SR8002

Gestart door xander32, maart 15, 2013, 10:25:48

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

wfk

misschien kan je wel die 25 euro bezorgkosten afdwingen.
Met dit weer is fietsen echt geen pretje  clown1

JohnWx

Citaat van: wfk op maart 23, 2013, 11:34:48
misschien kan je wel die 25 euro bezorgkosten afdwingen.
Met dit weer is fietsen echt geen pretje  clown1

even gekeken wind mee naar Baarn toe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

Citaat van: Marantz 81 op maart 23, 2013, 10:32:12
Dat is bij die SR8002 denk ook wel dingen worden vaak nogal warm
Is dit type daar gekend voor, of je bedoelt alle receivers worden heet?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 12:12:46
Is dit type daar gekend voor, of je bedoelt alle receivers worden heet?

Gewoon genoeg ruimte er om heen om te koelen in een kast en deurtje open als hij aan staat.....

Je bent er nog niet uit  :x succes

johand

zeg jij het eens :-)
nieuwe PM7004 of deze 2dehands SR8002...

JohnWx

Welke speakers komen erop en welke bron heb je of wil je en heb je meerdere digitale bronnen ?

johand

Kef iq30, later mss b&w685
Stream met een squeezebox touch voor muziek
Hdi Dune voor films op de Nas
Bluray voor huurfilms

SmauG

De keuze voor jou is volgens mij heel simpel.

Wil je 2 of 7 speakers aansturen?
In het laatste geval is de sr het beste wat je voor je geld kunt krijgen. Dat is gewoon een waanzinnig goeie machine.

Wil je echter stereo en per-sé marantz, dan kun je voor een nieuwe of tweedehands pm700x gaan.
Ik zeg expres tweedehands omdat je dan geld overhoud voor een dedicated cd speler en een stel luidsprekers. Hier kun je dan op je gemak voor gaan shoppen.
Stereo zal langs deze route het meeste voldoening geven met muziek.

Optie één is slechts een compromis, zal wat meer te bieden hebben met film, maar je zult je geld over meerde speakers een center en een sub moeten verdelen, hetgeen ten kosten gaan van de kwaliteit per unit.

Bedenk dus goed wat je wil, en kies.

johand

Een om pm 7xxx zal dus altijd beter zijn voor stereo dan een sr 8002 kan...

SmauG

Citaat van: johand op maart 23, 2013, 15:00:30
Een om pm 7xxx zal dus altijd beter zijn voor stereo dan een sr 8002 kan...

Als je het geld wat je anders zou besteden aan een complete surroundset+sub investeerd in een knappe set luidsprekers en een goede (passende) cd speler.
JA

johand

OK dan ga ik de 8002 laten voor wat het is en uitkijken naar een mooie stereoamp. Tips zijn ook welkom, maar ik start dus met het op zoek gaan naar een goeie winkel in (Vlaams brabant). Voorlopig investeer ik niet meer in bronnen en speakers. Ik stream met een squeezebox touch, en de speakers zijn kef Iq30.
Mooie 2de hands mag ook natuurlijk

SmauG

Voor muziek luisteren gewoon de beste keuze. De SR8002 is een hele mooie machine, maar voor dat geld kun je een hele goeie 2 kanaalsversterker kopen. Luister wel altijd eerst voordat je wat koopt, ook bij 2e hands.

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er binnenkort een hele mooie zwarte marantz 7001 stereotoren beschikbaar komt  :angel:

johand

laat maar iets weten dan...

Marvin

Ik zou mooi voor die surround bak gaan, maar gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.