PM11s3 of PM11s2

Gestart door Babak_, maart 19, 2013, 21:24:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Babak_

Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het onderzoeken op het web of er "hoorbare" verschillen zijn tussen beide versterkers. Via HTForum heb ik helaas ook geen bevredigend antwoord kunnen krijgen.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met beide versterkers en daar iets zinnigs over kan vermelden?

Alvast bedankt.

Cornelis1921

Citaat van: Babak_ op maart 19, 2013, 21:24:30
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het onderzoeken op het web of er "hoorbare" verschillen zijn tussen beide versterkers. Via HTForum heb ik helaas ook geen bevredigend antwoord kunnen krijgen.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met beide versterkers en daar iets zinnigs over kan vermelden?

Alvast bedankt.
Voor wie gouden oren heeft...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Welk antwoord wil je .


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132017.0

Men kan roepen de s3 klinkt beter , maar vindt jij dat dan ook ?

SB_Marantz

Wat zou er aan de s3 beter moeten zijn?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op maart 20, 2013, 00:38:30
Wat zou er aan de s3 beter moeten zijn?

een 3 is eigenlijk slechter dan 2  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op maart 20, 2013, 01:41:13
een 3 is eigenlijk slechter dan 2  HLP
Moet ik nu raden waarom jij dat vindt  :wink:

joep

Dacht dat de s3 toch echt een stuk beter was. Niet alleen heeft hij nu dezelfde phono versterker als de SC-11 maar hij zou ook een grotere trafo hebben. De Duitse bladen schalen hem ook hoger in dan de s2.

xander32

#7
Citaat van: joep op maart 20, 2013, 07:39:55
Dacht dat de s3 toch echt een stuk beter was. Niet alleen heeft hij nu dezelfde phono versterker als de SC-11 maar hij zou ook een grotere trafo hebben. De Duitse bladen schalen hem ook hoger in dan de s2.
... die moeten wel; anders worden er advertentie-contracten ontbonden  :-P.


Ik denk dat er nieuw niet/nauwelijks meer aan een S2 te komen valt en indien dat wel het geval is zou ik desondanks de S3 preferen. Puur omdat deze het nieuwste ontwerp (technisch/evolutie) betreft en als je gaat shoppen op het juiste adres, het prijsverschil wel erg klein wordt ...

Echter, wanneer er een tweedehands S2 voor een erg scherpe prijs voorbij komt zou ik toeslaan als ik in jouw schoenen stond. In alle andere gevallen gaan voor een S3.

100%Marantz

Dat er evoluties zijn tussen versterkers kan ik geloven. Zeker als er nieuwe mogelijkheden bijkomen door de evolutie van nieuwe technologieën.
Maar dat een versterker beter zou klinken dan zijn voorganger, daar heb ik toch twijfels bij. Hij kan misschien iets anders klinken, maar beter? De rest is misschien kwestie van smaak. En dan nog heb ik twijfels bij grote verschillen tussen 2 soortgelijke versterkers.

Wat moet men dan zeggen van de zeer goede versterkers die in de jaren 70 en 80 gemaakt werden. (Model 500, SM1000, en hun bijhorende voorversterkers,....) Als de opvolger telkens beter zou zijn, wat moesten die dan slecht zijn :wink: :wink: :wink:

Marantz moet natuurlijk zeggen dat ze beter zijn, dit is marketing.
:yes: :yes:

de PM11 S1, S2 en S3 zijn allemaal zeer mooie versterkers. Binnen een jaar is die S3 ook weer een "oude" versie.
Ik zou kopen wat mij het meest aantrekt en zal in alle opties een goede keuze maken.

maar dit is mijn mening, misschien vergis ik me.
marantz, what else?

Babak_

Citaat van: 100%Marantz op maart 20, 2013, 08:41:35
Dat er evoluties zijn tussen versterkers kan ik geloven. Zeker als er nieuwe mogelijkheden bijkomen door de evolutie van nieuwe technologieën.
Maar dat een versterker beter zou klinken dan zijn voorganger, daar heb ik toch twijfels bij. Hij kan misschien iets anders klinken, maar beter? De rest is misschien kwestie van smaak. En dan nog heb ik twijfels bij grote verschillen tussen 2 soortgelijke versterkers.

Wat moet men dan zeggen van de zeer goede versterkers die in de jaren 70 en 80 gemaakt werden. (Model 500, SM1000, en hun bijhorende voorversterkers,....) Als de opvolger telkens beter zou zijn, wat moesten die dan slecht zijn :wink: :wink: :wink:

Marantz moet natuurlijk zeggen dat ze beter zijn, dit is marketing.
:yes: :yes:

de PM11 S1, S2 en S3 zijn allemaal zeer mooie versterkers. Binnen een jaar is die S3 ook weer een "oude" versie.
Ik zou kopen wat mij het meest aantrekt en zal in alle opties een goede keuze maken.

maar dit is mijn mening, misschien vergis ik me.

Bedankt voor je uitleg. Ik vind het idd zeer aannemelijk dat er geen grote verschillen zijn. Tegelijkertijd vind ik het moeilijk om een keuze te maken.

Maar misschien dat er gewoon geen slechte keuze bestaat tussen de twee.


100%Marantz

nee, volgens mij niet

Kwestie van wat je wil uitgeven en wat je het meest aantrekt.

Ik ben nogal wat vintage voor wat marantz betreft en heb onlangs een SA 15 S1 gekocht. Ik was al maanden op zoek naar een CD 94. Maar ik ben zeer tevreden en vind het een fantastische speler.
Ik vind deze persoonlijk mooier dan de S2 en ik denk niet dat ik het verschil zou kunnen horen.
100% tevreden  :lol: :lol:
marantz, what else?

joep

Ben lange tijd erg tevreden geweest met mijn SA 15 S1. Gewoon een mooi ding.

Als het prijsverschil tussen een PM-11s2 en s3 tegen de duizend euro zou lopen zou ik mooi voor een s2 gaan. Eigenlijk met een prijsverschil van 500 euro zou ik dat al doen.
Maar zelfs een s1 zie ik al voorbij komen onder de 1000 euro. Dat is veruit de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Het is maar de vraag of je het verschil tussen de 1, 2 en 3 echt wel goed kunt horen.
Heb je alleen een s1 binnen staan dan zul je echt niets tekort komen.

erik62

Dag,

Groot gelijk. Een s1 is een fantastische versterker. Ik ben zelf ook jarenlang besmet geweest met het upgrade virus hetgeen je tot aankopen verleid die eigenlijk nergens op slaan.( voor mij althans)
Ik had eerst een accuphase e206, vervolgens een e210 een e405 en nu een e406V.Allemaal mooi, maar mijn grootste verandering in geluid is andere luidsprekers geweest. Ik heb lang de e406v vergeleken met een e408 maar ik kon met de beste wil van de wereld geen verschil ontdekken in geluid Of dit zo ook met een s1,s2 en s3 versterker van Marantz is weet ik niet. Het zou me niets verwonderen.
Ik zou inderdaad zoals Joep reeds stelde gaan voor een s1 of s2. Prachtig mooi spul !

Mvrgr

Erik

bas focal marantz

Maar als je zwart wilt dan S3

Babak_

Vandaag toch maar de Pm11s3 besteld :-D. Hopelijk krijg ik er geen spijt van. Komt pas over 3 weken binnen 8-)