Losse DAC meerwaarde t.o.v SA7001KI ??

Gestart door Marantz 81, maart 23, 2013, 00:33:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Verkoop je de tegoed bon aan Joep kan hij vast bouwen aan zijn draaitafel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

Hoi Arjan.

Waarom zou je achter deze (goede) speler een losse dac gaan zetten?
De dac die daarin zit is al goed hoor!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op maart 25, 2013, 04:04:55
Kriebelt het Arjan...? ;-)

ja hij heeft een waardebon, en de definitie van een waardebon is dat je bij inlevering ervan iets terug krijgt  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

schieper

Nee, vergeet alles wat die onnozelen hier schrijven. Koop een dac en verloop de SA7001ki aan mij (alsie zilver is dan)! :yes:
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: schieper op maart 25, 2013, 19:47:13
Nee, vergeet alles wat die onnozelen hier schrijven. Koop een dac en verloop de SA7001ki aan mij (alsie zilver is dan)! :yes:

Dat is ook een mooi argument  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: Musicman op maart 24, 2013, 12:29:54
Hoi Arjan.

Waarom zou je achter deze (goede) speler een losse dac gaan zetten?
De dac die daarin zit is al goed hoor!!

Hoi Patrick,

Ja weet ik dat er een goede dac inzit ,maar voor hetzlefde geld is er iemand die dat getest heeft en echt een verbetering waarnam , Zoldar heeft daar een hoop ervaring mee en weet ik nu wel dat het zonde van het geld zou zijn  :-)

renes59

Ja dan heeft diegene voor zich een verbetering vastgesteld maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het voor iedereen een verbetering is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Dan kun je wel actie gaan ondernemen om het zelf ook te horen, natuurlijk.

renes59

Als je interesse hebt lijkt me het wel de bedoeling dat je gaat luisteren. Of je het hoort is vraag 2.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Na een tijdje leer je mensen persoonlijk kennen en hun waarneming op waarde schatten. Als je een paar keer met elkaar dezelfde verschillen hebt waargenomen dan weet je in iedr geval dat diegene ongeveer hetzelfde luisterd.

Kijk ik heb bij arjan naar een onkyo receiver geluisterd en die hoorden wij allebij in elkaar storten zodra je flink wat spl vroeg. Dus als arjan iets beschrijft qua sound, vertrouw ik erop dat ik redelijk hetzelfde zou horen.

Waar ik helemaal geen boodschap aan heb is, als iemand iets mooi of niet mooi vind. Dat zegt alleen iets over smaak.

Ik vertrouw in ieder geval iedereen zijn  eigen waarneming. John hoort bijna nergens verschillen in. Geloof ik meteen. En misschien zou ik zo n verschil kwalificeren als grandioos.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 26, 2013, 22:10:01
Na een tijdje leer je mensen persoonlijk kennen en hun waarneming op waarde schatten. Als je een paar keer met elkaar dezelfde verschillen hebt waargenomen dan weet je in iedr geval dat diegene ongeveer hetzelfde luisterd.

Kijk ik heb bij arjan naar een onkyo receiver geluisterd en die hoorden wij allebij in elkaar storten zodra je flink wat spl vroeg. Dus als arjan iets beschrijft qua sound, vertrouw ik erop dat ik redelijk hetzelfde zou horen.

Waar ik helemaal geen boodschap aan heb is, als iemand iets mooi of niet mooi vind. Dat zegt alleen iets over smaak.

Ik vertrouw in ieder geval iedereen zijn  eigen waarneming. John hoort bijna nergens verschillen in. Geloof ik meteen. En misschien zou ik zo n verschil kwalificeren als grandioos.

:-P :-) maar zoals ik vaak zeg als andere verschil horen en vinden het waard een bepaalde prijs, kopen


maar als ik tussen A en B moet schakelen om iets nuance verschil te horen en ik weet waar het kritieke deel ligt (stemmen sssssssss) vind ik die marge zo klein dat ik daar geen moeite meer in ga steken, beide vind ik dan goed/prima maar niks slecht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Je legt op die manier de lat steeds hoger. Hoe meer ik thuis op de kleine dingetjes let, hoe slechter ik de set in het theater ga vinden. Terwijl ik daar toch al 3 jaar op mix.

xander32

Citaat van: xander32 op maart 23, 2013, 06:55:06
Ik betwijfel ook of het een meerwaarde zal zijn; dan zal je toch voor een DAC in een andere prijsklasse moeten gaan. Maar dan komt een SA15/11 ook in beeld ...
... ik bedenk mij nu, dat ik tijdens een luisterbezoek bij G.J. wel duidelijke verschillen waar nam betreft de DAC van zij SA15 en zijn externe Music Hall DAC. in die laatste zit een buisje en dat gaf een behoorlijk andere sound. Beiden klonken goed, maar de software via de DAC van de SA15 had mijn voorkeur :yes:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op maart 27, 2013, 06:50:17
... ik bedenk mij nu, dat ik tijdens een luisterbezoek bij G.J. wel duidelijke verschillen waar nam betreft de DAC van zij SA15 en zijn externe Music Hall DAC. in die laatste zit een buisje en dat gaf een behoorlijk andere sound. Beiden klonken goed, maar de software via de DAC van de SA15 had mijn voorkeur :yes:.


buisje is vaak "vervorming" wat het menselijk gehoor als zeer prettig bestempeld en ook is/kan zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.