Citaat van: erik62 op maart 19, 2013, 13:36:26
Dag,
Voorheen speelde ik met b&w 803 en heb alles in het werk gesteld om mijn acoustiek in mijn woonkamer aan te passen ten dienste van het geluid.
Dus alle kasten en andere meubels eruit en alleen nog een stoel
CiteerNa dit alles klonken mijn 803's beter dan voorheen. Momenteel speel ik met audiolab axis met aparte servoversterking. Deze versterking is in te stellen naar behoefte. Ik zou eens graag willen weten of mijn behoefte ook hetgeen is zoals het werd opgenomen. Stel ik de servo in op 2 klinkt het erg strak en afgronddiep. Bij een hoger niveau op de servo wordt het Te. Althans...volgens mij. Men koopt kostbare apparatuur tenende een zo eerlijk mogelijke weergave te verkrijgen die zo natuurlijk als mogelijk klinkt. Klopt het eigenlijk nog wel als men het laag laat aandrijven door een servo versterker voor het laag ( ingebouwd in de luidspreker )
Mooi zo,n servo maar of dit ook eerlijk is ?
Gr.
Erik
Je kan 2 kanten op , even kort door de bocht gezegt .
Een 100% originelen weergave willen hebben .
Of iets minder origineel maar klinkt wel lekkerder voor je gevoel .
En hoe goed ken jij de opname en weet je hoe het origineel klinkt , heb je dat zelf gehoord , het blijfd altijd een beetje raden en proberen aan te voelen .
Welke kant je op wil is persoonlijk en ook beetje afhankelijk waarna je luisterd .
En zo kan je altijd over vanalles discuseren maar niet wat jij mooier moet vinden of hoe je moet luisteren .
Muziek moet je beleven hoe jij dat doet is jouw keuze , als je voor je gevoel niet de 100% origineel haalt gevoels matig kan het zijn dat je zoek tocht naar elke keer beter willen er voor zorgt dat dat 100% genieten van de muziek in de weg komt te staan .
Want zoiets vroeg je je al jaren geleden ook al af .
Citeeraudiolab axis met aparte servoversterking
Wat is een servoversterker ?
Of wat doet een servoversterker ?