Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

polleke_cgc

Godver : weer n'een dubbelen...

211

Blijkbaar was er nieuwe firmware voor de NA11, toch maar even geladen...

Ok, de interactie met de Marantz APP op mijn telefoon als ook op mijn iPod is vele malen sneller geworden.
Browsen en selecteren in een oogwenk...

Beter zo...
Zolang je maar geniet....

Audiotic

OK, nog niet gedaan. Andere verschillen?


__________________________________________

AV8801, 2x CI Audio D-200 MKII for stereo, MM8003 for surround, UD9004 BD, NA11S1 streaming DAC (incl. DSD!), 2x Nubert NuVero 4 front, 5x NuVero 5 surround, R.E.L. R-582SE sub, ProLine Silver & Gold XLR & Siltech MXP wiring.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

polleke_cgc

DSD streaming via ethernet (zoals bij de NA 8005) ????

211

Citaat van: Audiotic op juli 30, 2014, 21:00:02
OK, nog niet gedaan. Andere verschillen?


(nog) niet goed gekeken, eerste indruk : neen...
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: polleke_cgc op juli 30, 2014, 21:29:56
DSD streaming via ethernet (zoals bij de NA 8005) ????

haha, nee... Maar PCM 192/24 kon al wel via USB en/of het netwerk... Minimaal net zo goed...
Zolang je maar geniet....

Audiotic


Citaat van: polleke_cgc op juli 30, 2014, 21:29:56
DSD streaming via ethernet (zoals bij de NA 8005) ????
Soort van... Mijn DSD files staan op de server in de schuur. De Mac die met de USB aan de NA-11S1 hangt heeft enkel de proxies ( van Audirvana). Bij afspelen komt de file dus via het netwerk naar de speler.
:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Volgende stapje - de MacMini die via USB mijn NA11-S1 voedt voorzien van eigen snelle opslag, met alle PCM en DSD muziek direct "onder handbereik". Vlottere bediening (bij mijn best grote bibliotheek) en kortste signaalwegen.
Om de USB-controller niet twee taken te laten doen (immers mogelijk bron van storing) zitten deze mooie HD's via FireWire aangesloten.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Faxe

Volgens mij is er sinds 4 december een nieuwe Marantz App. Iemand deze al geprobeerd met de NA11S1?

Kan de helaas niet zelf proberen omdat mijn SR 7005 er niet door wordt ondersteund.

Info over de App: https://itunes.apple.com/nl/app/marantz-hi-fi-remote/id891609866?mt=8

xander32

#324
Vorig weekend heb ik de Na11s1'mogen uitproberen tijdens een M&G; dat was dus niet met onderstaande app, maar ook de voorgaande (?) werkte vlot, probleemloos en zag er goed uit.


Citaat van: Faxe op december 06, 2014, 07:41:51
Volgens mij is er sinds 4 december een nieuwe Marantz App. Iemand deze al geprobeerd met de NA11S1?

Kan de helaas niet zelf proberen omdat mijn SR 7005 er niet door wordt ondersteund.

Info over de App: https://itunes.apple.com/nl/app/marantz-hi-fi-remote/id891609866?mt=8

polleke_cgc

Vandaag gemerkt dat die nieuwe app er ook is voor Android...
Mijn NA8005 had een weekje voordien al een firmware-update gekregen (blijkbaar om met die nieuwe app te kunnen samenwerken).
Nu : heb wel de indruk dat die nieuwe niet bijster stabiel is, maar dat zal wel opgelost geraken zeker...

Faxe

Bij het afspelen van hires flac muziekbestanden hapert de speler bij het inladen van het volgende nummer. Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij 192 kHZ /24 bit flac bestanden. Heb het probleem zowel als ik stream vanaf mijn synology nas als vanaf een USB stick.

Heb het idee dat het afspelen van deze nummers tot gisteravond nog wel goed ging. Heb een harde reset geprobeerd maar dit is niet de oplossing.

Speel ik dezelfde bestanden af via mijn Bluesound Node en gebruik de Marantz alleen als DAC dan gaat het ook goed.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn cq wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?

Kan via PM eventueel een linkje sturen naar een bestand met daarin de flac bestanden die de speler niet goed kan afspelen.

Zoldar

Klinkt als problemen met de driver software. Kun je een oude versie instaleren?

Probeer eens met een laptop en een gratis trial versie van jriver op de usb ingang.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Faxe

Ik gebruik alleen mijn Synology Nas of USB stick om muziek af te spelen. Op beide gebruik ik geen driver software. Volgens mij kan/hoeft dat ook niet.

polleke_cgc

Bij een USB-stick of NAS is inderdaad geen sprake van een driver.
Nu : ik heb een gelijksoortig probleem op mijn MCR-603 als ik 24/96 Flacs wil afspelen : dan heb ik in het begin gedurende enkele seconden ook wat haperingen (nadien gaat het wel vlot).
Nu : die MCR-603 is wel via Wifi (een bridge) aangesloten en blijkbaar is die Wifi te traag om de buffer snel genoeg te vullen. Bij gewone 16/44.1 flacs is er geen probleem.
Op mijn NA8005 die ik enkel via ethernet gebruik, is er geen probleem. Ook niet met DSD-files die nog wat meer bandbreedte nodig hebben.

Heb je al eens een laptop aan die ethernetkabel aangesloten, waar nu je NA-11 aanhangt en gekeken met welke snelheid je een file kan kopiĆ«ren van je NAS ? Mijn NAS haalt een kleine  100 MB/s (dus 800Mb/s), maar dat is niet voor elke NAS hetzelfde (nieuwe zijn sneller, oudere kunnen een pak trager zijn).
Voor een 24/192 file heb je niet zo'n hoge snelheid nodig, maar in het begin moet die buffer snel genoeg gevuld geraken. Bij een toestel dat gapless werkt heb je dat probleem eigenlijk enkel bij het 1e nummer (omdat de buffer dan bij het volgende nummer "naadloos" bijgevuld wordt). Mijn MC-R 603 werkt niet "gapless" en bij elk nummer wordt de buffer eerst gevuld bij het begin, en op het einde terug leeggemaakt. Je kan dat trouwens mooi volgen met dat % op het scherm (normaal is dat dus 100% bij afspelen).