Losse DAC meerwaarde t.o.v SA7001KI ??

Gestart door Marantz 81, maart 23, 2013, 00:33:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Ik vraag me af of jullie ervaring hebben met de volgende DAC,s en of het een meerwaarde zal bieden tegenover mijn SA7001KI ?

Cambridge DAC MAGIC 100

Musical Fidelity V-DAC MK2

renes59

Wacht eerst 20 april af, misschien kom je daar wel tot onverwachte conclusies.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Ze zijn op de markt gebracht om vooral USB goed te kunnen ondersteunen en om digitale apparaten zoals AC Ryan of andere multimedia spelers te upgraden

Ik denk dat jij in dit soort DAC's je niks gaat vinden wat jij zoekt

Jij zoekt naar SA11/15 sound voor jouw en ga je daar niet mee vinden   :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

in jouw speler zit al de super DAC van de SA15 :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

En hoe ze er ook over recenseren of adverteren de nadruk ligt op multimedia spullen ipod dvd ps3
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: renes59 op maart 23, 2013, 00:36:29
Wacht eerst 20 april af, misschien kom je daar wel tot onverwachte conclusies.

Ik heb eerst SA7001KI toen SA11S1 gehad  en nu weer de SA7001KI  :wink:  kom ook naar die M&G omdat ik het leuk en interresant vindt dat verschil is voor mij wel duidelijk

@John

Daarom heb ik ook mijn twijfels of het wel van meerwaarde zal zijn  :-)

xander32

Ik betwijfel ook of het een meerwaarde zal zijn; dan zal je toch voor een DAC in een andere prijsklasse moeten gaan. Maar dan komt een SA15/11 ook in beeld ...

JohnWx

Citaat van: xander32 op maart 23, 2013, 06:55:06
Ik betwijfel ook of het een meerwaarde zal zijn; dan zal je toch voor een DAC in een andere prijsklasse moeten gaan. Maar dan komt een SA15/11 ook in beeld ...

Wat zal voor Arjan meer winst op leveren:

een PM15 met SA7001ki

of een PM7001ki met een SA15



oooohhh jeeeeee wat heb ik nu weer gedaan  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

#10
Een andere versterker gaat geen soelaas brengen als de bron niet bevalt. Een betere versterker zal enkel de negatieve kanten van de bron beter weergeven kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Of een dac brengt wat je ervan verwacht weet ik niet, maar als ik nu een dac zou kiezen zou ik gebasseerd op internetberichten voor de rega of arcam gaan.

Wat bevalt je niet meer aan de ki waardoor je zoiets overweegt?

Marantz 81

Ik heb nog een tegoedbon waar ik een van die twee DAC,s zou kunnen aanschaffen vandaar de vraag of het een meerwaarde zal bieden aan de dac die in de sa7001ki zit  :-)

Zoldar

Nee. Geen meerwaarde.

Als je iets zoekt dat in de buurt komt van sa11 moet je het hogerop zoeken.

Denk aan moon 300d, electrocompaniet die zijn ook wat warmer en voller van klank.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 24, 2013, 11:32:11
Ik heb nog een tegoedbon waar ik een van die twee DAC,s zou kunnen aanschaffen vandaar de vraag of het een meerwaarde zal bieden aan de dac die in de sa7001ki zit  :-)

ooohhh de tegoed bon brand  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.