PM11s3 of PM11s2

Gestart door Babak_, maart 19, 2013, 21:24:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Paul op maart 22, 2013, 10:21:59
Dan weet jij waarschijnlijk nog niet maar dat kan jij ook niet weten als nieuwkomer - afzeiken kan ik nl ook - hoe sommige leden met "een knipoog" met elkaar omgaan.
Marvin en ik begrijpen wat dat aangaat heel goed wat wel en niet kan.    byebye

Let op: Paul moet je nooit (echt nooit) serieus nemen.  8-)

Waarvan akte. :wink:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

#61
Citaat van: Babak_ op maart 22, 2013, 18:40:13
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik wil graag aannemen dat het allemaal niet persoonlijk en negatief bedoeld is, maar een warme welkom van een aantal kan ik het ok niet noemen.

Ik heb destijds toe ik de speakers wilde kopen op verschillende locaties naar verschillende merken wezen luisten, van B&W, Klipsch, Monitor Audio enz. Daarnaast ook veel gelezen op het web, tests, reviews enz. Persoonlijk vond en vind ik nog steeds mijn Tannoys het mooiste klinken. Met respect voor alle andere merken en smaken.

Foto's volgen....

Hoi Babak

Ik vind de looks van de Tannoy machtig mooi.
Eens wezen luisteren naar een set in Wageningen.
Was erg onder de indruk.
Alleen krijg ik dat formaat hier op het thuis front er niet  door.

Veel lees en luister plezier gewenst.

Groet Whisper

ps foto's ??

:wav:

TTIWWP

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

#62
Citaat van: Whisper.nl op maart 22, 2013, 20:39:02
Hoi Babak

Ik vind de looks van de Tannoy machtig mooi.
Eens wezen luisteren naar een set in Wageningen.
Was erg onder de indruk.
Alleen krijg ik dat formaat hier op het thuis front er niet  door.

Veel lees en luister plezier gewenst.

Groet Whisper

ps foto's ??

:wav:

TTIWWP

En dat uit de mond van iemand die zelf thuis Totem heeft staan. Die moet wel een heel verstandige vrouw hebben.
Nee Whisper Totem is echt een hele fijne speaker.

Whisper.nl

Dankje Joep.

Ik geniet er elke dag van de Totem Sttaf.

Maar als ik deze zie staan dan wordt ik daar wel erg blij van.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op maart 22, 2013, 21:01:55
Dankje Joep.

Ik geniet er elke dag van de Totem Sttaf.

Maar als ik deze zie staan dan wordt ik daar wel erg blij van.

Groet Whisper
Inderdaad Whisper, Tannoy maakt nog steeds hele fijne speakers, een groot merk en daar kan ik persoonlijk over meepraten. Ik had de P3 niet zo lang in huis, ruim vier jaar slechts, maar ook daar heb ik veel plezier van gehad totdat... het upgradevirus ook bij mij toesloeg... clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#65
Citaat van: Whisper.nl op maart 22, 2013, 21:01:55
Dankje Joep.

Ik geniet er elke dag van de Totem Sttaf.

Maar als ik deze zie staan dan wordt ik daar wel erg blij van.

Groet Whisper
Smaken verschillen ... Op een deutsch Tannoy forum werden er recent de 12" versies aangeboden door de deutsche Tannoy importeur. Een eenmalige herproductie, beperkt aantal paartjes. Maar laat ik deze nou echt foei lelijk vinden. Een gedrocht van verschillende kleurcombinaties en materialen. Maar over smaak ...

Ze schijnen overigens wel heel erg goed te klinken (wanneer je deze van tien hoog naar beneden laat komen  :-P).


De huidige DC-serie vind ik wel erg fraai betreft diens looks. Echter kon de DC8t mij muzikaal niet overtuigen ...

joep

Dat zijn 2 totaal verschillende zaken Xander.
Of een speaker mooi of lelijk is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Of je het geluid wel of niet aanstaat dat eruit komt is weer een heel ander verhaal.

Babak_

Interessant hoe een topic over de PM11 nu om de Tannoy draait.  :schater:

xander32

Citaat van: joep op maart 23, 2013, 08:40:16
Dat zijn 2 totaal verschillende zaken Xander.
Of een speaker mooi of lelijk is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Of je het geluid wel of niet aanstaat dat eruit komt is weer een heel ander verhaal.
Klopt, neem de Glenairs; ik vind deze wel wat hebben aangaande diens looks, al zou het niet mijn eerste keuze zijn, maar diens muzikale presteren is echt top ... Anderen omschrijven diens looks als zijnde een doodskist :-D.

Citaat van: Babak_ op maart 23, 2013, 09:35:02
Interessant hoe een topic over de PM11 nu om de Tannoy draait.  :schater:
Tja, wen er maar aan. Het gaat soms alle kanten op.


Maar waar waren wij dan gebleven inzake PM11 ?

Marantz 81

Citaat van: xander32 op maart 23, 2013, 09:51:52
Klopt, neem de Glenairs; ik vind deze wel wat hebben aangaande diens looks, al zou het niet mijn eerste keuze zijn, maar diens muzikale presteren is echt top ... Anderen omschrijven diens looks als zijnde een doodskist :-D.
Tja, wen er maar aan. Het gaat soms alle kanten op.


Scheelt weer hoop geld als het einde nadert  :schater: shutup

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 23, 2013, 10:28:30
Scheelt weer hoop geld als het einde nadert  :schater: shutup

Wel knietjes optrekken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

O.k. back on topic.

Bij de komst van de PM-11s2 was er best een verschil daar er een Europese wet van toepassing was. Men mocht geen schadelijke grondstoffen meer gebruiken welke op een lijst van de Europese gemeenschap stonden. Dat betekende dat Marantz bepaalde zaken moest vervangen. Niet een heel grote ingreep maar wel de grootste in de geschiedenis van de PM-11.

Zo ook met de SA11s2. Het cd gebeuren (iets wat Marantz inkoopt bij een toeleverancier) werd daar uit productie genomen en dus moest Marantz op zoek naar een andere leverancier.

Babak_

Stand van zaken: in afwachting van de PM11S3.
Ondertussen een koopovereenkomst bereikt voor mijn SR6004 op MP. Volgende week een NR1603 halen. Ik ben zeer nieuwsgierig of de Airplay functie soepel werkt. Zou je nog wel je TV moeten aanzetten om te zien welke nummers je afspeelt als je rechtstreeks vanuit een Externe HD streamt?   :?

RoGEK

je kan het via het display van de nr1603 bekijken.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

Citaat van: joep op maart 23, 2013, 11:46:27
O.k. back on topic.

Bij de komst van de PM-11s2 was er best een verschil daar er een Europese wet van toepassing was. Men mocht geen schadelijke grondstoffen meer gebruiken welke op een lijst van de Europese gemeenschap stonden. Dat betekende dat Marantz bepaalde zaken moest vervangen. Niet een heel grote ingreep maar wel de grootste in de geschiedenis van de PM-11.

Zo ook met de SA11s2. Het cd gebeuren (iets wat Marantz inkoopt bij een toeleverancier) werd daar uit productie genomen en dus moest Marantz op zoek naar een andere leverancier.

en ofdat nou werkelijk een verbetering is blijft nog maar de vraag ,vaak bezitten de schadelijke stoffen ( helaas ) betere eigenschappen en gaan ze veel langer mee