daar ook bij samen met een groep georganiseerd door het blauwe forum ,en ook daar zaten wat mensen tussen die overal en in van alles verschil menen te horen maar tijdens de test geen verschil konden duiden .

en toch worden deze "test(en)" als niet waar gebeurt verklaard of niemand heeft het erover terwijl dit de meest "eerlijke" test is/was ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ja zo kan men overal wel de kop voor in het zand steken .

Maar als iemand het ene gordijn na de andere hoort verdwijnen is dat natuurlijk prima ,ik heb zelf ook wel eens het gevoel dat een Nvidia een totaal ander plaatje neerzet dan een AMD/ATI ......behalve als ik niet weet welke gpu in de kast zit  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 12, 2013, 10:46:27
Ja zo kan men overal wel de kop voor in het zand steken .

Maar als iemand het ene gordijn na de andere hoort verdwijnen is dat natuurlijk prima ,ik heb zelf ook wel eens het gevoel dat een Nvidia een totaal ander plaatje neerzet dan een AMD/ATI ......behalve als ik niet weet welke gpu in de kast zit  :wink:

ik heb het met geheugen Hynix of Samsung zoveel meer lucht tussen de spelers maar Hynix is weer meer betrokken bij GP4 vrooeeemmmmm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Ik ben allang klaar met het vergelijken van stereoversterkers en recievers in een klassieke setting. Heb alleen nog belangstelling voor (zelfbouw)speakers,akoustiek (positionering van met name van speakers).
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

100%Marantz

Citaat van: Marco op april 12, 2013, 10:32:58
Ik heb met een A/B test geen verschil kunnen horen tussen een instap Sony , Onkyo receiver met een nieuwprijs van ca 500,- en een Densen pre/ev van 4500,-

Rene was daar ook bij samen met een groep georganiseerd door het blauwe forum ,en ook daar zaten wat mensen tussen die overal en in van alles verschil menen te horen maar tijdens de test geen verschil konden duiden .

Misschien heb je geen verschil gehoord omdat er geen marantz verterker bij was  :-D :-D :-D :-D :-D pompom
marantz, what else?