Meridian 800v2

Gestart door WimPeu, maart 24, 2013, 14:56:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Nieuwe plannen of toch meer dan tevreden over de Intergra in stereo?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

De Meridian is echt een stap (of tig) beter maar kan heel goed leven met de Integra in stereo. Als je ze niet 1:1 naast elkaar zet en gaat vergelijken is het mij wel naar de zin zo. Mijn beamer is overleden en omdat ik ook veel andere grote uitgaven heb gedaan (auto's vakantie's en een paardje) moet ik keuzes maken. Wil nu een nieuwe beamer, 3D wireless HDMI ed en het belangrijkste..garantie + hulp evt. Pak over een paar jaar mijn Meridian liefde wel weer op.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op maart 24, 2013, 15:31:11
:-o

Nt als bij jou Arjan...prio's stellen.  Helaas soms maar heb op dit moment liever een nieuwe beamer en die zit ook zo op €3000,-   nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Dacht eerst de speler voor het leven  frusty maar nee gaat alweer omgeruild worden  :-P

Ja ik begrijp het  :yes:  wel jammer maar alleen die Integra is al  notworthy misschien een reparatie aan de beamer of een 2de hands ?

xander32

Ach Wim, je hebt samen met de Meridian een fantastische twee dagen gehad :-D.

WimPeu

Door al mijn stereo gewissel heb ik inmiddels wel een vrij reëel beeld van wat al die stereo boys beweren te horen. Ik trek mijn eigen conclussie's en plan. Heb ook een gezin met alle bijkomende kosten. De Integra set heb ik straks al een jaar en de speakers nog langer. Iedere keer laat ik me verleiden voor zogenaamd betere stereo componenten maar echt overtuigd hebben die dingen mij nog nooit. Natuurlijk klinkt deze Meridian beter in stereo maar dat mag ook wel voor een nieuwprijs van €18000,-. De Oppo 95 op de Integra klinkt altijd nog beter dan menig dedicated stereo set die ik in den lande heb mogen aanhoren.,..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kom ik bv bij Ronald die een tot in het laatste detail uitgewerkte stereo opstelling heeft. Neem ik mijn eigen favoriete muziek mee en dan klinkt het gewoon minder mooi (in mijn oren) dan bij mij op de Integra. Ja, die ene gitaarsnaar klinkt net even wat langer door en meer van dat soort dingen maar AC/DC moet je er niet op zetten want dat klinkt voor geen meter. Laat die gitaarsnaar maar zitten dan en geef mij de " boogie"  van AC/DC maar.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op maart 24, 2013, 16:16:14
Door al mijn stereo gewissel heb ik inmiddels wel een vrij reëel beeld van wat al die stereo boys beweren te horen. Ik trek mijn eigen conclussie's en plan. Heb ook een gezin met alle bijkomende kosten. De Integra set heb ik straks al een jaar en de speakers nog langer. Iedere keer laat ik me verleiden voor zogenaamd betere stereo componenten maar echt overtuigd hebben die dingen mij nog nooit. Natuurlijk klinkt deze Meridian beter in stereo maar dat mag ook wel voor een nieuwprijs van €18000,-. De Oppo 95 op de Integra klinkt altijd nog beter dan menig dedicated stereo set die ik in den lande heb mogen aanhoren.,..
Wim, het geld kan je idd. maar 1 keer uitgeven. Met of zonder Meridian; een mooie set was en blijft het. Denk zelfs dat er in de gehele De Kiel, geen tweede huishouden is met een zelfde set :-D
Kidding.

Je moet jou niet verontschuldigen/je bent niemand uitleg verschuldigd, al kan ik het soms niet laten om jou uit de kast te lokken; mea culpa :oops:.

Enne; een 3D beamer is echt een heel gaaf bezit, dat heb ik bij William mogen ervaren.

thepioneer

Het is dat ik er geen geld voor had maar anders .......

Nee gekheid, ik draai geen cd's meer want anders had ik hem hier neer gezet. Sterker nog dan had ik hem gekocht voordat Wim hem had gezien  :yes: zou natuurlijk een geweldige combi zijn met mijn 861

Dit is wel een aktie die je van Wim kan verwachten. En ook een logische stap want wat deze meridian kan kunnen al zijn andere apparaten ook aangezien hij alles dubbel heeft. En als je zo budget vrij kan maken is dat altijd goed.

Ik denk dat Wim zijn set niet de maximale verschillen laat horen tussen surround en stereo componenten omdat hij naar mijn mening zijn hele set moet draaien. Helaas is dat niet mogelijk. We hebben het er wel eens over gehad. Mijn set zou meer naar Wim zijn smaak zijn als ik mijn set zou draaien. Dan krijgt hij meer body bij Wim zijn muziek smaak.

Het draaien bedoel ik dat wim zijn set nu aan de lange kant van de kamer staat en de mijne aan de korte kant. Wim zijn muziek smaak en die van mij liggen ver uit elkaar. Best grappig want als hij hier komt zet ik audiofiel spul op wat geweldig klinkt, en als hij zijn gerne opzet klinkt het minder als bij Wim thuis. Wat dat betreft hebben we beide wel een set naar onze smaak  HB





Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op maart 24, 2013, 18:48:19
Het is dat ik er geen geld voor had maar anders .......

Nee gekheid, ik draai geen cd's meer want anders had ik hem hier neer gezet. Sterker nog dan had ik hem gekocht voordat Wim hem had gezien  :yes: zou natuurlijk een geweldige combi zijn met mijn 861

Dit is wel een aktie die je van Wim kan verwachten. En ook een logische stap want wat deze meridian kan kunnen al zijn andere apparaten ook aangezien hij alles dubbel heeft. En als je zo budget vrij kan maken is dat altijd goed.

Ik denk dat Wim zijn set niet de maximale verschillen laat horen tussen surround en stereo componenten omdat hij naar mijn mening zijn hele set moet draaien. Helaas is dat niet mogelijk. We hebben het er wel eens over gehad. Mijn set zou meer naar Wim zijn smaak zijn als ik mijn set zou draaien. Dan krijgt hij meer body bij Wim zijn muziek smaak.

Het draaien bedoel ik dat wim zijn set nu aan de lange kant van de kamer staat en de mijne aan de korte kant. Wim zijn muziek smaak en die van mij liggen ver uit elkaar. Best grappig want als hij hier komt zet ik audiofiel spul op wat geweldig klinkt, en als hij zijn gerne opzet klinkt het minder als bij Wim thuis. Wat dat betreft hebben we beide wel een set naar onze smaak  HB
Helemaal goed toch :yes:.

thepioneer

Absoluut, dat is het doel van de set
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jowa

Succes met de verkoop Wim.
Heel begrijpelijk dat je de keuze maakt om voor een nieuwe beamer te gaan en de Meridian te verkopen.

Zelf dit jaar ook een stap gemaakt naar een makkelijker te integreren versterker ipv de losse voor en eindversterkers.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de kwaliteiten van de OPPO. Thuis maar eens in de week leggen om een keer naar Drenthe af te reizen :-D

JohnWx

Zal na de beamer wel weer een merkje gaan verzinnen voor ome Wim


Audionet of zoiets  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject