Ik heb een opmerkelijke op de tafel een nog helemaal niet zo'n oude audiolab 8000q.
Het probleem was dat de voorversterker soms wel 9 minuten nodig had om in te schakelen. Ik melde vooraf dat het of een voedingsprobleem was of een DC probleem bij de output versterkers. Dat laatste was het geval, alleen merkte ik ook al op en de eigenaar ook trouwens dat de voorversterker wel al een gerepareerd zou zijn geweest.
Bij nader inzien, was het rechter output kanaal niet goed. Bij lage gain 0 tot 4 was alles prima. Echter van 4 tot 12 zag je een DC ontstaan van -9.54 V Overduidelijk dat er iets scheef getrokken word. Deze pre is aan gesleuteld Juist bij de differentieel versterkers 2 Fets ipv een IC (dat precies hetzelfde doet) geen probleem alleen heeft men zodanig niet op zitten letten dat de Fetjes niet goed aangesloten zaten.
1 opamp, 6 transistoren en heel veel soldeer en zoekwerk verder speelde de pre weer 100%.
Mooi symmetrisch opgebouwd.
ook zeer mooi afgeschermd door verschillende relais.
Voeding, blijft koel.
Ik vind het ene erg mooie voorversterker zeker zijn geld waard. De componenten zijn slim gekozen en van behoorlijke kwaliteit. De elko's zijn standaard industrieel, je zou er iets op voorruit gaan denk ik als je hoogwaardige elko's zoals panasonic of rubycon zou gebruiken. Print materiaal is prima.
Klankmatig vond ik de pre fijn klinken, zeker goed correct stereo beeld.