Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Citaat van: pameijer op april 17, 2013, 10:53:58
De pecunia zullen wel een rol spelen in de en/en of of/of afweging  :roll:

Ook...  :yes:
Zolang je maar geniet....

211

#196
Citaat van: WimPeu op april 16, 2013, 21:44:41
Ik zou stoppen met het vergelijken. Samen met de rest van je set is het de mooiste oplossing en een streamer is geen CD speler dus waarom het een of het ander?

Hmmm... Ik stream al vele jaren met mijn squeezeboxjes. Eerst met de classic, kort daarop met de Transporter, en nu weer met de Classic als ook met de Touch.

Het gemak werkt verslavend en als de CD's uit de woonkamer kunnen : Des te beter.
Ik kon voor mijn set in de woonkamer echter nog geen goed alternatief voor de CD & SA-11S2 combi vinden naar mijn smaak.

Als de NA de audiokwaliteit kan halen (of overtreffen) van de SA heb ik 2 apparaten voor één functie. Daarmee is er 1 overbodig. En voor stof happen vind ik de SA een "beetje" te duur. Die mag dan in de verkoop....


Zolang je maar geniet....

211

indruk-#8 : Hij wordt warm..

Nou..nee, niet echt warm, eerder lauw... Maar wel goed voelbaar. Met name de recht achterkant. Voor mij niet relevant, hij staat in een open rack. Maar voor wie hem achter het behang wil plakken...  :wink:
Zolang je maar geniet....

joep

#198
Hoe werkt het i.c.m. een NAS 211? Voor mij is gebruiksvriendelijkheid zeer belangrijk. Vooral in het gemakkelijk en overzichtelijk terugvinden van nummers via een iPad. Voor mij is op dit moment Sonos veruit het makkelijkst te bedienen. Heb je de SA digitaal out al via de dac van de NA-11 aangesloten?

211

#199
Citaat van: joep op april 19, 2013, 10:38:51
Hoe werkt het i.c.m. een NAS 211? Voor mij is gebruiksvriendelijkheid zeer belangrijk. Vooral in het gemakkelijk en overzichtelijk terugvinden van nummers via een iPad. Voor mij is op dit moment Sonos veruit het makkelijkst te bedienen. Heb je de SA digitaal out al via de dac van de NA-11 aangesloten?

indruk-#9 :

Hoi, de gebruikersvriendelijkheid wordt voornamelijk bepaald door de interface : op de NA zelf, via de AB, via de web of via de app... de locatie van het bronmateriaal (NAS of USB stick) maakt dan niet zo heel veel meer uit.

Ik werk het meest via de app op mijn iPod. Dat werkt prima... maar is zeker geen wonder

Een andere optie is laptop aansluiten via USB op de NA. Daarmee heb je de interface van de door jou gebruikte applicatie op je PC en dus 100% jouw smaak.

Persoonlijk vind ik een PC aan de NA veel te omslachtig... maar dat mag ieder voor zich uitmaken. Ik stream voornamelijk vanaf NAS. Als je heel veel waarde hecht aan de gebruikersvriendelijkheid is de NA niet het zonnetje in huis... meer de categorie basics....

Ik hoop dat marantz uitkomt met een leukere app en een betere webinterface... kan dan gewoon geladen worden en klaar is kees...

"SA digitaal out al via de dac van de NA-11 aangesloten..." staat als laatste op mijn 2do lijstje... Speciale interesse ? dan wil ik dat begin volgende week wel even doen hoor...
Zolang je maar geniet....

joep

Graag, waarvoor mijn dank.

pameijer

211, welke winkel heeft jou de NA-11 eigenlijk in bruikleen gegeven? Ik vind het een erg mooie service dat je hem zo lang thuis mag beluisteren terwijl er nog niet veel apparaten beschikbaar zijn in NL!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bluesman63

Citaat van: 211 op april 19, 2013, 13:58:46
Ik hoop dat marantz uitkomt met een leukere app en een betere webinterface... kan dan gewoon geladen worden en klaar is kees...

Is dit reëel? Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is dit een al een oude app. De NA is bijna een jaar uitgesteld dus als ze een behoorlijke app hadden willen maken hadden ze dat allang kunnen doen. Persoonlijk denk ik dat dit het in principe is. Ik denk dat Marantz een beetje op twee gedachten hinkt. Aan de ene kant het klassieke scherm op de speler en een appje erbij om erbij te horen. De webinterface vindt Marantz blijkbaar al helemaal niet interessant als het zo slecht is volgens 211 en hifi.nl
Ik denk zelf maar dat kan 211 beter beoordelen, als je een behoorlijk collectie hebt heb je amper wat aan het display, het zoeken duurt heel lang. Je moet behoorlijk dichtbij de speler zitten om het display te volgen.
Voor de mensen die Sonos/SB hebben is dit al achterhaald. Vanuit een goede app alles te bedienen. Ik persoonlijk heb nooit het scherm op de speler gemist.

211, Als je de app van Marantz en je SB vergelijkt. Welke vindt je prettiger werken? Heb je misschien ook de Marantz app bekeken op een tablet? Eventueel een andere UPNP app? Met genoegen lees ik je reviews.

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

211

Citaat van: bluesman63 op april 19, 2013, 16:59:25

211, Als je de app van Marantz en je SB vergelijkt. Welke vindt je prettiger werken? Heb je misschien ook de Marantz app bekeken op een tablet? Eventueel een andere UPNP app? Met genoegen lees ik je reviews.
Die van de SB is onvergelijkbaar vele malen beter...
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: pameijer op april 19, 2013, 14:51:04
211, welke winkel heeft jou de NA-11 eigenlijk in bruikleen gegeven? Ik vind het een erg mooie service dat je hem zo lang thuis mag beluisteren terwijl er nog niet veel apparaten beschikbaar zijn in NL!

Gok genomen, gekocht... :wink:
Zolang je maar geniet....

xander32

Citaat van: 211 op april 25, 2013, 19:47:57
Gok genomen, gekocht... :wink:
Gefeli joh. Ben benieuwd naar de ervaringen in eigen set :gaap:.

jowa

Gefeliciteerd  pompom pompom
Mooie aankoop.

211

#208
Citaat van: joep op april 19, 2013, 10:38:51
Heb je de SA digitaal out al via de dac van de NA-11 aangesloten?

indruk-#10 : Op verzoek van Joep

Van de week niet veel tijd gehad. Maar vandaag er maar weer eens rustig voor gaan zitten... Gelukkig zijn de verschillen bij mij goed waarneembaar Joep, dus deze vergelijking was een eitje...

Op volgorde van muzikaal/ruimtelijk :
1. De NA - Rechtstreeks op de versterker, bron : Flac (EAC) van de eigen CD
2. De SA - Rechtstreeks op de versterker
3. SA => Optisch => NA => versterker

De laatste optie klinkt duidelijk het minst van deze 3...
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: xander32 op april 25, 2013, 19:49:21
Gefeli joh. Ben benieuwd naar de ervaringen in eigen set :gaap:.

Dank, alle ervaringen waren op de eigen set...
Zolang je maar geniet....