Advies nieuw element voor platenspeler

Gestart door bramdg, maart 21, 2013, 19:39:23

Vorige topic - Volgende topic

bramdg

Ja terug iets in men kop gekregen ..... redface

Denk aan een nieuw element voor men Clearaudio Emotion draaitafel

Momenteel speel ik met een Grado Statement Platinum 1 (stond gemonteerd bij aankoop van de tafel) maar kweet niet heb zo het gevoel dat het zo wat beter kan.
Mis precies sprankeling ....iets dus :-)

Momenteel nog aan het tasten in het duister.

Maar hier en daar al moois gelezen over een LINN Adikt (mooie analoge klank ed), ga deze binnenkort eens gaan beluisteren
en blijkbaar is de naald ook te vervangen ...wat bij Grado Wood niet mogelijk is.
Zou ook wel door Goldring geproduceerd worden speciaal voor LINN (volgens hun specs)

De LINN Adikt is zo wel men max van aankoopprijs  als ik de Grado voor mooie prijs kan verkopen .

Heeft iemand soms een tip/ervaring .... vb Ortofon 2M Blue/Black, iets van Denon, Goldring, Benz ?

Zal zeker veel moeten gaan luisteren en vergelijken  :yes:

Bedankt

Groeten, Bram

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

pietjepc

Je zou Henk van Audio selectief in Sneek eens kunnen bellen. Hij kan je vast een goed advies geven :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SmauG

Ik heb de Ortofon 2M Blue laten monteren in de Pro-Ject, die ga ik binnenkort beluisteren wanneer ik de primaluna terugbreng. Als je nog even geduld hebt kan ik je binnenkort laten weten hoe dat is bevallen.

bramdg

Citaat van: pietjepc op maart 21, 2013, 20:08:44
Je zou Henk van Audio selectief in Sneek eens kunnen bellen. Hij kan je vast een goed advies geven :yes:

juist de analoog zaak in nederland zeker hé  :yes: .... al woon ik in België  :-)

Goeie tip wel
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: SmauG op maart 21, 2013, 20:15:05
Ik heb de Ortofon 2M Blue laten monteren in de Pro-Ject, die ga ik binnenkort beluisteren wanneer ik de primaluna terugbreng. Als je nog even geduld hebt kan ik je binnenkort laten weten hoe dat is bevallen.

Heb zeker tijd ....ga niet over een nacht ijs gaan ...een elementje kost snel ook wat centjes hé ...dus ik lees het graag
....ocharme die primaluna  :cry:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SmauG

Citaat van: bramdg op maart 21, 2013, 20:19:46
Heb zeker tijd ....ga niet over een nacht ijs gaan ...een elementje kost snel ook wat centjes hé ...dus ik lees het graag
....ocharme die primaluna  :cry:

Mooi ding hor die primaluna  :wink:

bramdg

Citaat van: SmauG op maart 21, 2013, 20:25:21
Mooi ding hor die primaluna  :wink:

zeker  :-D .... maarja als de Naim beter past niet twijfelen hé
Veel plezier ook met de Pro-ject Carbon test   :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

renes59

Citaat van: bramdg op maart 21, 2013, 20:18:29
juist de analoog zaak in nederland zeker hé  :yes: .... al woon ik in België  :-)

Goeie tip wel
Er zijn er meer hoor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

bramdg

Citaat van: Maus op maart 21, 2013, 21:54:36
Gebruik je een goeie pré?

ho ja wat is daar ook goed in ...heb me er ook nog niet in verdiept ...is een Clearaudio SmartPhono ...zal ook de vraag zijn als ik ga luisteren wat mogelijk is en wat anders/beter is

Maar denk dat die SmartPhono niet echt iets slecht is .... toch ook positieve dingen over gelezen
Weet wel dat luisteren met eigen oren en vergelijken beter dan lezen, ga dat dan ook binnenkort zeker eens doen

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

renes59

Citaat van: pg op maart 21, 2013, 21:45:22

Vertel het ons
Het is net of Henk de enigste is die een draaitafel kan afstellen, lijkt mij niet. In Groningen zitten de Groef, de Sound Gallery en Audio Artistiek. In Emmen zit Musifoon. Ze verkopen allemaal draaitafels, ze kunnen goed advies geven en ze kunnen ze allemaal goed afstellen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pg

Dat is zo zijn er meer die het kunnen.
Die zitten wel net aan de verkeerde kant van het land voor me.
Omgeving Rotterdam zit daar nog wat?

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

hoi

grado's staan bekend om hun wat rondere, softere karakter. (net zoals Denon's)

Ik heb zowel de 2M blue als nu de 2M black gehad. Beide zijn frisse, open en dynamisch klinkende elementen met genoeg 'sparkle' in het hoog. Het geluid is aan de ranke kant en er wordt geen warmte of ander zaken die de meesten met analoog associeren toegeovoegd.  De 2M black is alsof je van 720 p HD naar 3D 1080 HD gaat. Veel meer ruimte info en micro detail.  En de dynamiek neemt levensechte vormen aan, lijkt het. snare drums en cymbals spatten uit je speakers. De black verlangt zorgvuldig afstel/instelwerk.

het is veel geld voor zo iets kleins. maar in de analoge keten zou ik hier de prioriteit op zetten na de draaitafel zelf.

het is ERG moeilijk dit op demo te horen. weinig dealers hebben de elemten op vooraad. nog minder zijn beried er een voor je in je palten speler te plaatsen om het uit te proberen.

maar ik heb er een gevonden: muziekhandel spanjaard in alkmaar. zij bestelden een 2M black en die heb ik daar op mijn draaitafel mogen demo en nadat hij netjes was afgeregeld. top service.

in rotterdam kun je ook hifi zwaard proberen. die heeft mischien een 2m in een draaitafel hangen. ik heb daar mijn blue gehaald.

succes!

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden