Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: 100%Marantz op april 12, 2013, 18:36:01
Misschien heb je geen verschil gehoord omdat er geen marantz verterker bij was  :-D :-D :-D :-D :-D pompom
Dat zal het hem zijn  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Bij nader inzien wil ik er toch bij zijn mits er blind getest word .

Zal ik ook een versterker meenemen ?

Ik dacht aan deze :
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus


TurboMarco

#64
Kijk we komen ergens  8-)

Wie zet verder nog wat in ?

Welke Yoko trouwens ? ,ik wist trouwens niet dat Yoko nog iets maakt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

He Maus,
Kunnen we die Altec's van jou niet gebruiken ?  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Jahoor prima  :-D Ik ga ze alleen niet meeverhuizen als je het niet erg vind :P

TurboMarco

Kunnen we dan naar jou toe komen ?

Als Wim het tenminste goed vind ?

Ik kan dan in ieder geval nog wat meer gear meenemen .

Die Altecs wil ik wel eens horen knallen  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Ja vind het prima alleen werk ik ieder weekend dus dat zal doordeweeks moeten of in de vakantie :)

TurboMarco

Goed ,wat ik vernomen heb word het met de Yoko dus niets .
Ik kan tevens een equivalent vd Marantz PM75 ( Philips FA950) meenemen ,of moet het een PM95 zijn ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Wim is de organisator dus we laten het aan hem verder over ok .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 18, 2013, 01:52:25
Wim is de organisator dus we laten het aan hem verder over ok .

Er is hier geen match fixing voor nodig om rijk te worden  :wink: 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Lees dit topic nu pas.
Wel interessant.

Ik heb hier een SR5005 en een PM15S2-LE staan.
Nou is die SR niet echt een instappertje maar ik hoor wel degelijk verschillen tussen die 2.
Heb laatst express een tijd de PM afgekoppelt en stereo over de SR gedraait, standje pure direct natuurlijk. Gewoon om te horen hoe dat klinkt.
Na een paar weken mocht de PM weer en direct was daar weer het verschil. Zoveel mooier, helderder etc etc.
Ok, ik heb niks gedaan met aanpassen van uitgangsvolumes etc, gewoon kabels ompluggen en muziek draaien.
Wellicht leggen mijn Totems alles mooi bloot. Ze zijn wel heerlijk gedetaileerd, transparant, helder, noem alle superlatieven maar op.

Ik zou best zo'n ABX test willen doen, lijkt me interessant.
Zou sowieso wel eens naar Wim willen gaan om zijn setup te bewonderen dus wie weet.
Is niet direct om de hoek maar ach.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

TurboMarco

Wanneer er op oologsterkte gedraaid word hoor ik ook wel verschillen hoor ,maar dat zijn dan de technische beperkingen van versterkers icm laagOhmige/laagrendement luidsprekers .
Als je gaat testen moet je wel rekening houden met die gegevens  :yes:
De uitgangsniveaus moeten wel gelijk zijn tussen beide versterkers anders heeft het weinig zin om te gaan vergelijken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

of juist niet. er zijn mensen die wel eens wat harder spelen. voor hen is die test waardeloos.

bij 50 km/h is een panda net zo goed als een porsche.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden